Retributie

Axel17
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Retributie

#1 , 18 sep 2018 19:27

Beste leden ,


Ik heb gisteren een retributie ontvangen in Knokke , ik had wel degelijk betaald via een sms maar was 1 cijfer vergeten invullen van mijn nummerplaat.
Ik heb hierop contact opgenomen met de betreffende maatschappij en kreeg toen een zeer onvriendelijke vrouw aan de lijn die zei dat ze niet verantwoordelijk waren voor mijn fouten en dat ik maar een klacht moest indienen.

Nu was mijn vraag wat kan ik hier tegenover doen? Ik wil puur uit principe deze retributie niet betalen want ik beschik over een geldig betaalbewijs.
Dus dat zou willen zeggen dat ik dus zwaarder beboet word dan iemand dat effectief niet betaald want ik heb namelijk wel betaald voor mijn parkeerskosten en zou er dan nog een boete bovenop krijgen.


Nu had ik wel volgende op gemerkt hun site (https://www.parkeren.be/contact/vragen )
Heb je een foutieve nummerplaat ingegeven bij het sms- of app-parkeren?

Indien je geen sms- of app-parkeersessie had opgestart voor de overeenstemmende nummerplaat, kunnen wij je retributie niet annuleren.

Mag dit wel volgens de wetgeving?

--------------------------------------------------------------
Na wa opzoek werk te hebben gedaan op de volgende site's ( https://www.deadvocatenwijzer.nl/blogs/ ... rkeerboete
, https://www.ad.nl/home/geen-parkeerboet ... ~a4586186/

- De Hoge Raad stelt dat een verkeerd kenteken geen reden is voor een boete. In de wet staat namelijk dat er alleen een boete opgelegd kan worden als er geen parkeergeld is betaald en dat is in dit geval wel gebeurd.

- Als de parkeerder bij het krijgen van de boete kan bewijzen dat hij wel heeft betaald, kan er geen boete worden opgelegd, aldus de rechtbank.

- De Hoge Raad stelt dat een verkeerd kenteken geen reden is voor een boete. In de wet staat namelijk dat er alleen een boete opgelegd kan worden als er geen parkeergeld is betaald en dat is in dit geval wel gebeurd.



Alvast bedankt voor jullie tijd en hopelijk kunnen jullie hier mij bij deze helpen.

Met vriendelijke groeten
Axel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 18 sep 2018 19:40

U citeert de Nederlandse wetgeving. Voorlopig ligt Knokke nog in België...
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Axel17
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 sep 2018 19:47

U citeert de Nederlandse wetgeving. Voorlopig ligt Knokke nog in België...
Dat klopt , ik kan namelijk niet zoveel vinden over de Belgische.
Maar mijn vraag blijft alsnog hetzelfde..

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 19 sep 2018 10:58

Indien je geen sms- of app-parkeersessie had opgestart voor de overeenstemmende nummerplaat, kunnen wij je retributie niet annuleren.
Dat heb je niet gedaan. Je hebt betaald voor een andere, niet bestaande nummerplaat.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Axel17
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 sep 2018 11:12

Indien je geen sms- of app-parkeersessie had opgestart voor de overeenstemmende nummerplaat, kunnen wij je retributie niet annuleren.
Dat heb je niet gedaan. Je hebt betaald voor een andere, niet bestaande nummerplaat.
Ik heb dit betaald via 4111 via mijn gsm nummer en daar staat maar 1 auto op.
Verder heb ik niet betaald voor een andere nummerplaat maar 1 cijfer vergeten invullen.
Het is verder onlogisch dat ik zwaarder zou beboet worden dan iemand dat effectief niet betaald voor te parkeren.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 19 sep 2018 12:21

Soms schelden ze die retributies kwijt, maar lang niet altijd of overal.
Dit is één van de money-makers voor de parkeermob.
U betaalt niet enkel de retributie, u had ook al betaald ... double treat voor parkeerbedrijf :!:

De voorwaarden van 4111 stellen dat u zelf verantwoordelijk bent voor fouten bij ingave ...

Terug naar “Andere”