Schenking

Mayko
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Schenking

#1 , 04 okt 2018 01:43

Hallo

Ik ben tijdelijk nog wettelijk samenwonend met mijn partner en twee kids.
Door de aanhoudende slechte periode denk ik er aan om ergens anders te gaan wonen. Maar we hebben de huidige woonst samen gekocht. Met hulp van een schenking. Dit gaat over grote bedragen maar alle schenkingen zijn door de post aangetekend verstuurd naar mij zelf en ook terug naar de schenker.
Schenking 1: schrijfgeld van het huis.
Schenking 2: renovatie kosten van de badkamer.
Schenking 3: een som geld verdeeld over de jaren van de lening van het huis / maand

Nu is mijn vraag. Moest ik op een andere plaats gaan wonen. Heb ik dan nog recht op die schenking wat er in het huis is geïnvesteerd. Of blijft dit gewoon zo verder lopen. Of kan ik die schenkingen stop zetten. En de rest van wat er over blijft terug claimen.

Groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 04 okt 2018 15:18

Wie heeft dat geld aan wie geschonken en wat is er met dat geld gebeurd?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Mayko
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 okt 2018 18:38

Mijn vader heeft de schenking gedaan aan mij. Voor het schrijfgeld van ons huis. En voor de renovatie kosten van badkamer en een schenking voor bedrag van ons lening te doen. Voor elke maand een bedrag minder van ons lening van het huis.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”