Gemeentebelasting bij domicile in het buitenland?

expaat
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Gemeentebelasting bij domicile in het buitenland?

#1 , 26 sep 2018 14:06

Indien ik 1 jaar (of minder) zou verhuizen naar Abu Dhabi om daar te werken, en ik mijn domicilie in Abu Dhabi zet, moet ik dan nog gemeentebelasting betalen?

Momenteel weet ik dat als ik minder dan 2 jaren in Abu Dhabi zou wonen en werken, ik nog altijd belastingen zal moeten betalen in België. Dit omdat je minstens 2 jaar in het buitenland moet zijn om als niet-rijksinwoner aanzien te worden. Maar wat als je er dus minder dat 2 jaar blijft? Moet je dan nog gemeentebelastingen (of iets gelijkaardig) aan België betalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 26 sep 2018 14:18

Die moet je dan nog betalen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

ExpatD
Berichten: 33
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 sep 2018 09:31

Indien ik 1 jaar (of minder) zou verhuizen naar Abu Dhabi om daar te werken, en ik mijn domicilie in Abu Dhabi zet, moet ik dan nog gemeentebelasting betalen?

Momenteel weet ik dat als ik minder dan 2 jaren in Abu Dhabi zou wonen en werken, ik nog altijd belastingen zal moeten betalen in België. Dit omdat je minstens 2 jaar in het buitenland moet zijn om als niet-rijksinwoner aanzien te worden. Maar wat als je er dus minder dat 2 jaar blijft? Moet je dan nog gemeentebelastingen (of iets gelijkaardig) aan België betalen?
Het zit hem, dacht ik, zo: als je je uitschrijft en je blijft minder dan 2 jaar in het buitenland dan kan (zal?) de fiscus je belasten op je wereldwijde inkomen van die 2 jaren als je je terug inschrijft in België. Dus best langer wegblijven dan 2 jaar... ;-)

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”