Camping gasleiding

Desy72
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Camping gasleiding

#1 , 02 okt 2018 21:39

Hallo

Op de camping waar wij met onze caravan staan gaan ze een vaste gasleiding aanleggen. De aansluiting van caravan naar de leiding is voor eigen rekening. Het is voordeliger om gasflessen te blijven gebruiken. kan de camping eigenaar iedereen verplichten om zich aan te sluiten op de vaste leiding ? Zo nee op grond waarvan kan dat niet verplicht worden gesteld ? Is daar wetgeving voor ?

Vriendelijke groet
Jolie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 02 okt 2018 21:51

De camping kan gasflessen verbieden uit veiligheidsoverwegingen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Milo72
Berichten: 1016

#3 , 03 okt 2018 09:52

Daar dacht ik ook direct aan. Ze kunnen niemand verplichten om aan te sluiten, maar kunnen m.i. wel eenvoudig het gebruik van gasflessen verbieden...
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

Desy72
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 okt 2018 10:07

Ja dat snap ik maar als er een deel wel gasflessen heeft en houdt is dat natuurlijk geen argument meer....

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 okt 2018 10:26

Als de camping eigenaar de aansluiting aan de vaste gasleiding sowieso verrekend in zijn prijs (of je daar nu gebruik van maakt of niet), kan je daar weinig tegen doen. Ofwel aanvaard je de voorwaarden van de eigenaar en ga je daar staan, ofwel aanvaard je die voorwaarden / prijzen niet en zoek je een andere camping.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 03 okt 2018 11:04

Hoe zal de afrekening gebeuren? Gaat hij voor iedere gebruiker een gasmeter installeren, of zal het een forfait zijn?

Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#7 , 03 okt 2018 15:54

Ja dat snap ik maar als er een deel wel gasflessen heeft en houdt is dat natuurlijk geen argument meer....
Dan is deze vraag ook totaal zinloos!
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Franciscus
Berichten: 38583

#8 , 07 okt 2018 23:54

Kan perfect zijn dat campinguitbater gebruik zal verbieden.

Terug naar “Huren”