Fraude woon-werk verkeerde

disce88
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Fraude woon-werk verkeerde

#1 , 15 aug 2018 16:55

Hey,


Bij wel instantie kan ik het beste iemand aangeven die misbruikt maakt van de fietsvergoeding? Deze persoon verdient namelijk per maand een erg mooi zakcentje erbij door zogenaamd met de fiets naar het werk te gaan terwijl hij zich met de auto verplaats. Hij werkt voor een bepaalde overheid instantie en snap echt niet dat ze daar niks doorhebben.


Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 aug 2018 17:16

Amai mocht je weten hoeveel dit gebeurt zelfs privé , lig daar niet van wakker, en als je dit toch wil doen dan zal je dit aan zijn oversten moeten melden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

disce88
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 aug 2018 17:27

Kijk normaal lig ik daar ook niet van wakker maar deze kerel stoeft er net iets te graag mee. Na een paar jaar dikt dit bedrag wel serieus aan. Elke maand +- 150 euro extra, tel maar uit.

Reclame

LeenW
Berichten: 12813

#4 , 15 aug 2018 17:58

Personeelsdienst zou ik zeggen.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#5 , 15 aug 2018 23:24

Wat heb jij daar nu mee te maken.... Welke schade loop jij daarmee op?
Van mij mag iedereen stoefen over wat hij wil. zoalng is daar geen persoonlijk nadeel heb moei ik me niet met de fiscale of sociale situatie van derden.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 16 aug 2018 01:51

Iedereen betaald die fraude mee bij mijn weten.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 aug 2018 07:38

Aan een anoniem klacht wordt geen gevolg gegeven
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#8 , 16 aug 2018 21:09

Franciscus,

Klopt natuurlijk dat we allen via onze belastingen de pot spijzen waaruit sommigen profiteren. Maar de vraag is waar je de grens trekt en wanneer je in een verklikkersmaatschappij terechtkomt. Als iedereen moet rechtstaan die ooit werkjes zonder factuur heeft laten uitvoeren, die op restaurant geen BTW bonnetje gevraagd heeft, die al eens zijn beroepskosten naar boven heeft afgerond enz, dan blijven er niet veel mensen neer zitten vrees ik.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

LeenW
Berichten: 12813

#9 , 16 aug 2018 21:15

Ik denk niet dat fraude goed te praten valt, ook al is het courant aanwezig in de maatschappij.

Fortuin
Berichten: 1013

#10 , 18 aug 2018 14:17

Ik praat het zeker niet goed, maar ik raak nog meer geïrriteerd van mensen in de huidige afgunstmaatschappij die maar niet kunnen hebben dat persoon A meer verdient dan persoon B.

Aan TS: wist je dat er een hoop mensen zijn die (veel) meer verdienen dan jou, die legaal een pak minder belastingen betalen? En dan spreken we niet over 150 euro. Ga je die ook "rapporteren" wanneer ze dat eens zouden vertellen?

Maar iedereen doet waar hij zin in heeft.

jef007
Berichten: 1679

#11 , 18 aug 2018 15:07

beste verklikker,

als hij zich met zijn wagen verplaatst, zal hij waarschijnlijk meer dan 150 euro kosten hebben!

jefke007
Berichten: 1812

#12 , 18 aug 2018 17:30

zodra die nattigheid voelt komt die toch gewoon met de fiets, en de dag van "betrapping " had hij juist een gebroken ketting en is hij met de auto gekomen. Elke maand moet achteraf toch maar de fietsverplaatsing worden ingevuld.

Bij ons op het werk staat een groot fietskot met honderdenden fietsen in. Als die met iemand afspreekt, kan hij op het moment van betrapping vragen of hij even de sleutel mag hebben van iemand waar hij goed mee overeenkomt

Of een "topcrimineel" houdt altijd een reservefiets op het werk, er blijven toch altijd een aantal fietsen overnachten. Wel opletten waar hij zijn auto parkeert, maar schending van privacy kan tegenwoordig wel vlug worden ingeroepen

Terug naar “Andere”