Appartement kopen en verhuren

Pjoter
Berichten: 19

Re: Appartement kopen en verhuren

#46 , 15 aug 2018 16:27

Wat een negatieve denkwijze heeft u. Duidelijk is vastgoed niet weggelegd voor mensen zoals uw die veel twijfelen en tesceptisch denken. Natuurlijk zal ik er goed over na denken en me huiswerk goed doen voordat ik een investering ga doen. Ik zal ook eerst me huiswerk goed doen en goed onderzoek doen met welke risico's er allemaal bij komt kijken, maar dat neemt niet weg dat het voor mij ook het zelfde geldt dan wat u wellicht heeft ervaren.

Ik ben op zoek naar een specifieke doel groep huurders: gesettelde mensen, gezinnen. Investeren in nieuwbouw is een optie maar dat is niet het enige wat vast staat, het kan ook residentiële vastgoed zijn. Ik ben niet van plan om op korte termijn een rendement te pakken, maar ik wil gaan investeren om op lange termijn een rendement te pakken. Dus mochten er kosten komen dat hoort erbij. Om een passief inkomen te genereren, een cash flow moet je veel geduld hebben en investeren en natuurlijk financiële kennis op doen.

u klinkt als mij enkele jaren geleden met als enig verschil voor ik all in ben gegaan heb ik eerst 5j verhuurd...jammer genoeg die 5j geen problemen gehad.....anders had ik nu niet in een all in situatie gezeten....Ik kan u zeggen ik wou dat ik er niet aan begonnen was,...ik heb ondertussen karkassen onder het bad gevonden,...seconden lijm in bad gesmeerd,ben bedreigt geweest aan men deur....( revolver)...O nog maar te zwijgen van alle kopzorgen en achter het gat lopen....van meer dan 1 woning te huren word je depresief kwestie van tijd,....als ik kosteloos men centen die ik er heb ingestoken zou terug krijgen ik doe het direct.....(en o ja die huurwetgeving kennen,....niet zo evident /ik maak voor alles gebruik van een immo desondanks heb ik nog problemen....goede huurders vinden hoe?Je mag niks vragen of je hebt een privacy issues.....

als je perse wil investeren in vastgoed kan ik maar 1 ding aanraden en dat zijn garages(pasief inkomen)(max10(anders exstra belasting)je kan ze kopen zonder te lenen en er zijn geen bepamper wetgevingen....enkel locatie locatie....anders>leegstand
koop bij voorkeur garages in een gebouw (lagere onderhouds kosten)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#47 , 15 aug 2018 16:29

[
Ik ben op zoek naar een specifieke doel groep huurders: gesettelde mensen, gezinnen.
Het zijn echter de huurders zie een huis zoeken. Eigenaars kunnen hooguit een affiche op hun raam hangen of via Immoweb of een makelaar gaan. Of ga jij de deuren platlopen en overal vragen of ze niet willen verhuizen naar uw investering? Totaal niet realistisch.
Ik heb bijna 30 jaar ondervinding in huren, verhuren, en beheer van eigendommen . Had er ongeveer 1500 in gans Vlaanderen (gelukking genoeg niet van mij, maar van mijn werkgever)

Walker40
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#48 , 15 aug 2018 17:09

Wat een negatieve denkwijze heeft u. Duidelijk is vastgoed niet weggelegd voor mensen zoals uw die veel twijfelen en tesceptisch denken. Natuurlijk zal ik er goed over na denken en me huiswerk goed doen voordat ik een investering ga doen. Ik zal ook eerst me huiswerk goed doen en goed onderzoek doen met welke risico's er allemaal bij komt kijken, maar dat neemt niet weg dat het voor mij ook het zelfde geldt dan wat u wellicht heeft ervaren.

Ik ben op zoek naar een specifieke doel groep huurders: gesettelde mensen, gezinnen. Investeren in nieuwbouw is een optie maar dat is niet het enige wat vast staat, het kan ook residentiële vastgoed zijn. Ik ben niet van plan om op korte termijn een rendement te pakken, maar ik wil gaan investeren om op lange termijn een rendement te pakken. Dus mochten er kosten komen dat hoort erbij. Om een passief inkomen te genereren, een cash flow moet je veel geduld hebben en investeren en natuurlijk financiële kennis op doen.

u klinkt als mij enkele jaren geleden met als enig verschil voor ik all in ben gegaan heb ik eerst 5j verhuurd...jammer genoeg die 5j geen problemen gehad.....anders had ik nu niet in een all in situatie gezeten....Ik kan u zeggen ik wou dat ik er niet aan begonnen was,...ik heb ondertussen karkassen onder het bad gevonden,...seconden lijm in bad gesmeerd,ben bedreigt geweest aan men deur....( revolver)...O nog maar te zwijgen van alle kopzorgen en achter het gat lopen....van meer dan 1 woning te huren word je depresief kwestie van tijd,....als ik kosteloos men centen die ik er heb ingestoken zou terug krijgen ik doe het direct.....(en o ja die huurwetgeving kennen,....niet zo evident /ik maak voor alles gebruik van een immo desondanks heb ik nog problemen....goede huurders vinden hoe?Je mag niks vragen of je hebt een privacy issues.....

als je perse wil investeren in vastgoed kan ik maar 1 ding aanraden en dat zijn garages(pasief inkomen)(max10(anders exstra belasting)je kan ze kopen zonder te lenen en er zijn geen bepamper wetgevingen....enkel locatie locatie....anders>leegstand
koop bij voorkeur garages in een gebouw (lagere onderhouds kosten)
Ik vind het vreselijk wat er in uw situatie heeft voorgedaan, maar heeft u dit niet kunnen voorkomen d.m.v. betere maatregelen te nemen zoals een betere screening, en veel zelf proberen te doen zoals financiën, markt inventarisatie, degelijke opleiding, dus u werk niet uit besteden maar zelf doen. Externe partijen zoals: aannemers, accountants, advocaten, vastgoed makelaars, beheerders, banken etc. zijn vaak ook de boosdoener als u even niet oplet, of uw huiswerk niet gedaan heeft. Je zou naast het bestuderen van de huurwetgeving ook nog verder kunnen kijken naar wat de mogelijke risico's zijn en hoe je je daarop kunt verweren. Ik geloof dat voor elk probleem een oplossing is en opgeven is natuurlijk geen oplossing.

Om goede huurders te vinden is een kwestie van tijd en tijd. Je zou zelfs kunnen kijken of je een band kunt ontwikkelen met je huurders zodat je ze beter leert kennen zo voorkom je misvattingen en problemen.

Investeren in garages is inderdaad een goede investering en wellicht ook een goede start voor iemand die in vastgoed gaat investeren.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#49 , 15 aug 2018 17:11

Ben jij soms een politicus?
Die gebruiken ook veel woorden om niets te zeggen!!!!
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Walker40
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#50 , 15 aug 2018 17:14

[
Ik ben op zoek naar een specifieke doel groep huurders: gesettelde mensen, gezinnen.
Het zijn echter de huurders zie een huis zoeken. Eigenaars kunnen hooguit een affiche op hun raam hangen of via Immoweb of een makelaar gaan. Of ga jij de deuren platlopen en overal vragen of ze niet willen verhuizen naar uw investering? Totaal niet realistisch.
Ik heb bijna 30 jaar ondervinding in huren, verhuren, en beheer van eigendommen . Had er ongeveer 1500 in gans Vlaanderen (gelukking genoeg niet van mij, maar van mijn werkgever)
Nooit je werk uitbesteden aan externe partijen dan vraag je al eigenlijk om problemen. Probeer zelf alles te regelen eerste stap is investeren in je zelf en kennis op doen zodat je je eigen screening kunt doen, marktinventarisatie, en huiswerk zodat je goed voorbereid bent op de degelijke klap die je gaat vangen.

Wat u benoemt is niet realistisch alles overlaten aan anderen en denken dat het van zelf gaat gebeuren.

Walker40
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#51 , 15 aug 2018 17:16

Ben jij soms een politicus?
Die gebruiken ook veel woorden om niets te zeggen!!!!
Dan zou ik een IQ test gaan doen als ik u was.

Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#52 , 15 aug 2018 17:23

Met welke glazen bol ga je kunnen weten of de solvabele huurder van vandaag morgen niet insolvabel wordt en zijn huur niet meer betaalt? Dan mag je alleen nog maar verhuren aan hogere gepensioneerde ambtenaren op voorwaarde dat ze nog in goede gezondheid verkeren (dokterattest vragen???) en niet gescheiden zijn of dat gaan doen (zelf moraliteitsonderzoek uitvoeren???), enz...
Al zeker niet verhuren aan zelfstandigen (zelf balansen analyseren???)….of aan mensen die leven van onzekere huurinkomsten (zoals jij gaat doen???).
Zonder te spreken van de werknemer die onverwacht voor langere tijd werkloos wordt of ziek (daarvoor zal je toch madame Blanche moeten raadplegen!!!).
Laatst gewijzigd door Thomas Morus op 15 aug 2018 17:40, 8 keer totaal gewijzigd.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#53 , 15 aug 2018 17:34

[

Nooit je werk uitbesteden aan externe partijen .
Mijn werkgever liet ook alles doen door eigen personeel en advokaten
Persoonlijk verhuur ik als bijna 20 jaar 2 appartementen in eigendom. Heb nog NOOIT een makelaar gebruikt, en nog maar 1 maal een advocaat een brief laten schrijven. Ben wel al 2 x voor de VR geweest op al die tijd, ook zonder raadsman. Al mijn plaatsbeschrijvingen zijn zelf gedaan en zeeeer omvangrijk. Hebben al 2 x een onderzoek door de vrederechter doorstaan en met succes.
Een huurder kan goed voorkomen, maar ondertussen geen nagel hebben om aan zijn g.t te krabben. Dat staat niet op zijn gezicht te lezen, en niet iedereen zit op Facebook.
Kom hier over een 5 tal jaren nog eens terug op JF en vertel dan eens uw wedervaren, als je tegen dan uw appartement al niet verder verkocht hebt. Als je zo streng gaat zijn in de selectie van uw huurders, zal je niet veel kandidaten die van u willen huren vinden.

Walker40
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#54 , 15 aug 2018 17:35

Met welke glazen bol ga je kunnen weten of de solvabele huurder van vandaag morgen niet insolvabel wordt en zijn huur niet meer betaalt? Dan mag je alleen nog maar verhuren aan hogere gepensioneerde ambtenaren op voorwaarde dat ze nog in goede gezondheid verkeren en niet gescheiden zijn of dat gaan doen, enz...
Al zeker niet verhuren aan zelfstandigen ….of aan mensen die leven van onzekere huurinkomsten.
Zonder te spreken van de werknemer die voor langere tijd werkloos wordt of ziek.
Nogmaals investeren in kennis voorkomt zulke problemen, je kunt je erop voorbereiden dat een huurder zijn huur niet zal betalen of dat je pand leeg komt te staan.

Altijd wat van je inkomen of kapitaal opzij leggen zodat je de schade kunt dekken, en niet constant uitgaan van vooroordelen ieder mens is anders. Ik ben momenteel zelf ook zelfstandig maar betaal al 9 jaar lang mijn huur op tijd en ik heb een uitstekende band met mijn huisbaas.

Je moet het ook bekijken vanuit een ander aanzicht.

Walker40
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#55 , 15 aug 2018 17:40

[

Nooit je werk uitbesteden aan externe partijen .
Mijn werkgever liet ook alles doen door eigen personeel en advokaten
Persoonlijk verhuur ik als bijna 20 jaar 2 appartementen in eigendom. Heb nog NOOIT een makelaar gebruikt, en nog maar 1 maal een advocaat een brief laten schrijven. Ben wel al 2 x voor de VR geweest op al die tijd, ook zonder raadsman. Al mijn plaatsbeschrijvingen zijn zelf gedaan en zeeeer omvangrijk. Hebben al 2 x een onderzoek door de vrederechter doorstaan en met succes.
Een huurder kan goed voorkomen, maar ondertussen geen nagel hebben om aan zijn g.t te krabben. Dat staat niet op zijn gezicht te lezen, en niet iedereen zit op Facebook.
Kom hier over een 5 tal jaren nog eens terug op JF en vertel dan eens uw wedervaren, als je tegen dan uw appartement al niet verder verkocht hebt. Als je zo streng gaat zijn in de selectie van uw huurders, zal je niet veel kandidaten die van u willen huren vinden.
Zo te zien heeft u wel goede maatregelen genomen zie ik. Bent u er later wel achter gekomen wat u misschien beter wel had kunnen doen om u business te redden?

Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#56 , 15 aug 2018 17:43

"Nogmaals investeren in kennis voorkomt zulke problemen, je kunt je erop voorbereiden dat een huurder zijn huur niet zal betalen of dat je pand leeg komt te staan."

Begin daar alvast mee. Liefst voor u de investering doet.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Walker40
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#57 , 15 aug 2018 17:45

"Nogmaals investeren in kennis voorkomt zulke problemen, je kunt je erop voorbereiden dat een huurder zijn huur niet zal betalen of dat je pand leeg komt te staan."

Begin daar alvast mee. Liefst voor u de investering doet.
Inderdaad.

Walker40
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#58 , 15 aug 2018 17:47

"Nogmaals investeren in kennis voorkomt zulke problemen, je kunt je erop voorbereiden dat een huurder zijn huur niet zal betalen of dat je pand leeg komt te staan."

Begin daar alvast mee. Liefst voor u de investering doet.
Inderdaad. Op internet staat een heleboel informatie en tips wat je kunt doen tegen wanbetalers.

bosprocureur
Berichten: 6853

#59 , 15 aug 2018 18:13

En wat als u nu eens zou beginnen met één belangrijk examen, namelijk dat van uw bank.

Daar zit ook enige kennis, ervaring, ……, en echt naief zijn ze over het algemeen niet.

Houdt u ons op de hoogte?

Walker40
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#60 , 15 aug 2018 18:16

"Nogmaals investeren in kennis voorkomt zulke problemen, je kunt je erop voorbereiden dat een huurder zijn huur niet zal betalen of dat je pand leeg komt te staan."

Begin daar alvast mee. Liefst voor u de investering doet.
Inderdaad. Op internet staat een heleboel informatie en tips wat je kunt doen tegen wanbetalers.
Het is in België zelfs mogelijk om een bijzondere verzekering af te sluiten. Deze verzekering omvat een ruim aanbod aan juridische steun, inclusief onder andere het ereloon van de advocaat en een voorschot op de nog verschuldigde huur.

Dus ideaal als ik een rechtszaak zou hebben met een wanbetaler

Terug naar “Huren”