Nakijken loonfiche ontslag

Saar_
Topic Starter
Berichten: 67

Nakijken loonfiche ontslag

#1 , 12 aug 2018 21:25

Is er iemand die een afrekening kan nakijken van loon, meer bepaald na verbreking van contract. Volgens mij zit er een fout in de afrekening, maar voor ik erover ga zeuren, wil ik er uiteraard 200% zeker van zijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 aug 2018 09:12

Bent u aangesloten bij een vakbond? Indien ja, kan u perfect bij hen terecht hiervoor. Daar betaal je hen tenslotte voor...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Saar_
Topic Starter
Berichten: 67

#3 , 13 aug 2018 10:51

Bent u aangesloten bij een vakbond? Indien ja, kan u perfect bij hen terecht hiervoor. Daar betaal je hen tenslotte voor...
Nee, geen lid. En gezien de fantastische openingsuren ook niet mogelijk om naar daar te gaan. Ben intussen al terug aan het werk.

Reclame

Jo23
Berichten: 378
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 aug 2018 12:43

Beste

Gewoon telefonisch contact opnemen met de vakbond, je aansluiting regelen door je lidgeld te storten en je kan een scan van de afrekening van je loon via mail naar de contactpersoon bij je vakbond sturen. Vakbonden passen zich uiteraard ook aan, als je lid bent krijg je een log in en kan je aan heel veel documenten digitaal, ze leven heus niet meer in de vorige eeuw.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 aug 2018 13:27

Mogelijk wil de HR-dienst van uw huidige werkgever dit wel even voor je nakijken? Vragen staat vrij...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Saar_
Topic Starter
Berichten: 67

#6 , 13 aug 2018 19:16

Bedankt voor de info. Ik heb een mail gestuurd naar het regionaal ABVV-kantoor.

Mijn nieuwe werkgever heeft hetzelfde sociaal secretariaat, dus dat leek me niet ideaal.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#7 , 14 aug 2018 16:54

Is er iemand die een afrekening kan nakijken van loon.
neem foto van uw loonfiche en mail die naar de afdeling in uw buurt voor controle
http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=6552
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”