Is dit een overtreding van de wet?

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

Is dit een overtreding van de wet?

#1 , 20 aug 2018 10:20

ik heb een nieuw parfum gemaakt. Dat is wat ik heb gemengd met andere parfums die beschikbaar zijn in de markt en vervolgens heb ik er een nieuw derde parfum aan toegevoegd. Na al die remix is mijn parfum uniek.

Formula used: My perfume is remix of = A (existing brand) + B (existing brand) + C (existing brand) + Some other natural flower grinding perfume

Maar als ik nu mijn uitvinding op de markt wil verkopen met mijn eigen merknaam, krijg ik dan een schendingsprobleem door die andere 3 parfummerken die ik heb geremixed? (My concern is that, am i going to introduce violation or not)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8837

#2 , 20 aug 2018 11:35

Parfums maak je niet door bestaande (gedeponeerde merken) parfums te mixen en er dan zelf een gedeponeerd merk van te maken. De parfumfabrikanten staan niet toe dat je hun gedeponeerde parfummerken zou vernoemen in je publiciteit. Het lijkt me dat je geen diploma biochemische cosmetica hebt (echt wel vereist om cosmetica en parfums commercieel te produceren) dan zou je weten dat je dit soort praktijken totaal onwettig is. Of verkoop je het misschien via je webwinkeltje. Tja, dat mag al helemaal niet.

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#3 , 21 aug 2018 09:01

@eylis:
bedankt voor je geweldige antwoord. Het is nog niet in gebruik, tenzij het absoluut legaal is en goedgekeurd door juridische adviseurs

1. Ik heb de formule zelf gemaakt
2. Het product zal niet worden geproduceerd in de Belgische wetgeving
3. Mijn formule zal worden gegeven aan een Chinese fabrikant in China.
Ze zullen de remix doen en daar chemici gebruiken
4. Vanuit België zullen leveranciers kopen bij de Chinese fabrikant

Valt het nog steeds in een overtreding? Het is de Chinese fabrikant die aan België verkoopt

Reclame

eylis
Berichten: 8837

#4 , 21 aug 2018 09:29

precies, gaat het over dat soort praktijken.....

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”