betaling zogezegde verhuis firma

markske11
Topic Starter
Berichten: 61

betaling zogezegde verhuis firma

#1 , 13 sep 2018 18:00

Na veel jaren was het eindelijk zover wij verhuisde naar Spanje. Via de broer van een buurvrouw zouden wij onze in boedel laten verhuizen op Facebook vertelde hij dat ze een pas beginnend bedrijf waren en omdat het via zijn zus ging zou hij wel een prijs maken voor ons.Dus een voorschot betaald en een datum afgesproken. De eerste keer zou op een dag in de eerste week van september zijn.Deze datum is niet doorgegaan omdat er iets in zijn familie gebeurd was dat hij niet kon. kan gebeuren natuurlijk. Toen kwam hij af de kosten zijn iets omhoog gegaan Want ik had de peage in frankrijk niet meegerekend Dus wij een bedrag van 200 euro extra op zijn rekening gestort dus een totaal voorschot van 450 euro.hij heeft handmatig een contract gemaakt hand geschreven waarin de prijs was vermeld hoeveel kub etc etc vandaag komt hij af jullie kunnen me klote kussen mijn zus zegt dat jullie niet te vertrouwen zijn en dat ik me geld nooit niet ga hebben. ik heb de camionette afgezegd of jullie betalen het volledige bedrag anders gaat het niet door. ik zeg hem op Facebook heb je ons verteld dat je pas begonnen bent als zelfstandige aah zegt hij ik doe dit buiten me uren maar ik heb nooit niet gezegd dat ik zelfstandige ben maar ondertussen heeft hij al wel alles dat we niet konden meenemen meegepakt aah dachten wij eerst kijk omdat hij toch niet zoveel vraagt mag hij dit hebben mits zijn vrouw rommelmarkten doet.

Dus nu zijn we er achter gekomen dat hij geen zelfstandige is zelfs niet werkten onze 450 euro in zijn zak heeft maar omdat we dachten dat hij dit weekend naar spanje zou beginnen rijden hebben we voor zondag heel de dag een ladderlift voorzien die we al hebben moeten betalen dit was ook even 360 euro platen aangevraagd bij de politie 43 euro dus nu zijn we eigelijk dit geld voor niks kwijt en natuurlijk een groot deel van onze spullen kunnen wij hier nog iets tegen doen of moeten we ons verlies gewoon accepteren we hebben enkel dit handgeschreven contract de bankrekening waar we op gestort hebben en zijn nummerplaat en telefoon nummer

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
adizal

#2 , 13 sep 2018 18:30

Op al die sociale media en koopjes site's moet je verdorie goed uitkijken met wie of wat je in zee gaat.
Vooral als men voorschotten begint te vragen.Ikzelf heb reeds 7 oplichters aangegeven aan de politie en andere bevoegde diensten.. Denkt u nu dat men daar iets mee doet, Na 3 maanden zijn er sommige nog actief op internet en koopjes site's. dat was maar een opmerking die ik wou delen. Voor uw vraag moet je even afwachten op iemand die daar uitleg over kan geven...Maar Sorry, ik vrees mee voor jouw centen...

markske11
Topic Starter
Berichten: 61

#3 , 13 sep 2018 18:33

het is dus iemand die we wel kennen he het is geen vreemde zien wij die veel mits die veel bij zijn zus zit onze buurvrouw

Reclame

markske11
Topic Starter
Berichten: 61

#4 , 14 sep 2018 02:20

moet nog wel zeggen omdat het de broer van onze buurvrouw is geloofde we hem ondertussen heeft hij onze droogkast meegenomen en nog wat keuken materiaal zoals Amerikaanse koelkast gasfornuis afwasmachine deze ging hij alvast in de vrachtwagen zetten zodat enkel de grote stukken er nog in zouden moeten eerlijk gezegd ik ben er kapot van deze kerel heeft zonder dat we het besefte de helft van onze inboedel meegenomen ons ruim 450 euro aan voorschot gekost ik voel me eigelijk wel dom ook omdat hij nu zegt jullie kunnen me niks maken jullie weten me niet wonen en bewijs maar is dat ik die machines heb meegenomen of dat het wel mijn bankrekening is dat ik jullie gegeven heb jullie krijgen niks terug dat contract is niet rechtsgeldig mits ik geen handtekening heb gezet ook al is het handgeschreven enkel mijn paraaf staat eronder alles wat er op Facebook is gezegd tja wie zegt dat ik dit benen reken er maar niet op dat mijn zus mijn adres gaat geven ik voel me echt machteloos ik zou deze man van alles willen aan doen

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 14 sep 2018 07:59

Hebt u vandaag tijd om aangifte te doen bij de politie?

Doen !

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 14 sep 2018 09:13

Dat heb je ervan als je iets een paar centen goedkoper wil hebben. En uw inboedel was niet eens verzekerd? Wat had je gedaan als hij onderweg een ongeval had gehad?
Ga klacht voor diefstal bij de politie neerleggen.

markske11
Topic Starter
Berichten: 61

#7 , 14 sep 2018 10:02

kijk we hebben het zwart op wit staan voor dat we het voorschot betaald hadden hij voor een baas werkte firma was pas begonnen stond zuiver op service toen we gestort hadden ging hij het opeens zelf doen. hij is langs gekomen om de boel op te meten en we gingen de papieren nog krijgen uiteindelijk zitten we hier met een handgeschreven contract waarvan hij zegt jullie kunnen me niks maken mijn handtekening staat er niet op mijn vrouw heeft net contact opgenomen met de politie morgen kunnen we klacht indienen mits op dat handgeschreven contract staat dat de verhuis vandaag is kan de politie nu nog niet veel doen morgen kunnen ze wel iets doen

markske11
Topic Starter
Berichten: 61

#8 , 14 sep 2018 12:11

krijg ik bericht van de verhuizer hij zou woensdag de verhuis kunnen doen maar door een informatica probleem is hun geld niet gestort of ik eventjes met mijn visa kaart de borg kan betalen voor de vrachtwagen dit bedrag mag ik dan aftrekken van het totaal bedrag anders stort hij mijn geld terug wanneer hij volgende week betaald is
tja en wat betreft de spullen hij zal een bedrag bijstorten

Meeboo
Berichten: 1488

#9 , 14 sep 2018 13:14

Ik ben beginnen lezen aan je tekst, maar zonder gebruik van leestekens is uw tekst zeer moeilijk te begrijpen. Ik ben dan ook gestopt met lezen.

Als je je tekst duidelijk zou schrijven, zullen er meer mensen jou raad kunnen geven.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#10 , 14 sep 2018 13:33

krijg ik bericht van de verhuizer hij zou woensdag de verhuis kunnen doen maar door een informatica probleem is hun geld niet gestort of ik eventjes met mijn visa kaart de borg kan betalen voor de vrachtwagen dit bedrag mag ik dan aftrekken van het totaal bedrag anders stort hij mijn geld terug wanneer hij volgende week betaald is
tja en wat betreft de spullen hij zal een bedrag bijstorten
??? Dus die kerel houdt uw waarborg in, gaat er al met de helft van uw spullen vandoor, en vraagt nu nog om iets te betalen met je visa? Ga METEEN naar de politie om aangifte te doen! Druk uw facebookberichten met die kerel af om voor te leggen aan de politie, alsook rekeningafschriften met de betalingen aan die kerel. Dit is pure oplichting / diefstal.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

adizal

#11 , 14 sep 2018 13:39

Ja ik zou ook niet twijfelen, direct aangeven, nu kan men hem nog oppakken als hij in de buurt is

markske11
Topic Starter
Berichten: 61

#12 , 14 sep 2018 13:48

mijn vrouw zit momenteel bij de politie zogezegd omdat hun geld nog niet gestort is door een informatica probleem konden ze niet betalen pas woensdag wij zouden dan de borg moeten betalen zodat hij zou kunnen rijden maar als hij geen geld heeft voor de borg van die wagen gaat hij ook geen geld hebben voor de benzine en de peage in frankrijk gaat hij ook geen geld hebben voor de terug weg dus nu zouden ze ons geld terug betalen als r bij hun word gestort en een bedrag bij voor de spullen die ze hebben geladen ondertussen heeft hij bij iemand anders ook al weer een offerte gemaakt leuke daarvan is dat hij zelfs een factuur voor die persoon wilt maken waar hij de btw in rekent waarin hij ook zegt dat hij mensen moet betalen al deze dingen liggen nu bij de politie en ik ben benieuwd wat die nu gaan doen

markske11
Topic Starter
Berichten: 61

#13 , 14 sep 2018 14:40

dus mijn vrouw is bij de politie geweest deze inspecteur zij wel u had beter onderzoek moeten doen tis tegenwoordig moeilijk. deze zaak word na het parket gestuurd ze gaan nog worden uitgenodigd door de politie zowel hij zijn vrouw en zijn zus verder werd ons aangeraden een advocaat te nemen en ons burgerlijke partij te stellen We kunnen proberen ons geld terug te krijgen mss dat hij dit zal terug betalen maar de agente dacht niet dat hij dit vrijwillig zou gaan doen Het kan tot 2 jaar duren voor het voor komt Als het voorkomt komt het voor kunnen we alsnog ons geld terug vragen maar we moeten er van uit gaan dat het een dure les is geweest

adizal

#14 , 14 sep 2018 15:17

Mensen bent toch voorzichtig, je ziet wat het allemaal meebrengt als ze u wat kunnen wijsmaken...

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#15 , 14 sep 2018 16:13

Contacteer in het vervolg een gerenommeerde firma met referenties, en je zal zo iets veel minder voorhebben.

Terug naar “Consumenten Koop”