Getakeld

Oude Belg
Berichten: 3192

Re: Getakeld

#16 , 17 sep 2018 11:20

Ik was er niet van op de hoogte dat het een geijkte procedure is in België dat buitenlanders continu aan de kant gezet worden door quasi hetzelfde groepje agenten de normale gang van zaken is. En zoals ik zei eerder dat ik wel wist dat het niet de normale manier van zaken was maar ik het wel kon laten zien. Maar goed
Ik ken veel buitenlanders. Geen enkele wordt continu aan de kant gezet. Uit uw posts blijkt ook niet dat dat u continu gestopt wordt. U moet uw rijbewijs, groene verzekeringskaart e.d. kunnen tonen als u met een motorvoertuig rijdt. Zo niet kan u aan de kant worden gezet, kan uw voertuig worden geïmmobiliseerd of getakeld en riskeert u vervolging. Dat is geen pestgedrag, maar een veiligheidsmaatregel tegenover uw medeweggebruikers, en zo hoort het ook.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#17 , 17 sep 2018 11:51

Ik was er niet van op de hoogte dat het een geijkte procedure is in België dat buitenlanders continu aan de kant gezet worden door quasi hetzelfde groepje agenten de normale gang van zaken is. En zoals ik zei eerder dat ik wel wist dat het niet de normale manier van zaken was maar ik het wel kon laten zien. Maar goed
Ik ken veel buitenlanders. Geen enkele wordt continu aan de kant gezet. Uit uw posts blijkt ook niet dat dat u continu gestopt wordt. U moet uw rijbewijs, groene verzekeringskaart e.d. kunnen tonen als u met een motorvoertuig rijdt. Zo niet kan u aan de kant worden gezet, kan uw voertuig worden geïmmobiliseerd of getakeld en riskeert u vervolging. Dat is geen pestgedrag, maar een veiligheidsmaatregel tegenover uw medeweggebruikers, en zo hoort het ook.
De Belgische procedures leggen vast dat een Nederlands voertuig geen groene verzekeringskaart dient voor te leggen. Vragen naar de verzekering van een in Nederland ingeschreven voertuig is nutteloos voor Belgische politie.

Een immobilisatie TGV afwezigheid rijbewijs of bewijs ervan is wel mogelijk.

Heeft u al een afschrift van het pv?

Ratboy
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#18 , 29 sep 2018 08:35

Ik was er niet van op de hoogte dat het een geijkte procedure is in België dat buitenlanders continu aan de kant gezet worden door quasi hetzelfde groepje agenten de normale gang van zaken is. En zoals ik zei eerder dat ik wel wist dat het niet de normale manier van zaken was maar ik het wel kon laten zien. Maar goed
Ik ken veel buitenlanders. Geen enkele wordt continu aan de kant gezet. Uit uw posts blijkt ook niet dat dat u continu gestopt wordt. U moet uw rijbewijs, groene verzekeringskaart e.d. kunnen tonen als u met een motorvoertuig rijdt. Zo niet kan u aan de kant worden gezet, kan uw voertuig worden geïmmobiliseerd of getakeld en riskeert u vervolging. Dat is geen pestgedrag, maar een veiligheidsmaatregel tegenover uw medeweggebruikers, en zo hoort het ook.
De Belgische procedures leggen vast dat een Nederlands voertuig geen groene verzekeringskaart dient voor te leggen. Vragen naar de verzekering van een in Nederland ingeschreven voertuig is nutteloos voor Belgische politie.

Een immobilisatie TGV afwezigheid rijbewijs of bewijs ervan is wel mogelijk.

Heeft u al een afschrift van het pv?
Hallo,
sorry voor de korte afwezigheid, een sterfgeval in de familie.
wat betreft een eerdere reactie dat ik wat verkeerd begrepen zou hebben of opzettelijk wat weg zou laten kan ik u verzekeren dat dit niet het geval is.
Wat mijn bewering betreft dat dit eerder een pestgedrag en men mij continu aan de kant zet , heeft verschillende redenen die ik 1 voor 1 zal aanhalen. reden 1: het feit dat ik in juni tijdens een controle een positeve speekseltest had afgelegd wat op amfetamine, wat ik al gelijk aangaf dat dit kwam doordat ik een weliswaar lichte vorm van adhd heb waar ik in stressmomenten ritaline(in belgie is dit rilatine even terzijde voor iemand hier over struikelt) voor slik. gevolg: uit voorzorg onmiddelijk 14 dagen rijbewijs ingehouden en bloedafname, hier hebben ze toen bot gevangen want de waarden waren zo miniem dat ze zelfs niet hoog genoeg waren om te kunnen uitsluiten dat het al dan niet om het medicijn gaat of speed...maar je staat ondertussen wel al te boek bij onze blauwe vrienden voor de positieve test, toen ik mijn rijbewijs dag op dag terug had komt er uit de tegenrichting een combi aangereden, op de moment dat ze me zien draaien ze zich om en houden me terug staande, de agent in kwestie was de eerste keer ook aanwezig en die kwam al aanzetten met een speekseltest nog voor ik ook maar iets van papieren had afgegeven. hoppa terug diezelfde "voorzorgsmaatregel" nog eens 14 dagen én om zeker te zijn dat ik toch niet zou rijden ook metteen de wagen evenlang kwijt. uitslag van de bloedanalyse idem dito. Omdat ik nu gewoon schrik had om nogmaals positief te testen heb ik mijn medicijnen die 2e 14dagen achterwege gelaten. ik ga dan mijn rijbewijs ophalen alsook mijn wagen. papiertje getekend dat ik beiden heb teruggekregen. ik had nog maar net mijn portier opengemaakt toen diezelfde agent plots kwam aanzetten met de melding dat de procureur toch nog even een speekseltest wou doen voor ik mocht beschikken aloewel de wagen en mijn rijbewijs al waren vrijgegeven door een collega van hem, de agent had gezien dat ik mijn wagen kwam ophalen en had toch maar even met de procureur gebeld of het geen ide was om me toch even te testen. het resultaat was heel licht positief maar niet genoeg om actie te kunnen ondernemen. achgut toch zonde. zon 14 dagen nadien sta ik te wachten aan het rode licht, komt er een zwaantje naast mij staan(die bij de eerste keer mij had meegenomen naar de controle) begint hij op een arrogant toontje "toch niet onder invloed?" dan begint mijn bloed lichtjes te borrelen. maar goed ik blijf kalm. toen de tweede opmerking "heb je nu nog je les niet geleerd? je hebt wéér je gordel niet aan" dan begin ik mij wat lastig te maken. en reageer "neen meneer de agent inderdaad, blijkbaar bent u er niet van op de hoogte dat gordels maar verplicht waren vanaf 1971, en aangezien je mij al eerder hebt gekontroleerd zou je moeten weten dat mijn wagen uit 1964 is en dus vrijgesteld ben hiervan, de wagen heeft niet eens een voorziening om gordels te monteren(ankerpunten) waarop hij het toch niet kon laten om vluchtig de deurstijl te bekijken om te zien of hij toch geen gat kon bespeuren. toen zei hij nog dat als hij me zag rijden tijdens 1 van hun geldinzamelacties(controles) hij me er zowieso zou uitpikken (begint nu toch wel stillaan op te lijken dat ik geviseerd word...of ben ik mis) 1 week later hoppa en ja hoor, daar is ie weer. zelde liedje, ademtest speekseltest papieren, shit niks kunnen vinden. dus gaan we maar eens kijken of ze iets kunnen bemerken op de auto zelf want tis zon oude roestbak uit 1964 opmerking 1: je koplampen hebben die een e keur? neen meneer de agent, dat hoeft ook niet...oh en waarom niet nogmaals 1964 einstein toen was er nog niet eens sprake van een e keurmerk, met andere woorden de GEHELE wagen heeft niks van e keur. opmerking 2: je wagen is oldtimer maar zo orgineel is hij toch niet. idd niet meneer wijsneus. de wagen is alles behalve standaard, de orginele motor van 60pk heeft plaatsgemaakt voor een 300pk drukgeladen 3liter v6 heeft schijfremmen rondom en onafhankelijk geveerde assen een volledig versterkt chassis en op maat gemaakte rolkooi met . en voor je nog verdere vragen hebt, de wagen is hiervoor in nederland speciaal herkeurt geweest en valt nu onder oldtimer/zelfbouw categorie waardoor gewoon de weg op mag als hij nu jaarlijks word gekeurd door de rdw zelf in plaats van de in nederland voor oldtimer geldende 2jaarlijkse keuring die gewoon door een garage kan worden gedaan als zij een apk certificaat hebben. de lpg is trouwens ook gekeurd nog iets? als dit niet ruikt naar pestgedrag weet ik het ook niet hoor.
wat ook telkens word aangehaald is dat ze me hier heel veel zien rondrijden al maanden lang dus verdenken ze mij ervan dat ik hier woon. ik heb al tig keer gezegd dat dit komt omdat mijn moeder al een tijd ziek is en een nieuwe knieprotese heeft en moeilijk uit de voeten kan momenteel. en omdat zij alleen is en ik enig kind breng ik hier nu veel tijd door ja. bij mijn weten is er geen enkele wet die zegt dat dit niet mag als je zelf in het buitenland woont, zelfs de chip in mijn 1j oude belgische id kaart vermeld verhuisd naar het buitenland.
wat ook ter sprake komt is dat er nog een inhouding zou openstaan van 3 maand op mijn daterend uit 2010
toen ik nog in belgie woonde. toen ik in 2012 naar nederland ben verhuist heb ik net voor mijn vertrek mijn toen nog belgisch rijbewijs moeten laten vernieuwen omwille van de medische schifting betreffende mijn C rijbewijs. dit hadden ze toen moeten zien als er nog een inhouding openstond. in 2014 is de politie van bocholt hiervoor toen op mijn werk geweest maar omdat ik het toen al had omgeruild voor een nederlands exemplaar was dit dus niet meer mogelijk.
even werd ik nog beschuldigd van zowel een belgisch als nederlands rijbewijs te hebben maar dit was snel weerlegd door een attest van de rdw dat bevestigd heeft dat ik het heb moeten ruilen en hierdoor het belgisch rijbewijs komt te vervallen. dat ze daar aan deze kant van de grens hun papierwinkel niet op orde hebben is niet mijn probleem. zelfs al zouden ze mijn rijbewijs hier trachten in te houden ze weten wel dat als ik in nederland ben ik gewoon bij de politie daar moet langsgaan die dan bellen en gelasten om dit onmiddelijk op te sturen, zon inhouding is enkel maar geldig in belgie, en aangezien het rijbewijs ten allen tijde nederlands staatsbezit blijft zijn ze verplicht hieraan gevolg te geven. maar dit doet nog niet eens terzake in dit dossier, want het is zoekgeraakt.

bottom line in mijn opinie is het dus gewoon pestgedrag ten voeten uit van de politie die hier grotendeels uit nieuw bloed bestaat en er een groepje is die zich willen profileren wat hier door andere inwoners, zelfs door hun eigen collegas is bevestigd is geweest. en al helemaal niet kan verdragen als je hen weerwoord bied of je nu gelijk hebt of niet. ik ben nu eenmaal iemand die niet gelijk voorover buigt met een pot glijmiddel in de hand voor de arm der wet. en ja dat geeft soms wrijving inderdaad. maar dan nog mag dit geen reden zijn om mensen te gaan viseren en mogen zij de feiten niet verdraaid doorgeven aan de procureur wat volgens mij hier wel degelijk is gebeurd.
hij heeft takelen bevolen op basis van wat de agent hem heeft verteld namelijk en ik zeg dit letterlijk na
"geen rijbewijs en geen geldige verzekering"
wat eigenlijk moest zijn rijbewijs niet bij ten gevolge van verlies ervan(ze weigeren zelfs mijn aangifte van verlies op te maken)
en verlopen verzekeringspapier "maar weldegelijk verzekerd toe de controle plaatsvond"
in mijn ogen heeft het feit dat ik weldegelijk verzekerd was wel absolute voorrang op de groene kaart zelf
want je kan een verzekering afsluiten en een papier krijgen voor een jaar en na twee maand niet meer betalen. dan heb je wel een geldige groene kaart ook al ben je feitelijk niet meer verzekerd wegens wanbetaling.
dus uiteindelijk hebben ze mijn wagen in beslag genomen enkel en alleen omwille van het niet kunnen voorleggen van mijn rijbewijs. maar goed wetende dat ik wel een houder ben ervan uit de talloze voorgaande kontroles en inhoudingen een aantal maanden ervoor.
ik hoop dat nu alles duidelijk is wat mijn bewering qua pesterijen betreft en de inbeslagname op basis van twee feiten waarvan er 1 allang is bewezen dat ik wel in orde was uiteindelijk

Reclame

Ratboy
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#19 , 29 sep 2018 14:18

Ik was er niet van op de hoogte dat het een geijkte procedure is in België dat buitenlanders continu aan de kant gezet worden door quasi hetzelfde groepje agenten de normale gang van zaken is. En zoals ik zei eerder dat ik wel wist dat het niet de normale manier van zaken was maar ik het wel kon laten zien. Maar goed
Ik ken veel buitenlanders. Geen enkele wordt continu aan de kant gezet. Uit uw posts blijkt ook niet dat dat u continu gestopt wordt. U moet uw rijbewijs, groene verzekeringskaart e.d. kunnen tonen als u met een motorvoertuig rijdt. Zo niet kan u aan de kant worden gezet, kan uw voertuig worden geïmmobiliseerd of getakeld en riskeert u vervolging. Dat is geen pestgedrag, maar een veiligheidsmaatregel tegenover uw medeweggebruikers, en zo hoort het ook.
De Belgische procedures leggen vast dat een Nederlands voertuig geen groene verzekeringskaart dient voor te leggen. Vragen naar de verzekering van een in Nederland ingeschreven voertuig is nutteloos voor Belgische politie.

Een immobilisatie TGV afwezigheid rijbewijs of bewijs ervan is wel mogelijk.

Heeft u al een afschrift van het pv?
Omdat het half 12 snachts was heb ik in eerste instantie een uitnodiging gekregen voor de pv op een latere datum te doen. Deze heb ik inmiddels in mijn bezit. Wat ik nog wou weten was ook het volgende. De dag erna ben ik toen naar het kantoor geweest met een geldig verzekeringsbewijs waarvan men duidelijk kon opmaken dat de wagen weldegelijk verzekerd was op het moment dat ze mij hebben aan de kant gezet de avond ervoor.( Startdatum 22/12/2017 en einddatum 21/12/2019. Ik betaal per twee jaar op voorhand) met een begleidende brief van mijn verzekeraar dat het verlopen papier dat ik bijhad door hun verkeerdelijk was opgestuurd een paar maand eerder. Ik had het nog eens moeten checken mss maar goed. Wat ik wel wat appart vind is dat het plots ook niet mogelijk was dat mijn moeder de toch wel verzekerde wagen zou naar haar huis rijden en stallen in haar garage in afwachting van de afhandeling van mijn rijbewijs. De reden hiervoor is dat het 4 tot 6 weken duurd eer ik mijn rijbewijs kan ophalen. Dit komt omdat het rijbewijs is afgegeven door de rdw en niet door de gemeente omdat het is ingeruild. Dit houd in dat ik naar Haarlem moet om een vermissingspapier, dan moet ik bij de RNI een afschrift aanvragen wat op zich 2 weken duurt. Eens dat in orde moet ik weer naar Haarlem om een eigen verklaring aan te vragen en een afspraak maken bij een erkende ARBO arts wat nog eens een paar dagen kan duren. Eens die papieren moet ik nogmaals daarheen om mijn aanvraag voor een nieuw rijbewijs waar het CBR de hele nakijkt en checked wat mijn eventuele beperkingen en of andere klassen zijn die ik heb. Wat ook weer een dikke week kan duren. Zij sturen dan een okee papier waar ik mee naar de gemeente moet die dan eindelijk een kopie kan aanvragen bij de rdw wat ook nog eens 5 dagen duurd. En moet ik weer naar Haarlem om het op te halen. Want dat kan enkel persoonlijk. En okee je zou zeggen blijf dan die tijd daar wat ik ook zou doen ware het niet dat mijn moeder voor de derde keer borstkanker is geconstateerd en weer een reeks bestralingen moet ondergaan. En ik denk dat er hier wel zijn die weten hoe zwaar vermoeiend dit is.

Franciscus
Berichten: 38587

#20 , 29 sep 2018 17:02

Hou er wel rekening mee dat een attest van verlies niet geldig is om een voertuig te besturen.

Ratboy
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#21 , 29 sep 2018 17:14

Hou er wel rekening mee dat een attest van verlies niet geldig is om een voertuig te besturen.
Dat weet ik wel, maar als men moeder de wagen gaat ophalen en zij heeft een rijbewijs waarom willen ze hem dan niet vrijgegeven. En als je bedoeld de ritten naar Haarlem. Dat besef ik ook wel hoor. Maar ik heb ook een vriendin die graag kilometers vreet. Dus das geen punt op zich. Het gaat me hoofdzakelijk om het bedrag van de stockage bij de takeldienst waar elke dag 10€ word aangerekend bovenop de 360 sleepkosten as we pakweg 7 weken totaal moeten wachten tikt dat wel lekker weg.

Franciscus
Berichten: 38587

#22 , 29 sep 2018 17:18

U zal bij de politie aanwezig moeten zijn om document te tekenen voor vrijgave van voertuig en in dit geval aan uw moeder ..aan vb een garage kan ook om een wagen ophalen.

Ratboy
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#23 , 30 sep 2018 00:52

U zal bij de politie aanwezig moeten zijn om document te tekenen voor vrijgave van voertuig en in dit geval aan uw moeder ..aan vb een garage kan ook om een wagen ophalen.
Dat is het hem juist, ze eisen dat ik eerst mijn rijbewijs toon eer hij word vrijgegeven. Onder het mom omdat ik een meerderjarig persoon ben of zoiets. Duuh tuurlijk, in Nederland kan je een wagen enkel op jouw naam zetten als je een rijbewijs hebt. Anders gaat dit gewoon niet, de post moet zowel de kentekencard en je rijbewijs hebben omdat ze samen moeten worden ingebracht in de lezer van de pc zodat beide chips aan elkaar gelinkt worden. En als ze denken dat ik toch zou rijden intussen ik wil gerust de papieren van de wagen en de sleutels op het politiekantoor laten tot ik mijn rijbewijs kan voorleggen als ze dan toch zo zielig willen doen. Het gaat er mij om dat de wagen thuis komt te staan. Zodat de stallingskosten beperkt blijven bij de takeldienst en ik thuis de wagen onder handen nemen voor de jaarlijkse keuring die 27 september ook nog eens verlopen is dus das ook nog eens 380€ plus 120€ voor de zelfbouwkeuring die ik extra kan gaan neerleggen. Dit grapje kost me ondertussen al bijna 1000€ zonder de aanvraag mijn rijbewijs en de
Verplaatsing van ninove naar Haarlem en terug dus reken een dikke 2000€.
Ik zou de wagen ook doodleuk als gestolen opgeven in Nederland en 1 van mijn andere wagens nemen. Eer ze dat doorhebben zijn we weer wat weken verder en heb ik men rijbewijs weer op zak. De wagen zelf krijg je zowieso niet ingeschreven hier in België door de zelfbouwstatus dus achteraf hebben ze een oude presse papier. En ik laat ze maar naar Haarlem komen met de rekening. Geen eurocent krijgen ze dan. Ik kan ook evengoed het kutjong gaan uithangen. Maar ik begrijp dat ze hun werk moeten doen, maar doe het dan op een faire manier en ga geen machtsmisbruik maken omdat je door een burger om de feiten word gewezen als je het fout hebt.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”