Kinderen willen niet bij hun vader

Mildeen
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Kinderen willen niet bij hun vader

#1 , 05 okt 2018 13:20

Bijna 2 jaar geleden ben ik van mijn ex-man weggegaan. Ook al ondertussen definitief gescheiden en co-ouderschap uitgesproken. Nu een jaar geleden heeft hij een nieuwe relatie met een vrouw waar de kinderen verhalen oven komen vertellen wat mij als moeder ongerust maken. Ben met mijn zoon van 10 jaar naar een kinderpsygoloog gegaan maar de papa geeft zijn toestemming niet voor verder te gaan. Dus kan dat kind daar zijn verhalen niet aan kwijt. Mijn ex heeft ondertussen ook haar moeder en haar partner in huis genomen met een drugmilieu en voelen mijn kinderen er hun niet meer thuis. De kinderen zitten met de gedachten om er weg te lopen.
Ze hebben hun verhalen al willen vertellen aan de familie van mijn ex en daar kregen ze te horen dat ze het moeten aanvaarden en papa zijn vriendin moeten aanvaarden.
Heb met mijn verhaal al bij de politie geweest en is een dossier van opgemaakt en is bij de VOS maar is al van de maand mei en hoor er niets van.
Ben al bij vertrouwencentrum geweest en die kunnen niets doen omdat het niet om zware mishandeling gaat. De kinderen zijn er psygisch aan het onderlijnden. De vrouw heeft ook een kind en als die iets uitspookt word hij altijd geloofd en de mijne gestraft. Nu is mijn vraag wat kan ik nu nog meer doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 05 okt 2018 16:18

Belangrijke tip: de vader moet geen toestemming geven als u met jullie kind naar een kinderpsycholoog wil gaan als dat binnen uw verblijfstijd gebeurt. Hij mag het zelfs niet eens verbieden. Als u het belangrijk acht dat jullie kind binnen uw verblijfstijd en binnen uw gezin baat heeft bij psychologische steun, dan doet u dat. U kan natuurlijk niet vragen of hij daarvoor meebetaalt. Het is dan een persoonlijke beslissing die u zelf bekostigt.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 05 okt 2018 19:52

gezien druggerelateerd milieu ook eens gaan praten met de sociale dienst van de jeugdpolitie van uw lokale zone.

Reclame

Mildeen
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 okt 2018 21:56

De kinderpsygoloog heeft mij zelf gezegd dat er geen bijde akkoorden zijn en dat ze mijn zoon niet meer mag zien. Ik heb het mij ex voorgesteld om te zelf te bekostigen dat ik alleen zijn toestemming wou maar hij zegt Neen. Zelfde met de logo die mijn zoon al twee jaar doet al in ene keer is die ook gestopt omdat mijn ex dat niet meer wil ook daar geen akkoord van be bijde ouders geen les meer.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 05 okt 2018 22:01

Dan toch best doen dat ik al heb geschreven en dan terug naar de familierechtbank.

Mildeen
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 okt 2018 22:03

Heb ik gedaan met de sociale politie gepraat en die hebben een wijkagent aangesteld om de bevestiging te gaan doen. En ze waren daar maar is al bijna 5 maanden dat ze daar wonen ondertussen maar nog niets van gehoord. Zit bij het parket zeggen ze dan. Als vandaag ook kom aan school mijn zoon zijn valies ophalen die van bosklassen kwam en de vrouw van mijn ex begint mij uit te schelden in bijzijnde van mijn twee kinderen. Ook daar hebben de kinderen nig eens gezegd tegen hun papa dat ze niet mee wouden naar huis en bij mij wouden blijven. Was hardverscheurend hoe de kinderen naar mij keken. En kan niets doen want is zijn week.

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 05 okt 2018 22:05

Van dat schelden - zeker als er getuigen zijn - ook aangifte doen.

Mildeen
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 05 okt 2018 22:08

Ja die waren er getuigen.

Terug naar “Echtscheiding”