Hallo,
Op 1 september 2017 kocht ik online bij een tweedehands elektronica shop een refurbished Iphone 5s (staat als nieuw). Na nog geen 3 maanden heb ik dit toestel al 4 maal moeten laten vervangen of herstellen omdat er telkens iets defect was. Toen had ik al liever gewoon mijn geld teruggekregen, maar daar doet zo een bedrijf niet aan mee natuurlijk.
Het vierde vervangtoestel werkte nu behoorlijk tot in juni 2017: het toestel begon regelmatig te crashen en op een week tijd kwam de voorkant helemaal los van de achterkant van het toestel.
Hiermee ben ik naar de shop gegaan. De werknemer vertelt me dat de batterij opgezwollen is door warmte. Eenmaal deze vervangen zou zijn, zal het toestel opnieuw correct functioneren. Ik zal wel €39 moeten neerleggen voor een nieuwe batterij want die valt maar voor 6 maanden onder garantie... Op nog geen halfuurtje zal dit geregeld zijn, maar dit klopte niet. De werknemer kreeg het toestel niet aan de praat en had geen flauw idee van de oorzaak. Het toestel zal verder worden hersteld maar dit zou wat langer kunnen duren. in de woorden van de werknemer: "misschien tegen het einde van de dag of anders begin volgende week, ten laatste eind volgende week". Het is inmiddels 18 dagen verder en ik krijg geen bericht van de shop...
In tussentijd heb ik de shop zelf enkele keren bereikt (na een aantal keren genegeerd te worden). De werknemer weet telkens van niets en ik moet contact opnemen met zijn collega. Zijn collega is niet te bereiken.
Mijn geduld geraakt stilaan op en heb nog tal van berichten en vragen gestuurd via hun webmail. Er wordt sindsdien volledig gezwegen over mijn toestel dat al langer dan twee weken in "herstel" is tot ik enkele dagen geleden dit bericht in mijn mailbox kreeg:
Beste,
Helaas dienen we u mee te delen dat uw toestel buiten de garantievoorwaarden valt.
Onze garantie geldt niet op:
- Schade die is ontstaan door val, druk, stoot, gebruik of vocht*. De medewerkers van f-mobile bepalen of dit het geval is.
- Schade die is veroorzaakt door kortsluiting van buitenaf. Voorbeelden hiervan zijn blikseminslag of het gebruik van een verkeerde adapter.
- Een toestel dat vol stof zit. Dit kan namelijk ook defecten veroorzaken.
- Een toestel die door een derde partij geopend is.
In het geval van de Apple iPhone 5S Zwart is er duidelijk sprake van val- en/of stootschade.
In bijlage enkele foto's als bewijs daarvan.
We zullen het toestel dan ook onhersteld naar u terug sturen.
___
Het toestel is nooit gevallen of gestoten. Het probleem was de batterij die opgezwollen was (wat ook al niet zou mogen bij een "nieuw" toestel). En opeens trekken ze hun handen helemaal terug en doen zelfs geen moeite meer om het toestel te herstellen (zelfs niet betalend!).
Nog gekker: een dag later krijg ik een bericht van de 'collega' en eigenaar van de zaak:
Beste Nils,
Wij willen u het volgende voorstellen.
We ruilen je iPhones 5s 64gb om met een iPhone 6s 64gb zwart. Hiervoor vragen we aan jou een bijdrage van €150. Gezien de restwaarde van je toestel op 175€ zit. De 6s 64gb wordt normaal verkocht aan 329€ momenteel.
Indien je akkoord bent, kan je het toestel morgen reeds ophalen in onze winkel.
Groeten,
Fred
_______
Ze staan dan plots toch nog open voor een "deal".
Ik word hier nu erg moedeloos van en wil het liefst van al mijn geld terug. ik heb ondertussen via de website van test-aankoop ook een klacht ingediend bij het bedrijf, maar ik weet niet of dat iets zal opbrengen.
Nog suggesties?