Herstelexamens

giga_byte7
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Herstelexamens

#1 , 14 sep 2018 13:15

Beste allen

Ik ben veroordeeld tot een rijverbod van 4 maanden met als voorwaarde voor het terug verkrijgen van mijn B-rijbewijs het afleggen van alle proeven.

Mijn rijverbod is eigenlijk al afgelopen van in juni maar pas na x aantal contacten met de griffie en de dienst uitvoeringen (alles werd naar mijn adres gestuurd waar ik gedomicileerd was ten tijde van de overtreding, al een jaar verhuisd ondertussen...) heb ik in juli pas de nodige uitvoeringsdocumenten verkregen.

Ik ben voor de praktische en theoretische proeven geslaagd. Voor de medische en psychologische proeven ook een 'go' gekregen op voorwaarde dat ik naar VIAS nog resultaten van een bloedanalyse opstuurde. Wat ik ook gedaan heb. Ik heb vandaag naar VIAS gebeld en zij zeggen nu dat het nóg 2 weken kan duren eer een beslissing genomen wordt. Zijn er hier bepaalde termijnen aan verbonden die zij moeten volgen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 14 sep 2018 13:17

neen, de rechter heeft beslist dat u uw rijbewijs pas terug krijgt na een positieve evaluatie van de herstelexamens. Hoelang dit duurt is niet bepaald maar dat traject loopt in vele gevallen veel langer dan het uiteindelijke rijverbod.

geduld hebben vrees ik

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”