richtlijnen voor juridische bijstand voor 85 jarige dame

meibloem
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

richtlijnen voor juridische bijstand voor 85 jarige dame

#1 , 10 sep 2018 14:41

Goedemiddag,
Deze vraag is niet voor mijzelf maar voor een 85 Belgische dame woonachtig in mijn straat.
Deze dame heeft geen familie meer (familie en zoon overleden) en ik doe
af en toe boodschappen voor haar. Probleem is : met een zeer laag pensioen
(50% België en 50% van Frankrijk) moet leven want zelf heeft ze nooit buitenshuis gewerkt.
Over pensioen van haar Franse overleden echtgenoot moet ze hier in België belasting
betalen omdat er niets in Frankrijk wordt afgehouden. Hebben ze ook geen rekening
mee gehouden in België geduren x-aantal jaren en een paar jaar geleden rectificatie
en dus zware personenbelasting die ze in wel in maandelijkse termijnen mag afbetalen
maar het is nu al een paar jaar continu elke maand want de ene belasting nog niet
afbetaald of de nieuwe zijn er al. Hierbij heeft ze heel wat medische problemen en
kosten gekregen en kan financiële problemen niet meer aan en het is bodemloze put
Ik vind het schrijnend om te zien dat ze misschien maar 2 warme maaltijden per week heeft.
Een collega heeft mij gezegd dat soms schulden worden kwijtgescholden en dat ze hulp
kan krijgen gelijk iedereen maar ze wist ook niet direct waar en ze sprak van CPAS.
Wie kan mij voor deze dame enkele tips geven. Dank U.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 10 sep 2018 15:07

CPAS, of in het Nederlands OCMW.

Dat is inderdaad een instantie die u kan inschakelen. Om te beginnen

LeenW
Berichten: 12828

#3 , 10 sep 2018 15:08

Belastingschulden worden niet kwijtgescholden voor zover ik weet.

Reclame

meibloem
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 sep 2018 10:12

Dank U allen voor Uw hulp !

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”