notariale acte annuleren

heyecan
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

notariale acte annuleren

#1 , 01 okt 2018 18:37

Beste mensen,

Ik heb 2maanden gelede een compromis getekend,
ik zou morgen de acte gaan tekenen bij de notaris ik heb alle kosten betaald
en nu word ik gebeld door de notaris dat deze meneer van wie ik het wil kopen niet de oorspronkelijke eigenaar is
die heeft het 4jaar geleden via een mondeling akkoord overgekogt en geen akte ondertekent dus de eigenaar woont nu ergens in spanje
ik vind dit heel erg heb de brand verzekeringen aangesloten hellemaal voorbereid gaat om een woonst met winkelpand de notaris zegt u kunt een schade vergoeding krijgen maar zou graag jullie mening willen weten alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 01 okt 2018 18:49

Contacteer de verkoper (liefst aangetekend) waarin je dit meldt, en hem nog tot het einde van de maand de tijd geeft om alles in orde te brengen (en ja, dit wilt zeggen dat hij de eigenaar uit Spanje moet gaan halen), of dat u anders u genoodzaakt ziet om alle gemaakte kosten op hem af te schuiven, verhoogd met 10% van de aankoopwaarde van het huis, verhoogd met een schadevergoeding.

Fortuin
Berichten: 1013

#3 , 02 okt 2018 11:46

Contacteer de verkoper (liefst aangetekend) waarin je dit meldt, en hem nog tot het einde van de maand de tijd geeft om alles in orde te brengen (en ja, dit wilt zeggen dat hij de eigenaar uit Spanje moet gaan halen), of dat u anders u genoodzaakt ziet om alle gemaakte kosten op hem af te schuiven, verhoogd met 10% van de aankoopwaarde van het huis, verhoogd met een schadevergoeding.
Binnen de maand kan niet hé, een akte verlijden kost minstens een paar maanden.

Reclame

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 02 okt 2018 12:16

[
Binnen de maand kan niet hé, een akte verlijden kost minstens een paar maanden.
Hij geeft de verkoper nog 1 maand de tijd om te reageren.
Pas daarna kan de notaris met zijn werk beginnen en die heeft 4 maanden nodig

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 okt 2018 12:33

Pas daarna kan de notaris met zijn werk beginnen en die heeft 4 maanden nodig
De opzoekingen die de notaris moet verrichten, nemen geen 4 maanden in beslag!
Met een beetje druk en de nodige spoed kan dit in de meeste gevallen in een tijdsspanne van +- 1maand.
Bij mijn meest recente aankoop (notarieel) werd de akte 4 weken na compromis verleden.

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 okt 2018 14:27

Pas daarna kan de notaris met zijn werk beginnen en die heeft 4 maanden nodig
De opzoekingen die de notaris moet verrichten, nemen geen 4 maanden in beslag!
Met een beetje druk en de nodige spoed kan dit in de meeste gevallen in een tijdsspanne van +- 1maand.
Bij mijn meest recente aankoop (notarieel) werd de akte 4 weken na compromis verleden.
Dat hangt allemaal van de omstandigheden af. Als je pech hebt rust er een voorkooprecht op het pand voor 20 verschillende instanties. En als er dan eentje geen zin heeft om voor de voorziene termijn een beslissing te nemen, ... Voor wie ooit een pand heeft willen kopen in Antwerpen, is dit waarschijnlijk een herkenbare situatie.

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#7 , 02 okt 2018 16:36

Als je pech hebt rust er een voorkooprecht op het pand voor 20 verschillende instanties.
20 verschillende instanties ... ???
Een beetje serieux aub!

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 02 okt 2018 17:09

Waarschijnlijk zal er eerst een akte moeten verleden worden, met terugwerkende kracht?? tussen de oude eigenaar die nu in Spanje woont en de verkopende eigenaars, alvorens die kan verkopen aan de TS. Dat zal wel meer dan 1 maand duren.

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#9 , 03 okt 2018 09:30

Als je pech hebt rust er een voorkooprecht op het pand voor 20 verschillende instanties.
20 verschillende instanties ... ???
Een beetje serieux aub!
U heeft gelijk: in mijn geval waren het er in 2007 nog 23.

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#10 , 04 okt 2018 07:39

Ik ben benieuwd!
Help mij uit de nood; graag een opgave van die 23 instanties ...

Terug naar “Kopen”