Dader blijft stil over verschuldigd bedrag

boaty
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Dader blijft stil over verschuldigd bedrag

#1 , 23 aug 2018 23:00

Ik wist niet zeker of ik in de juiste categorie zit, indien niet mag dit gerust verplaatst worden als dat mogelijk is.

Context:
In 2015 was ik, samen met een handvol andere mensen, het slachtoffer van een online oplichting. Intussen hebben ze de dader gevonden en ik heb me burgerlijk partij gesteld in de rechtzaak. In het vonnis dat uitgesproken werd op 14 november 2017 staat dat de daders me 1750 EUR (te vermeerderen met de vergoedende intresten) verschuldigd zijn.

Ik heb een lange tijd niets gehoord van de daders noch van hun advocatenkantoor dus heb ik de dader een aangetekende brief gestuurd in april met de vraag of ze me willen contacteren om gezamelijk tot een manier van uitbetaling te komen. Ik heb het bewijs gekregen dat de dader de brief in ontvangst genomen heeft.

Intussen zijn we al terug 4 maand verder en nog steeds geen reactie.
Wat kan ik doen op dit moment? Voor zover ik weet zijn ze niet verplicht om te reageren op de aangetekende brief.
Voel me beetje machteloos zonder een advocaat in te schakelen. Ik heb weinig financiele ruimte om een advocaat te betalen, net daarom dat het bedrag zeer welkom zou zijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 24 aug 2018 08:55

Heb je al een deurwaarder gestuurd?

boaty
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 aug 2018 19:22

Nog niet en ik heb ook geen idee hoeveel zoiets me zou kosten?

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 24 aug 2018 19:39

Niets. Het is de tegenpartij die moet betalen

boaty
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 aug 2018 10:45

Dan wordt het tijd dat ik een gerechtsdeurwaarder stuur, me dunkt.

Franciscus
Berichten: 38587

#6 , 25 aug 2018 15:22

Is wel met voorfinanciering.

Sirkii
Berichten: 5396

#7 , 25 aug 2018 19:31

Probeer eerst uit te zoeken of die man geld heeft om te betalen. Een kei kan je niet stropen.

boaty
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 26 aug 2018 10:02

Hmmm...hoe kan ik dat doen als hij niet reageert?

bosprocureur
Berichten: 6853

#9 , 27 aug 2018 18:16

De deurwaarder kan u daarover eventueel een indicatie geven; dit natuurlijk niet noodzakelijk gratis.

Terug naar “Andere”