Vennootschapsbelasting

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: Vennootschapsbelasting

#16 , 15 sep 2018 19:45

bij een slapende vennootschap is dit onmogelijk, jij zal een dividend moeten uitkeren aan u en daar de belastingen op betalen, dit had je jaren voordien moeten voorzien, want een RC is en kan aan de zaakvoerde'r veel centen kosten zoals nu, en met de boeken neer te legen is het niet opgelost want dan staat de curator aan je deur om deze 50.000€ op te eisen, je heeft een fout gemaakt !.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Amin
Topic Starter
Berichten: 47
Juridisch actief: Nee

#17 , 16 sep 2018 14:11

Ja dat klopt ik heb wel totaal geen schulden met niemand wat gebeurt er dan moest ik die 50000€ terugbetalen aan de bvba wat gebeurt er dan met die 50000€, bij de vereffening

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#18 , 16 sep 2018 16:09

Ja dat klopt ik heb wel totaal geen schulden met niemand wat gebeurt er dan moest ik die 50000€ terugbetalen aan de bvba wat gebeurt er dan met die 50000€, bij de vereffening
die 50.000 euro die zijn voor u maar je moet daar van de kosten betalen aan de notaris en publicatie, van de rest word het kapitaal waar je mee gestart bent aan u gegeven en van de rest gaat je XX % dividend moeten storten aan de belastingen, durf nu niet juist het % invullen omdat dit een sluiting is , maar zeker 16% a 25% !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Amin
Topic Starter
Berichten: 47
Juridisch actief: Nee

#19 , 16 sep 2018 16:18

Klopt als ik die 50000€ terug stort op de bvba dan komt r/c op 0 te staan en heeft de bvba eigenlijk een meerwaarde van 50000€ als ik het goed heb

polk
Berichten: 437

#20 , 16 sep 2018 20:08

Bij terugbetaling van de r/c wordt er geboekt: 550 Bank @ 416 r/c zaakvoerder. Er is geen sprake van een meerwaarde, enkel een verschuiving van de ene naar de andere actiefrekening. Bij de uiteindelijke terugbetaling aan de aandeelhouders dient er liquidatiebonus (25% roerende voorheffing) te worden betaald op de aanwezige belaste reserves, vrijgestelde reserves en eventuele overgedragen winst. Kapitaal en liquidatiereserves zijn vrijgesteld van liquidatiebonus.

Amin
Topic Starter
Berichten: 47
Juridisch actief: Nee

#21 , 16 sep 2018 22:23

Stel dat ik toch niet in verreffening wil gaan en terug wil starten hoe kan ik best die r/c wegwerken . Ik zit in de transportsector ik koop met mijn privé geld een vrachtwagen van 30000€ kan ik dat inbrengen in natura en zo die r/c al een deel wegwerken

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#22 , 17 sep 2018 06:13

Ja dit kan

Maar beter en goedkoper is dat je dit geld stort naar de bvba en dan de vrachtwagen koopt
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Amin
Topic Starter
Berichten: 47
Juridisch actief: Nee

#23 , 17 sep 2018 06:57

Ja lijkt me beter alvast bedankt

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”