Aangifte nalatenschap

rik1953
Topic Starter
Berichten: 24

Aangifte nalatenschap

#1 , 16 sep 2018 11:32

Een aantal erfgenamen heeft volmacht gegeven aan 2 testamentuitvoerders om in hun naam de aanfgifte natenschap te ondertekenen, een aantal erfgenamen niet. Ik behoor tot degenen die geen volmacht gegeven hebben.
De notaris vraagt om volgende week de aangifte nalatenschap te komen ondertekenen.

Wij hebben een vermoeden van fraude. Zo zouden mogelijk een aantal gouden munten niet aangegeven worden en aangezien we nog niks gehoord hebben over het deblokkeren van de bankkluis bestaat de mogelijkheid dat deze toch geopend is zonder ons medeweten.

We hebben momenteel nog geen afschrift van het dokument. (zal ons wel bezorgd worden, maar we weten niet wanneer)

Om de aangifte niet laattijdig te doen moet ze binnen zijn op 23 september.

Onze vraag : Kunnen we beter tekenen, ook al bevat de aangifte mogelijk niet alle tegoeden ? Kunnen we de aangifte betwisten ? Wat zijn voor ons de gevolgen indien we niet tekenen ? (de verhouding volmachtdragers is 13 tegen 4 niet volmachten)

Dank bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 16 sep 2018 18:38

U moet alleszins die aangifte lezen en begrijpen voor u tekent. Laat één en ander desnoods te laat zijn.
Een bankkluis moet geopend worden in bijzijn van de erfgenamen of hun gevolmachtigde. Let wel, een notaris kan het zich moeilijk permitteren om bepaalde zaken achter te houden of verkeerd door te geven. Maar wees op uw hoede;
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”