Appartement kopen en verhuren

Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

Re: Appartement kopen en verhuren

#31 , 11 aug 2018 21:58

Anderen gaan u zeker beter van antwoord dienen. Maar ik denk dat je enkel gelauwerd wil worden.

Aangezien u een schuld moet aangaan wegen de vermelde risico's in uw geval nog zwaarder door.

Dit is een gewoon een nuchtere analyse. Of u de investering al of niet doet moet u zelf beslissen door alles tegen elkaar af te wegen. Dat gaat niemand hier voor u doen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Walker40
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#32 , 11 aug 2018 22:05

Anderen gaan u zeker beter van antwoord dienen. Maar ik denk dat je enkel gelauwerd wil worden.

Aangezien u een schuld moet aangaan wegen de vermelde risico's in uw geval nog zwaarder door.

Dit is een gewoon een nuchtere analyse. Of u de investering al of niet doet moet u zelf beslissen door alles tegen elkaar af te wegen. Dat gaat niemand hier voor u doen.
Het gaat mij er niet om of ik gelauwerd wil worden maar om te kijken naar waar ik aan toe ben en hoe andere daar naar kijken.
Voor mij is alles nog nieuw en ik ben elke dag bezig met kennis vergaren omtrent deze markt. Ik zal ook niet gelijk ergens in gaan investeren als ik er ook niet 1000% in achter sta, maar het heeft mij wel extra aan het denken gezet om toch nog wat voorzorgmaatregelen te nemen d.m.v. extra vastgoed kennis op te doen.

Jou mening telt ook Thomas :)

Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#33 , 11 aug 2018 22:07


Maar beste vriend dat is niet wat ik wil gaan doen. Ik koop mijn appartement niet in om gelijk te verhuren en er winst uit te halen. Ik wacht tot dat mijn appartement na 6 jaar een rendement begint op te bouwen zodat ik over 10 jaar een positieve cash flow heb en er een passief inkomen mee kan genereren

je zou in het huurovereenkomst vast kunnen stellen dat de huurder inderdaad op tijd dient te betalen en geen problemen veroorzaakt ect ect. Zo voorkom ik toekomstige problemen als het gaat om juridische zaken.
[/quote]

Ik raad je aan om raad te vragen aan je ouders zodat ze je kunnen steunen.
En schreef u niet in uw vraag: "k wil deze appartement ook gelijk verhuren"?
Nu bent u blijkbaar al van gedacht veranderd.

Kom nog eens terug als u weet wat u wil zou ik zo zeggen.
En de gebruikte terminologie beheerst....

End
Laatst gewijzigd door Thomas Morus op 11 aug 2018 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#34 , 11 aug 2018 22:18

Enig idee hoelang het duurt voor u bij de vrederechter een vonnis hebt voor uitdrijving?
Welke stappen er moeten gezet worden en welke kosten er moeten betaald worden?

Minerf
Berichten: 42
Juridisch actief: Nee

#35 , 11 aug 2018 23:55

De boeken zo word je steenrijk eens uit de bib halen aangezien u financieel advies vraagt en geen juridisch... er zijn genoeg investeringsfora die uw vraag beter gaan kunnen beantwoorden denk ik.

puttemanp
Berichten: 613

#36 , 12 aug 2018 10:09

je zou in het huurovereenkomst vast kunnen stellen dat de huurder inderdaad op tijd dient te betalen en geen problemen veroorzaakt ect ect. Zo voorkom ik toekomstige problemen als het gaat om juridische zaken.
Dit staat standaard in alle huurovereenkomsten, en toch regent het hier vragen van verhuurders hoe ze een huurder kunnen dwingen tot betalen cq. buiten zetten.

P.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#37 , 12 aug 2018 10:15

De opzeg is aan wetten verbonden, en die moet je opvolgen. Daar zijn geen achterpoortjes meer. Je bent nog zeeeeeeeer naief .

Heb zelf bijna 30 jaar ervaring in het beheer en verhuur van panden (vooral Horeca) en appartementen . Ze waren eigendom van mijn werkgever. Wat doe je als een kapitaalkrachtige huurder , na een dure en exclusieve vakantie ,de rekeningen leeg zijn, en hun geld vastzit in aandelen..enz
Een CEO van een groot en bekend bedrijf waar ik eens moest langsgaan voor de uitvoering van werken, en waar het zeer vuil was en niet onderhouden. De vuile was lag in het hele huis. In de badkamer lag de pas gewassen was nat op de vloer. Naast zijn bed lagen de vuile onderbroeken van minsten 1 volle week.
Ik zou boek(en) kunnen schrijven over mijn wedervaren in die periode.
Je zal het nog wel leren. De theorie is helemaal anders dan de realiteit.

Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#38 , 12 aug 2018 11:35

TS schreef: "Jou mening telt ook Thomas :)"

Mijn beste, ik geef geen meningen.
Enkel feiten.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

bambipower
Berichten: 1034

#39 , 12 aug 2018 13:25

De beste tip die ik hier lees is : een kei kan je niet stropen.


Er zijn ondertussen al een hele boel professionele huurders die het beroep hebben 'een verhuuurder stropen' Die huren al op voorhand met de bedoeling er uit gezet te worden, en de verhuurder met ne hele hoop kosten achter te laten.

Dat is inderdaad een kleine minderheid, maar als je er op loopt heb je jaren rendementsverlies.. of nog erger.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#40 , 12 aug 2018 15:00

Meerdere malen meegemaakt, zodanig zelfs dat de deurwaarder bij een uithuiszetting mij vertelde dat het reeds de 3de maal was dat hij diezelfde huurders op straat moest zetten en dit binnen een tijdspanne van 2 jaar. Ze hadden een massa dure spullen in huis, niettegenstaande ze zogezegd geen geld hadden. Een paar weken later, bij een andere uithuiszetting, kwam ik diezelfde DW weer tegen, en hij vertelde me dat dezelfde huurders een paar dagen later hun eigen inboedel terug inkochten voor de inrichting van hun nieuwe woonst. Hun winst: de huur van zeker 5 maanden GRATIS HUUR. Er werd pas gedagvaard na 3 maanden huurachterstand, + de tijd dat de VR nam voor zijn vonnis +1 maand voor de betekening en uitdrijving. Als ze dat zo 2 x per jaar lapten, woonden die mensen bijna GRATIS. Hun verhuis om te vertrekken was gratis, want dat deden de stadsdiensten bij de uithuiszetting, en het ophalen van de inboedel gebeurd vanuit de koopzaal recht naar hun nieuwe huis met een gehuurde camionette .

KJ86
Berichten: 2662

#41 , 13 aug 2018 18:41

Mensen met bovenstaande problemen hebben een onsamenhangend of negatief levensverhaal. Als je wenst te verhuren, moet je de kandidaat-huurders durven uithoren. Als er dan problemen zijn, ligt het aan het pand.
Sommige huizen zijn bestemd voor de minder gegoeden met de bijhorende sociale problematiek.

Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#42 , 13 aug 2018 19:03

Echtscheidingen en relatiebreuken en het verliezen van werk liggen meestal aan de basis van niet meer (kunnen) voldoen aan financiële verplichtingen. Dat valt niet te voorspellen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

vv-ke
Berichten: 174

#43 , 14 aug 2018 15:30

Ik zou er van schrikken dat een bank gaat meegaan in uw verhaal? Stel dat uw verhuurder niet betaalt? De bijkomende eventuele kosten van een advocaat moet u mee rekenen.
Wat als u ineens de liefde van u leven leert kennen en jullie willen gaan samenwonen en samen iets kopen?
En in een nieuwbouw appartementencomplex is het niet altijd de herstellingen die geld kosten. Stel dat er een huurder van een ander appartement zich misdraagt en dat de VME dreigt hem te laten uitzetten Dan dient u ook een advocaat onder de arm te nemen die de belangen van de VME zal verdedigen. En die kosten kunnen oplopen! En 't is ni van te zeggen we recuperen die bij de eigernaar van het desbetreffende appartement.
Ik zou effe twee keer goed nadenken...

Walker40
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#44 , 15 aug 2018 15:40

Ik zou er van schrikken dat een bank gaat meegaan in uw verhaal? Stel dat uw verhuurder niet betaalt? De bijkomende eventuele kosten van een advocaat moet u mee rekenen.
Wat als u ineens de liefde van u leven leert kennen en jullie willen gaan samenwonen en samen iets kopen?
En in een nieuwbouw appartementencomplex is het niet altijd de herstellingen die geld kosten. Stel dat er een huurder van een ander appartement zich misdraagt en dat de VME dreigt hem te laten uitzetten Dan dient u ook een advocaat onder de arm te nemen die de belangen van de VME zal verdedigen. En die kosten kunnen oplopen! En 't is ni van te zeggen we recuperen die bij de eigernaar van het desbetreffende appartement.
Ik zou effe twee keer goed nadenken...
Wat een negatieve denkwijze heeft u. Duidelijk is vastgoed niet weggelegd voor mensen zoals uw die veel twijfelen en tesceptisch denken. Natuurlijk zal ik er goed over na denken en me huiswerk goed doen voordat ik een investering ga doen. Ik zal ook eerst me huiswerk goed doen en goed onderzoek doen met welke risico's er allemaal bij komt kijken, maar dat neemt niet weg dat het voor mij ook het zelfde geldt dan wat u wellicht heeft ervaren.

Ik ben op zoek naar een specifieke doel groep huurders: gesettelde mensen, gezinnen. Investeren in nieuwbouw is een optie maar dat is niet het enige wat vast staat, het kan ook residentiële vastgoed zijn. Ik ben niet van plan om op korte termijn een rendement te pakken, maar ik wil gaan investeren om op lange termijn een rendement te pakken. Dus mochten er kosten komen dat hoort erbij. Om een passief inkomen te genereren, een cash flow moet je veel geduld hebben en investeren en natuurlijk financiële kennis op doen.

Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#45 , 15 aug 2018 15:54

Alle verhuurders zijn op zoek naar dergelijke huurders.
Maar je moet ze vinden en kunnen krijgen.
Geen enkele huurder wenst te verhuren aan landlopers.
Als je zwaar moet lenen voor een verhuurproject is het een zeer risicovol project.

"Investeren in nieuwbouw is een optie maar dat is niet het enige wat vast staat, het kan ook residentiële vastgoed zijn."
Waarom kan nieuwbouw niet residentieel zijn?
Wat versta je onder "residentieel"??????

"Dus mochten er kosten komen dat hoort erbij."
Geen voorwaardelijke wijs gebruiken, die kosten komen zeker.

"een cash flow moet je veel geduld hebben "
Welke definitie van kas-vlo heb je dan wel voor ogen?
Wat doe je met de depreciatie van uw onroerende investering?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Huren”