Persoonlijk vind ik het nogal verwarrend, spreekt het onderbord het verbodsbord niet tegen?
Er dienen dus M borden te staan, maar je....2° Een onderbord van het model M2 bedoeld in artikel 65.2. moet de verkeersborden C3 en C31 aanvullen wanneer het verbod niet geldt voor de fietsers.
Indien het verbod evenmin geldt voor de bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A, worden die verkeersborden aangevuld met een onderbord van het model M3 bedoeld in artikel 65.2. De letter "A" wordt weggelaten op het onderbord indien het verbod evenmin geldt voor de bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse B en speed pedelecs.
Het verkeersbord C3 of C31 in combinatie met een onderbord van het model M11 bedoeld in artikel 65.2, betekent dat het verbod evenmin geldt voor de bestuurders van speed pedelecs.
Het verkeersbord C3 of C31 in combinatie met een onderbord van het model M12 bedoeld in artikel 65.2, betekent dat het verbod evenmin geldt voor de bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A en speed pedelecs.
De beheerders van de bevaarbare waterwegen zijn bevoegd voor de jaagpaden.
De rechtspraak stelt dat jaagpaden openbare wegen zijn.De wegcode is hier niet van toepassing. Op jaagpaden is het Algemeen Scheepvaartreglement van toepassing.
Jups, helemaal correct. Beetje brainfart gedaan. Bedankt om het aan te stippen.Waar vind ik in de wegcode terug dat het éne het andere opheft ?4. Er vlak achter staat een tweede bord dat het eerste opheft ....
Ik ken zelfs mensen die gek genoeg verkeersborden, palen of zelfs verkeerslichten in hun tuin plaatsen als 'versiering'.De rechtspraak stelt dat jaagpaden openbare wegen zijn.De wegcode is hier niet van toepassing. Op jaagpaden is het Algemeen Scheepvaartreglement van toepassing.
En dat bijgevolg de wegcode er wél geldt ... en niet de archaïsche scheepvaart reglementering
Het "jagen" van schepen is intussen zelfs verboden.
Overigens gebruikt men borden uit de wegcode , om de jaagpaden te versieren
Nog zoiets waaraan Ben Weyts - verantwoordelijk voor wegen én jaagpaden in Vlaanderen - niets veranderd heeft.
Dus, zolang de beheerders van de bevaarbare waterwegen bevoegd zijn, heeft Weyts niets te zeggen, maar wel voor alle andere (doorgaans kleinere of smallere) waterwegen met jaagpad die voor de binnenscheepvaart in onbruik zijn geraakt.Langs de Vlaamse waterwegen zijn er meer dan 2000 km jaagpaden. Vroeger werden die paden gebruikt om schepen voort te slepen met mens- of paardenkracht. Vanaf de 19de eeuw kregen schepen en sleepdiensten een motor. Sindsdien is de functie van de jaagpaden veranderd.
De jaagpaden zijn nu in de eerste plaats dienstwegen. Ze zijn noodzakelijk voor het onderhoud van de kanalen, waterwegen, oevers, kaaimuren, bruggen, ... De beheerders van de bevaarbare waterwegen zijn bevoegd voor de jaagpaden.
De jaagpaden zijn meestal ook openbare weg, vaak uitsluitend voor wandelaars en fietsers. De vlotte en autoluwe fietsverbindingen lokken toeristische fietsers, wielertoeristen én fietsers die snel en veilig naar het werk willen fietsen. Maar ook rolschaatsers en bijvoorbeeld hengelaars maken gebruik van de jaagdpaden. Daarbij komt nog dat sommige bedrijven of bewoners een vergunning hebben om er met gemotoriseerde voertuigen te komen.
Omwille van dat gemengd gebruik van de jaagpaden moeten de gebruikers rekening houden met elkaar. Dat kan door:
- hun snelheid aan te passen (met een maximum van 30 kilometer per uur)
- door voldoende afstand te houden zodat ze altijd kunnen stoppen.
Euh ... Weyts IS bevoegd voor VL waterwegen hoorDus, zolang de beheerders van de bevaarbare waterwegen bevoegd zijn, heeft Weyts niets te zeggen,