GSM factuur betaald en toch afgesloten.

mikey_goby
Topic Starter
Berichten: 59

GSM factuur betaald en toch afgesloten.

#1 , 03 okt 2018 15:07

Geachte,

op 20/08/2018 probeerde ik mijn factuur van augustus te betalen en in tegenstelling van alle andere maanden ging mijn app maar kon ik geen betaling uitvoeren. Dit had ik dagenlang geprobeerd van 20/08/2018 tot 27/08/2018 toen op magisch wijze zonder uninstall van app of verandering van gegevens.kon ik op 28/08/2018 via de orange app aan hun eigen terminal 01410206 die geregistreerd staat op naam van Orange Belguim NV de factuur betalen. (Detail : als via app betaald wordt de gestructureerde mededeling automatisch ingevuld )

11 dagen later op 07/09/2018 krijg ik een aanmaning voor het niet betalen van deze factuur. Onmiddellijk via hun dienstnummer 5000 contact genomen waar ze geen betaling konden terug vinden. Daar zou men een uitstel van betaling doen tot 20/09/2018 om hun een kopie van bankafschrift op te mailen via hun site. Het betaald bewijs opgestuurd via hun eigen site contactformulier waar ik een no-reply had ontvangen eveneens met welk bestand geüpload was.

Nog 2x via 5000 gebeld voor als de zaak in orde was waar zij beweren geen betaling of bewijsstuk ontvangen te hebben maar dat ik mij geen zorgen moest maken dat dit enkele dagen tot verwerking nodig had.

De nieuwe factuur van september betaald op de zelfde manier, de zelfde term ID, dag nadien zie ik op mijn account dat de factuur september aangeduid staat als betaald terwijl de maand augustus nog steeds als onbetaald. Wederom naar 5000 gebeld wederom zelfde uitleg.

24/09/2018 GSM afgesloten, ik kon enkel inkomende oproepen doen en 5000 bellen. Geen internet geen sms. Terug 5000 gebeld waar ze beweren geen betaling, geen mail te ontvangen hebben. Op 24/09/2018 terug via orange site bewijs + bewijs mail + no-reply van 07/09/2018 waarop ik een no-reply met de geüploade stukken.

25/09/2018 via het betaald nummer 02/7459500 (kost 0.62 euro ) contact met Orange genomen met vraag of ze de mail hadden ontvangen van 24/09/2018 en mysterieus terug onvindbaar. Ik was dan genoodzaakt een GSM abonnement aan te gaan bij een andere operator.

01/10/2018 via Facebook probeer ik wederom een schriftelijk bewijs te krijgen waar ze de erkenning doen van die niet terug te vinden mails. Daar wordt weer om het betaalbewijs gevraagd die ik via Facebook dan ook heb verstuurd. Verder vermelde de persoon dat het dossier van 07/09/2018 nog niet behandeld is door de financiële dienst. Ik vermelde ook dat ik het abonnement liet afsluiten op 25/09/2018 en dus ook het nummer niet meer in gebruik was. Wederom (voor de 3x keer ) vroeg ik of de persoon kon bevestigen dat de geüploade bestanden van 07/09 en 24/09 niet kon terug vinden en confronteer hem met de 2 no-reply's. Hierop kreeg ik wederom geen antwoord (uiteraard om de bewijslast te minimaliseren, einde gesprek was om 12u37 )

02/10/2018 via Facebook krijg ik om 08u36 volgende bericht van Orange "Ik zie dat de betrokken dienst jou en sms hebben gestuurd." waarop ik hem wijs op het vorig gesprek waar ik vermelde dat mijn nummer sinds 25/09 niet meer in gebruik was. De persoon stelde voor een dossier op te maken want het vorig dossier is afgesloten omwille ik op 01/10/2018 (de dag voordien) niet op hun sms had gereageerd (verstuurd naar dat nummer waar ze heel zeker wisten dat deze niet meer in gebruik was ) Het dossier zou nu ten laatste tegen 05/10/2018 behandeld worden.

eindconclusie : Verloren betalingen, verloren mails, manier van handelen wijst alles erop dat moedwillig afstand probeert te nemen van de in toe afgesloten contract waar o.a. onbeperkt Facebook en Twitter mee inbegrepen was. Vermits ik tot 3 maal toe het betaalbewijs had opgestuurd, op 07/09 alle details van het betaalbewijs door gaf had men op ze mits mij de voordeel van de twijfel moeten geven. Ik was meer dan 12 jaar klant.

Vraag:
1/Kan ik dit voorval beschouwen als een contractbreuk en zo ja onder welk B.W. kan ik opnemen in het verzoekschrift?
2/Wat kan ik vragen als compensatie inachtneming de medische afhankelijkheid van een aansluiting?
3/Kan ik voor een x- aantal jaren de opleg van mijn huidig minimale abonnement eisen?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 03 okt 2018 15:20

probeer eerst eens de ombudsman voor telecommunicatie te contacteren, is gratis en haalt meestal wel een oplossing uit de bus

mikey_goby
Topic Starter
Berichten: 59

#3 , 03 okt 2018 19:06

Is reeds op 25/09/2018 opgestart en zouden Orange 9 dagen bedenktijd geven, dan nog het voorstel bespreken met de medewerkers om dan voor te stellen aan mij.

Reclame

mikey_goby
Topic Starter
Berichten: 59

#4 , 11 okt 2018 03:29

Bericht gisteren gehad van telecommunicatie, ze kregen geen antwoord van Orange. Er werd een rappel verstuurd door telecommunicatie naar Orange.

Terug naar “Consumenten Koop”