Vorig jaar in maart zou mijn vader met het achteruit rijden een geparkeerde wagen hebben aangereden met de trekhaak. Daardoor is er een kleine barst vanonder in de andere auto een Citroën, gekomen.
De bestuurder van die Citroën is een leerkracht op een basisschool tegenover waar wij wonen. Een collega van haar heeft een geluid of klap gehoord toen die kinderen middagpauze hadden en zei dat ze een zwarte mercedes zag wegrijden. Na schooltijd neem ik aan zei een buurvrouw in onze straat dat ze ook een zwarte mercedes zag wegrijden. Die vrouw van de Citroën heeft onze nummerplaat geschreven omdat wij voor haar stonden.
Het probleem aan dit is: 1. Wij hebben geen zwarte mercedes maar een blauwe, 2. Die getuige heeft enkel een soort klap gehoord en een auto zien wegrijden, 3. De buurvrouw ook enkel een zwarte mercedes zien wegrijden. 4. Onze auto is op de tijdstip dat ze zegt dat het gebeurd is niet verplaatst geweest. 5. Geen van de 2 getuigen heeft een verklaring afgelegd. Sterker nog de politie heeft meermaals naar de vrouw van de Citroën gebeld om de gegevens van die getuigen maar ze gaf er geen gehoor aan. Op een latere dag heeft de politie de hoogte van de trekhaak gemeten en dat bleek even hoog te zitten. Gelet er is nooit een deskundige ter plaatse gekomen.
Ondertussen werd mijn vader gedagvaard en vandaag moest hij naar de politierechtbank. Mevrouw die ons aanklaagt heeft haar kat gestuurd dus enkel mijn vader was er. De rechter gaf hem amper gehoor en ze haalde het feit van de getuigen waarop mijn vader zei dat die getuigen er niet zijn. Er zijn zelfs geen verklaringen gekomen in al die maanden voor de zitting. Het vonnis is een maand rijverbod en een definitieve boete van 200 euro. Mijn vader is totaal niet akkoord met die rijverbod en ze hebben hem een nieuwe datum gegeven voor 18 oktober met de mededeling dat als die getuigen zich niet melden hij wordt vrijgesproken.
Nu wat is jullie mening hierover? Want ik kan er niet bij dat een rechter iemand veroordeeld zonder verklaring van die 2 getuigen. Dat staat ook zo duidelijk vermeld op het politierapport.