Vennootschapsbelasting geen aangifte door boekhouder.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: Vennootschapsbelasting geen aangifte door boekhouder.

#16 , 15 sep 2018 08:30

Als deze mensen de aandelen overkopen , en zaakvoerder worden moet er niks opgesteld worden enkel publicatie, en als er schulden zijn dan zijn die aandeelhouders en deze zaakvoerder(s) die verantwoordelijk zijn, bij aankoop van de aandelen zijn zij 100% eigenaar en heb heeft u er niks mee te zien, er woren zo veel opdeze manier overgenomen om kosten te sparen bij vereffening.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mo.achargui
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#17 , 15 sep 2018 11:07

Beste,

Mijn boekhouder vindt het een risicogeval, als ik 30.000€ van de bvba rekening overschrijf naar mijn privé, op vraag van de overnemer natuurlijk. Hij neemt een bijna lege bvba rest 3000€ op deze bvba.
En binnen de 6 maand is er een faillissement, dan kan de fiscus terug naar de persoon terecht die de schuld heeft gemaakt, ik dus!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#18 , 15 sep 2018 12:36

Hoe kan hij een schuld maken als er op het ogenblik van aandelen overdracht geen schulden zijn ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

mo.achargui
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#19 , 16 sep 2018 10:16

Beste,

Ik heb de schuld, 30.000€ rc gemaakt, de overnemer neemt de bvba over met een schuld van 30.000€! Toch?

Mvg Mo

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”