2dehandswagen

Kovan
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

2dehandswagen

#1 , 04 okt 2018 17:49

Beste juristen ,
Ik hoop via hier wat meer info te krijgen alvast bedankt voor het lezen !

Begin dit jaar heb ik een 2dehandswagen aangekocht van een garagist nu deze heeft mij een papier laten tekenen voor de garantie , blijkt dan dat dit particulier is en niet van zijn zaak.
Er staat wel duidelijk met data’s dat er een jaar garantie is .

Nu ik ben zelf ook technieker en ik had na enkele maanden een benzine geur na enige tijd stil te staan .
Volgens de garagist was dit allemaal ok dus ik naar Vw en vaststelling laten doen .
Vw zegt alle 4 de injectoren vervangen weeral zegt de garagist nee hoor ni nodig er is niets aan .

Nu val ik echt in panne en de wagen mag niet meer rijden !
Dus de man komt de wagen halen en ziet deze na .
Nu zijn we 3weken verder en het gaan van het 1ne naar het andere .
Wat dus wil zeggen die motor is om zeep !
Momenteel is de garagist er nog aan bezig en weet ik nog steeds niets .

1ding staat wel vast .
Ik wil die wagen niet meer dat is om problemen vragen , en hem aannemen en doorverkopen is een ander mijn miserie doorgeven

Ik vraag me af of ik dan ook rechten heb als ‘particulier’
Mits mijn wagen momenteel nu wel daar in de garage binnen staat ter herstelling van een garantie probleem

Alvast bedankt
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 04 okt 2018 19:31

Komt de aankoopfactuur van de garage ?

Kovan
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 okt 2018 20:02

De wagen komt van een garage
Enkel heb ik daar geen factuur van .

Het is een papier waarop data van aankoop en garantie op staat alsook de chasis nummer vd wagen en beide handtekeningen

Reclame

LeenW
Berichten: 12811

#4 , 04 okt 2018 20:23

Dus de garagist heeft de wagen "als particulier" doorverkocht? Ik denk dat de Fiscus daar wel in geïnteresseerd gaat zijn.

Kovan
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 okt 2018 20:59

Kan zijn
Even goed kan hij een wagen gewoon particulier verkopen

LeenW
Berichten: 12811

#6 , 04 okt 2018 21:01

Hij kan dat doen met zijn eigen wagen voor dagelijks gebruik, hij mag dat niet doen met een wagen die hij wil doorverkopen.

bosprocureur
Berichten: 6853

#7 , 04 okt 2018 21:27

Mijn vraag was eigenlijk in verband met de waarborg. Als hij als garagist een wagen verkoopt, moet er waarborg gegeven worden, op tweedehandsautos minstens 1 jaar.

Een particulier geeft geen waarborg.


Nu, als de garagist zijn handtekening zet op een "papier" , stel ik me een paar vragen. Ik zou in elk geval een beroep doen op de waarborg.

jef007
Berichten: 1679

#8 , 04 okt 2018 21:45

toch best nog even exact vragen :
heeft topicstarter een factuur? of niet?
wie staat er als verkoper?
beide handtekeningen ; van wie????

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 04 okt 2018 21:58

Als deze garage een vennootschap is ?, waarom zou de zaakvoerder dan niet zijn wagen privaat mogen verkopen , want zaakvoerder en de vennootschap zijn 2 totaal verschillende rechts personen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12811

#10 , 04 okt 2018 22:47

Als deze garage een vennootschap is ?, waarom zou de zaakvoerder dan niet zijn wagen privaat mogen verkopen , want zaakvoerder en de vennootschap zijn 2 totaal verschillende rechts personen !
Zijn eigen wagen waar hij mee heeft rondgereden ja, maar hij mag niet in zijn eigen naam gaan aankopen en verkopen waardoor hij iets doet dat op het werk van zijn vennootschap lijkt.

Kovan
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#11 , 04 okt 2018 23:15

Beste mensen ,
Het gaat om en papier waarop de namen van de koper en de verkoper tot overeenkomst komen de wagen over te nemen voor dit bedrag
Met een garantie van .. tot...
daaronder de 2 handtekeningen

Dus ik sluit me zowat aan met het idee van Denlowie

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#12 , 05 okt 2018 12:04

Het gaat om en papier waarop de namen van de koper en de verkoper tot overeenkomst komen de wagen over te nemen voor dit bedrag
Met een garantie van .. tot...
daaronder de 2 handtekeningen
Particulieren geven geen garantie, dus geeft dit aan dat het een professionele verkoop is
(alleen niet bepaald professioneel afgehandeld, geen factuur ....)

De verkoper moet dus zijn garantie nakomen, en uw wagen herstellen.
Doet hij dat niet stel je 'm aangetekend in gebreke.
Doe hij dan nog niets, dan kan je enkel via de rechtbank gaan .... en dat is een dure lijdensweg.

Economische inspectiedienst, belastingen & BTW administratie kunnen ook wel interesse hebben in een handelaar die geen facturen aflevert ...

Kovan
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#13 , 05 okt 2018 16:20

Bedankt inazuma
De verkoop is idd alvast zeer onprofessioneel afgehandeld !

De garagist is wel bereid om een herstelling te doen maar enkel hetgene dat goed genoeg is zolang die wagen het maar uithoud tot na de garantie
Mar dan zit ik er wel mooi mee

Ik heb hem ook al gezegd Watvoor herstelling hij zou moeten doen .
Volledige motorrevisie of een ruil erin !

De garagist beweert dat dit niet zo is en zal dus de wagen ‘voorlopig’ herstellen

Met andere woorden ben je dus zowizo het slachtoffer
Via de rechtbank duurt enorm lang je hebt geen wagen geen geld ,... en enkel maar zever en miserie .
Hebje nog kans dat je de zaak verliest mits ze wel weten wat ze doen

Toen ik mijn wagen daar ging kopen en hij over dit papier van garantie begon , zag ik dat er nog vele zulke voorgedrukte exemplaren in zijn bureaulade lagen ..

Terug naar “Consumenten Koop”