verkeersboete voor overtreding waarvan ik me niet bewust ben

mbbs1024
Berichten: 474

Re: verkeersboete voor overtreding waarvan ik me niet bewust ben

#16 , 12 aug 2018 11:06

Het is niet omdat U er zich niet bewust van bent dat het niet kan gebeurd zijn, even onoplettend zijn is genoeg.
Ik zie dagelijks op weg naar het werk, mensen die een kruispunt blokkeren, ze toeteren regelmatig ook achter mij omdat ik stop voor een groen licht, omdat ik anders het kruispunt zou blokkeren.
moest ik agent zijn kon ik enkel al daarvoor wel een 5 tal PVs per dag maken, enkel op mijn woon werk traject van 20 km.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
aceke
Berichten: 138

#17 , 12 aug 2018 12:45

Dit is een regel die ze zouden moeten afschaffen, als je deze letterlijk zou nemen mag NIEMAND een kruispunt oprijden om naar links af te draaien als de kruisende wagens ook groen hebben. Dus moeten allen kruispunten zonder pijlen aangepast moeten worden.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#18 , 14 aug 2018 02:16

Dit is een regel die ze zouden moeten afschaffen, als je deze letterlijk zou nemen mag NIEMAND een kruispunt oprijden om naar links af te draaien als de kruisende wagens ook groen hebben. Dus moeten allen kruispunten zonder pijlen aangepast moeten worden.
Toch wel :


14.2. Zelfs indien verkeerslichten het toelaten, mag een bestuurder een kruispunt niet oprijden wanneer het verkeer zodanig belemmerd is dat hij waarschijnlijk op het kruispunt zou moeten stoppen en aldus het dwarsverkeer zou hinderen of beletten.

hinder of belemmer niet, en je bent OK

Reclame

aceke
Berichten: 138

#19 , 22 aug 2018 20:36

Dit is een regel die ze zouden moeten afschaffen, als je deze letterlijk zou nemen mag NIEMAND een kruispunt oprijden om naar links af te draaien als de kruisende wagens ook groen hebben. Dus moeten allen kruispunten zonder pijlen aangepast moeten worden.
Toch wel :


14.2. Zelfs indien verkeerslichten het toelaten, mag een bestuurder een kruispunt niet oprijden wanneer het verkeer zodanig belemmerd is dat hij waarschijnlijk op het kruispunt zou moeten stoppen en aldus het dwarsverkeer zou hinderen of beletten.

hinder of belemmer niet, en je bent OK
Klopt, maar ga jij achter de stopstreep wachten om naar links af te slaan bij lichten zonder pijlen? neen, net zoals iedereen het kruispunt op rijd om halverwege te wachten tot de weg vrij is...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”