Oplichting via internet

vhc
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Oplichting via internet

#1 , 06 sep 2018 14:33

Vorig jaar diende ik een klacht in bij de politie omdat ik werd opgelicht via het internet (aangekochte goederen nooit ontvangen)
Deze week ontving ik een brief van het openbaar ministerie met daarin het volgende:
"De verdachte in uw dossier werd voor deze of soortgelijke feiten al eens veroordeeld. Omdat iemand geen tweemaal strafrechtelijk veroordeeld kan worden voor dezelfde feiten of omdat een bijkomende bestraffing weinig waarschijnlijk kijkt, moet ik het dossier afsluiten zonder verder gevolg."
Kan dit zomaar? Wil dit dus zeggen dat deze persoon zomaar iedereen verder kan oplichten zonder te worden gestraft?
Hij werd toch nog niet gestraft om mij op te lichten?!
Kan ik hier nog verdere maatregelen treffen om op die manier (misschien) een deel van mijn centen terug te krijgen?
Bedankt voor jullie antwoord!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 06 sep 2018 14:39

uw zaak zal in de periode zijn gevallen die al tot een veroordeling heeft geleid.
Dus qua straf is dat opslorping.
Bent u niet verwittigd en hebt u zich geen burgerlijke partij kunnen stellen?
Toch eens navragen bij parket.

vhc
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 sep 2018 15:13

Ik heb me wel degelijk burgerlijke partij gesteld en daar had ik toen een brief van gekregen maar verder niks meer van gehoord. Ik kan het dossier komen inkijken, maar da's de andere kant van het land!
Ik vraag me af of er een andere procedure is die ik kan opstarten om mijn centen terug te krijgen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 06 sep 2018 15:22

Maar u bent niet naar de zitting gegaan om uw schade aan te geven???

vhc
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 sep 2018 15:23

Ik heb geen bericht gekregen van een zitting enkel dat ze mijn klacht ontvangen hadden en dat ik me burgerlijke partij heb gesteld.

Terug naar “Andere”