Erkenning na geboorte,wie moet er fysiek aanwezig zijn?

tessavanderwildt
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Ja

Erkenning na geboorte,wie moet er fysiek aanwezig zijn?

#1 , 22 aug 2018 12:36

Goeiemiddag,ik en de biologische vader zijn akkoord dat hij onze dochter erkend (zonder naamsverandering).Nu heb ik een afspraak gemaakt bij het stadsloket van Antwerpen,ze hebben de afspraak bevestigd en ik moet meebrengen de geboorteaktes van ons 3 en zowel ik als hij moeten aanwezig zijn.Als ik dit gegeven op Google intik zouden zowel ik,hij en X ( nu 12 jaar) fysiek aanwezig moeten zijn ? Ik heb gebeld met de stad Antwerpen en zij zeggen enkel de geboorteakte en eventueel IK of Kids-id van X.Weten jullie wat klopt ? Met vriendelijke groeten,Tessa

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tessavanderwildt
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Ja

#2 , 07 sep 2018 18:52

Goeiemiddag,misschien kan volgende info nuttig zijn: de biologische vader heeft ondertussen onze dochter erkent.Als je dit wil doen moet dus wel degelijk een kind ouder dan 12 jaar zelf in eigen persoon aanwezig zijn!Dit is niet vermeld op de website van de stad Antwerpen en werd ook niet telefonisch meegedeeld.Ik diende een klacht in ,na dus tevergeefs zonder onze dochter er te staan, en ze zetten het nu recht via een communicatie aan de helpdeskmedewerkers en gaan het in de toekomst ook aanpassen op hun infofiche.

Franciscus
Berichten: 38587

#3 , 07 sep 2018 21:01

Moet zelf wanneer kinderen verhuizen met één ouder.

Raar ik kijk eventjes na
en dit staat op de site

Wie moet aanwezig zijn op de afspraak?

De moeder
Indien het kind meerderjarig is of ontvoogd, dan hoeft de moeder niet aanwezig te zijn
De vader of meemoeder die wil erkennen
Het kind vanaf 12 jaar oud


Ontvoogd kind: een kind jonger dan 18 jaar dat meerderjarig wordt verklaard, bijvoorbeeld omdat het huwt of wanneer een rechter dit beslist.
Wat meebrengen?

Mogelijks worden volgende documenten opgevraagd (als u het formulier invult, geven wij u een persoonlijk overzicht):

voor erkenning op voorhand: attest gynaecoloog
voor erkenning na geboorte (als het kind in het buitenland geboren is): recente geboorteakte van het kind (max. 1 jaar oud)
identiteitskaart van beide ouders
geboorteakte moeder én erkenner (als u in het buitenland bent geboren)
bewijs van ongehuwde staat (niet nodig als u altijd in België hebt gewoond, of u dit reeds eerder bewezen hebt en nog steeds in België woont)
bewijs van ontbinding/nietigverklaring van vorige buitenlandse huwelijken die niet in België werden ontbonden (niet nodig als u altijd in België hebt gewoond, of u dit reeds eerder bewezen hebt en nog steeds in België woont)
een bewijs van nationaliteit als u niet in België bent ingeschreven (dit is een nationaal paspoort, voor Europeanen kan dit ook een Europese identiteitskaart zijn)
bewijs van woonst (als u niet in België bent ingeschreven)

Opgelet! Alle documenten die in het buitenland opgesteld zijn moeten gelegaliseerd zijn om in België te gebruiken. U vindt meer informatie over
enz enz

Reclame

tessavanderwildt
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Ja

#4 , 08 sep 2018 09:17

Dank je Franciscus,ik wil hier geen discussie beginnen maar ik keek net nog op de websitevan de Stad Antwerpen , ik ga naar “afspraak maken” , vul alles in en dan staat er aan de rechterkant “Wat heb ik nodig” onder het 3de zwarte vierkantje “persoonlijke aanmelding van beide ouders” , als ik dan de afspraak bevestig krijg ik een een bevestiging met een helelijst en nogmaals bij het 3 de vierkantje de melding “persoonlijke aanmelding van beide ouders”.Ik ontvang dadelijk een mail van de Stad Antwerpen met een link om op te klikken wat ik moet meebrengen , ik klik en krijg de melding “ er ging iets mis , de gevraagde pagina werd niet gevonden”.De vermelding waar jij over spreekt zie ik nergens staan.Groetjes,Tessa

Franciscus
Berichten: 38587

#5 , 11 sep 2018 00:05

Maakt niets uit maar meldt dat ofwel aan de ombudsdienst ofwel op klachtformulier op site zelf moet er ook opstaan.
Heb net ingelogd met mijn persoonlijk profiel maar kreeg foutmelding.
Zowel aan balie als per telefoon, mail of op site moet dezelfde info staan en toegepast worden.

Terug naar “Adoptie”