9 maanden wachten voor praktisch rij examen

Tvwklj
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

9 maanden wachten voor praktisch rij examen

#1 , 21 sep 2018 22:49

Beste

Ik heb mijn theorie gehaald in oktober 2017 en heb mijn voorlopig rijbewijs afgehaald in Juli 2018. Moet ik nu 9 maand wachten vanaf dat ik mijn theorie had of vanaf dat ik mijn voorlopig heb afgehaald?

Alvast bedankt
Tvwklj

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 21 sep 2018 22:53

9 maanden te rekenen vanaf het behalen van je voorlopig rijbewijs.

De redenering is als volgt: men wilt dat stagiairs minstens 9 maanden kunnen oefenen op de baan.
In de redenering van jou zou je kunnen stellen dat je 1 dag na het behalen van je voorlopig rijbewijs, direct voor je praktijk gaat, nadat je het attest van theoretisch slagen 8 maanden en 21 dagen op de kast hebt laten liggen.

Tvwklj
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 sep 2018 17:24

9 maanden te rekenen vanaf het behalen van je voorlopig rijbewijs.

De redenering is als volgt: men wilt dat stagiairs minstens 9 maanden kunnen oefenen op de baan.
In de redenering van jou zou je kunnen stellen dat je 1 dag na het behalen van je voorlopig rijbewijs, direct voor je praktijk gaat, nadat je het attest van theoretisch slagen 8 maanden en 21 dagen op de kast hebt laten liggen.
Bedoel je dan dat ik als ik wil nu al direct mijn praktisch rijexamen kan doen?

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 24 sep 2018 14:16

9 maanden te rekenen vanaf het behalen van je voorlopig rijbewijs.

De redenering is als volgt: men wilt dat stagiairs minstens 9 maanden kunnen oefenen op de baan.
In de redenering van jou zou je kunnen stellen dat je 1 dag na het behalen van je voorlopig rijbewijs, direct voor je praktijk gaat, nadat je het attest van theoretisch slagen 8 maanden en 21 dagen op de kast hebt laten liggen.
Bedoel je dan dat ik als ik wil nu al direct mijn praktisch rijexamen kan doen?
Net niet, bedoel ik daarmee dus.
Jij zal moeten wachten tot april '19.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”