aansprakelijkheid school

monzi123
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

aansprakelijkheid school

#1 , 06 sep 2018 07:27

Beste

Al enkele jaren zit er een kindje bij mijn dochter in de klas dat luizen heeft. Vervelend probleem natuurlijk. Nu dit jaar zit het luizenkindje net naast mijn dochter terwijl ik aan de juf gevraagd had om zeker niet naast dat kindje te zitten(iets over niet de melk bij de kat zetten) Kan/mag ik eisen dat mijn dochter een andere plaats krijgt toebedeeld en kan ik school aansprakelijk stellen(lees druk zetten) indien ze geen andere plaatsen wil geven. Mijn dochter huilt telkens tranen met tuiten indien ik haar moet testen en in dit geval zal het wel bijna dagelijks moeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 06 sep 2018 07:44

luizenkindje?

Dat vind ik er ver, maar dan ook heel ver over.

En wat als uw kind morgen hetzelfde voor heeft? luizenkindje?

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 06 sep 2018 07:54

terwijl ik aan de juf gevraagd had om zeker niet naast dat kindje te zitten(iets over niet de melk bij de kat zetten)
Ik hoop dat de juf het gezonde verstand heeft gehad u op uw plaats te zetten. Uw houding is onaanvaardbaar, stigmatiserend en nodeloos kwetsend.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

monzi123
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 sep 2018 08:46

Dit kindje heeft helaas continu luizen al sinds het instapklasje. Hij heeft niet het geluk ouders te hebben die er iets aan willen doen( een gezin met 11 kinderen) Als mijn kind luizen heeft, behandel ik dat. Nu ik ben gaan praten met de directie en het probleem is opgelost. Kindjes blij, papa blij

monzi123
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 sep 2018 09:01

luizenkindje?

Dat vind ik er ver, maar dan ook heel ver over.

En wat als uw kind morgen hetzelfde voor heeft? luizenkindje?
Als mijn kind luizen heeft behandel ik dat en zorg ervoor dat geen andere kinderen luizen krijgen. Kindje in kwestie komt uit een gezin van 11 en worstelt er al mee sinds instapklasje wat behoorlijk schrijnend is. School doet er al veel aan (behandelen, kaal scheren enzo...) Mss is mijn vraag wat verkeerd geformuleerd maar was zeker niet om het kind in kwestie te kwetsen of dergelijke. Mijn dochter heeft ASS en als ze de luizenkam nog maar ziet begint ze krijsen

adizal

#6 , 06 sep 2018 13:56

Er zijn er hier veel op het forum, die duidelijk hun emoties niet de baas zijn en daarnaar antwoorden op vragen die gesteld worden. Ik vind als je een degelijk antwoord wil geven op sommige harde vragen dat je ten allen tijden op de eerste plaats neutraal moet blijven en heb je dan kritiek of verontwaardiging, uit het dan op een beheerste manier. Er zijn hier in België genoeg feiten die er ver over zijn en die veroorzaakt worden door mensen uit alle lagen van de bevolking, zelfs in de elite zit gespuis....er zijn er zelfs die onbezoldigd diensten verlenen...

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 06 sep 2018 14:00

Hopelijk heeft het CLB het nodige gedaan wat hun taak is.
En neen u kan de school daarvoor niet aansprakelijk stellen.

Terug naar “Onderwijsrecht”