2dehands Motor Papieren

Dayornight
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

2dehands Motor Papieren

#1 , 13 aug 2018 15:48

Hoi,

Gisteren ben ik gaan kijken voor een 2dehands motor. Mechanisch gezien zag alles er OK uit, maar wanneer ik zijn papieren te zien kreeg, had ik daar toch wel enkele bedenkingen bij.

Alles van het inschrijvingsformulier klopte, behalve dat het niet op zijn naam/adres stond, maar op die van de vorige eigenaar. Hij zegt dat de motor nooit op zijn naam is ingeschreven geweest. Mag die dan wel verkocht worden?

Vervolgens vertelde hij me dat het originele gelijkvormigheidsattest verloren is geraakt. Hij had in de plaats daarvan een kopie en zei dat dit voldoende was.

Klopt dit allemaal of is er hier iets louches aan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 14 aug 2018 01:50

Alles van het inschrijvingsformulier klopte, behalve dat het niet op zijn naam/adres stond, maar op die van de vorige eigenaar. Hij zegt dat de motor nooit op zijn naam is ingeschreven geweest. Mag die dan wel verkocht worden??
Ja
Je moet wel het inschrijvingsformulier hebben, anders wordt het een hopeloze zaak ....
Vervolgens vertelde hij me dat het originele gelijkvormigheidsattest verloren is geraakt. Hij had in de plaats daarvan een kopie en zei dat dit voldoende was.
Dat is NIET voldoende
Je moet het origineel hebben
Of een nieuw aanvragen bij de merkverdeler (of aangestelde indien oorspronkelijke merk niet meer bestaat)
Klopt dit allemaal of is er hier iets louches aan
Kan OK zijn

Laat verkoper voor nieuw gelijkvormigheidsattest zorgen voor je koopt.

Heeft de verkoper een verkoopscontract van/met de vorige eigenaar ?

Dayornight
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 aug 2018 10:56

Bedankt voor je reactie, Inazuma!
Heeft de verkoper een verkoopscontract van/met de vorige eigenaar?
Geen idee, Ik zal dit even moeten vragen.

Mvg

Reclame

Terug naar “Andere”