Appartement kopen en verhuren

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

Re: Appartement kopen en verhuren

#16 , 11 aug 2018 19:40

Het is niet toevallig dat meer en meer verhuurders er de brui aan geven.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Walker40
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#17 , 11 aug 2018 19:52

Ook altijd rekening mee houden dat je slechte huurders kan hebben. Procedure uithuiszetting verloopt niet vlot. Vrienden van ons hebben nu zo pech gehad. Appartement ook volledig vernieuwd
Klopt maar daar heb je een huurders screening voor. Ik richt mij vooral op een bepaalde doelgroep.

En er dient een borg betaald te worden mocht er schade gemaakt zijn.

Met een goed onderbouwde huur overeenkomst die gecontroleerd is door 2 advocaten kan ik mij daar goed tegen beschermen.

Walker40
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#18 , 11 aug 2018 20:04

Het is niet toevallig dat meer en meer verhuurders er de brui aan geven.
Dan doen ze blijkbaar iets verkeerds of hebben ze slecht geïnvesteerd.

Nummer 1 fout bij aankoop van vastgoed is hopen dat de waarde van vastgoed gaat stijgen en intussen met negatieve cashflow verhuren.

Vastgoed is iets wat naar 10 jaar pas zal lonen.Pas vanaf het 6e jaar merk je dat er een stijging komt in woningwaarde.

Vastgoed is iets voor een lange termijn

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#19 , 11 aug 2018 20:15

De reden waarom ze opgeven zijn de slechte ervaringen met huurders en een wetgeving die verhuurders grotendeels in de kou laat staan.
De slechte ervaringen zijn wanbetalers en schadeveroorzakers, gekoppeld aan de beperking van de huurwaarborg tot een eerder symbolisch bedrag (in verhouding tot de waarde van wat aan de huurder uit handen wordt gegeven).
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Walker40
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#20 , 11 aug 2018 20:18

De reden waarom ze opgeven zijn de slechte ervaringen met huurders en een wetgeving die verhuurders grotendeels in de kou laat staan.
De slechte ervaringen zijn wanbetalers en schadeveroorzakers, gekoppeld aan de beperking van de huurwaarborg tot een eerder symbolisch bedrag (in verhouding tot de waarde van wat aan de huurder uit handen wordt gegeven).

Dit kun je oplossen d.m.v. de huurovereenkomst persoonlijk te laten op zeggen met daarnaast een huur boete opleggen. Mocht de huurder het er niet mee eens stemmen met de beëindiging van de huurovereenkomst dan over gaan naar een vredesrechter of kantonrechter.

Walker40
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#21 , 11 aug 2018 20:20

De reden waarom ze opgeven zijn de slechte ervaringen met huurders en een wetgeving die verhuurders grotendeels in de kou laat staan.
De slechte ervaringen zijn wanbetalers en schadeveroorzakers, gekoppeld aan de beperking van de huurwaarborg tot een eerder symbolisch bedrag (in verhouding tot de waarde van wat aan de huurder uit handen wordt gegeven).

Dit kun je oplossen d.m.v. de huurovereenkomst persoonlijk te laten op zeggen met daarnaast een huur boete opleggen. Mocht de huurder het er niet mee eens stemmen met de beëindiging van de huurovereenkomst dan over gaan naar een vredesrechter of kantonrechter.
En daarna op zoek gaan naar een nieuwe huurder. In België is er een toename aan huurders vooral in Brussel en Antwerpen.

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#22 , 11 aug 2018 20:29

Dit kun je oplossen d.m.v. de huurovereenkomst persoonlijk te laten op zeggen met daarnaast een huur boete opleggen. Mocht de huurder het er niet mee eens stemmen met de beëindiging van de huurovereenkomst dan over gaan naar een vredesrechter of kantonrechter.
Ofwel ken je de huurwetgeving niet, ofwel woon je op Mars, ofwel ben je een Nederlander.

Wat je schrijft is illegaal in België.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Walker40
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#23 , 11 aug 2018 21:29

Dit kun je oplossen d.m.v. de huurovereenkomst persoonlijk te laten op zeggen met daarnaast een huur boete opleggen. Mocht de huurder het er niet mee eens stemmen met de beëindiging van de huurovereenkomst dan over gaan naar een vredesrechter of kantonrechter.
Ofwel ken je de huurwetgeving niet, ofwel woon je op Mars, ofwel ben je een Nederlander.

Wat je schrijft is illegaal in België.
Er is niks illegaals aan een probleem netjes en persoonlijk met mijn huurder op te lossen dit bespaart ons samen ook in de kosten waar ik mijn huurder ook iets goeds doe, dan gelijk over te stappen naar een vrederechter. Mochten wij er samen niet in uit komen en de huurder heeft een huurachterstand dan heb ik 20 kalenderdagen de tijd om bij de vrederechter mijn vordering in te leiden tot ontbinding van het huurovereenkomst wegens huurachterstand en huis uitzetting .

De huurder krijg ook nog eens 3 maanden de tijd om zijn huurachterstand te betalen, voordat ik overstap naar een vrederechter.
Laatst gewijzigd door Walker40 op 11 aug 2018 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#24 , 11 aug 2018 21:33

Dan kan ik u enkel veel succes toewensen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Walker40
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#25 , 11 aug 2018 21:35

Dan kan ik u enkel veel succes toewensen.
Dit staat allemaal in de woning huur wet van Vlaanderen. Het is tenslotte de wetgeving die deze regels hanteert. :wink:

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#26 , 11 aug 2018 21:37

Wat ik niet begrijp is waarom u hier een vraag komt stellen waarop u meent het volledige antwoord te kennen...

Vergeet vooral niet het spreekwoord:
"Een kei kun je niet stropen."

ps: bij de huurders zijn er nogal wat van die keien
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Walker40
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#27 , 11 aug 2018 21:40

En die moet u nu eerst bestuderen.
Dan zal u zien dat uw voorstellen niet stroken met die wet.

Wat ik niet begrijp is waarom u hier de vraag komt stellen waarop u meent het volledige antwoord te kennen...
Als u goed leest naar wat mijn vraag was dan stel ik op het begin de vraag of het verstandig is om te investeren in vastgoed zo ja en zo nee waarom niet.

U begint gelijk over andere zaken te praten die ik al heel lang geleden onderzocht heb :)


Wat u eigenlijk doet is mij naar beneden halen i.p.v. te adviseren.

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#28 , 11 aug 2018 21:47

Als het appartement continu verhuurd is (1) aan de huur die u wenst te krijgen (2) en de huurder betaalt stipt (3) en veroorzaakt geen enkel probleem (4) en na een jaar of 5 is er een meerwaarde (5) dan is het een goede investering.
Hoe minder er van (1) - (5) vervuld is hoe minder interessant het wordt.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Walker40
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#29 , 11 aug 2018 21:48

Wat ik niet begrijp is waarom u hier een vraag komt stellen waarop u meent het volledige antwoord te kennen...

Vergeet vooral niet het spreekwoord:
"Een kei kun je niet stropen."

ps: bij de huurders zijn er nogal wat van die keien
We zijn allebei amateurs als het om vastgoed gaat en ik moet inderdaad nog veel leren anders zit ik hier niet met u te praten als ik een professionele vastgoed investeerder was.

maar ontmoedigen is nergens voor nodig, als ik je een tip mag meegeven je zou volgende keer meer oplossingsgericht kunnen meedenken dan gelijk lopen roepen je kent de wet niet.

Komt niet bepaald serieus over.

Walker40
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#30 , 11 aug 2018 21:52

Als het appartement continu verhuurd is (1) aan de huur die u wenst te krijgen (2) en de huurder betaalt stipt (3) en veroorzaakt geen enkel probleem (4) en na een jaar of 5 is er een meerwaarde (5) dan is het een goede investering.
Hoe minder er van (1) - (5) vervuld is hoe minder interessant het wordt.
Maar beste vriend dat is niet wat ik wil gaan doen. Ik koop mijn appartement niet in om gelijk te verhuren en er winst uit te halen. Ik wacht tot dat mijn appartement na 6 jaar een rendement begint op te bouwen zodat ik over 10 jaar een positieve cash flow heb en er een passief inkomen mee kan genereren

je zou in het huurovereenkomst vast kunnen stellen dat de huurder inderdaad op tijd dient te betalen en geen problemen veroorzaakt ect ect. Zo voorkom ik toekomstige problemen als het gaat om juridische zaken.
Laatst gewijzigd door Walker40 op 11 aug 2018 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Huren”