Er bestaat dus geen bestek op papier. Hij heeft wel degelijk onderhandeld (kort, maar toch …) met de vertegenwoordiger van de maatschappij, in uw belang, en op uw vraag. het is al (schandalig) laag als hij slechts 38 € per uur vraagt voor herstellingen, maar dit doet hier niet ter zake.
Beetje laag-bij-de-gronds om zo'n rekening niet te willen betalen. Wedden dat u daar ook niet meer welkom bent als klant?
Even een kanttekening dat ik hier 2 maanden geleden een grote herstelling heb laten doen, hier 2600€ voor betaal (vervanging van de koppeling), 1 maand mijn auto voor kwijt geweest ben en mijn collega heeft mijn factuur doorgestuurd naar een kennis die ook op zelfstandige basis garagist is en die beweert mijn auto gemaakt te hebben voor de helft van de prijs. Dit noem ik serieus opgelicht. Welkom als klant? Als vaste en regelmatige klant (reeds 5 jaar minstens 2 keer per jaar) had ik wel wat service verwacht en ik heb zelf gezegd dat ik daar geen klant meer wil zijn.
Onderhandelen? Mijn verzekeraar heeft verklaard, dat de expertise met officiële prijzen komt en indien de garagist hier niet mee akkoord is, kan hier onderhandeld worden. Het uurloon op het expertiseverslag is vastgelegd op 46€/u, dus dit lijkt me gewoon een recuperatie van hem.