Bedreiging met de dood

O.C.
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Bedreiging met de dood

#1 , 10 aug 2018 19:19

Hallo iedereen,
Het begon 8jaar geleden, toen mijn vriendin van haar ex-vriend weg ging omdat zij en haar dochter daar niet goed behandeld werden. Slagen, verwondingen, denegrerende uitspraken(zoals ik maak geen dochters) etc etc etc. Dan is het volledig fout gelopen, hij heeft mijn vriendin, haar moeder en haar dochter proberen te doden. Na een lange klopjacht belande hij dan toch in de gevangenis voor drievoudige moordpoging en moest 4 jaar brommen( persoonlijk vind ik dat zeer weinig). En werd ontzet uit zijn ouderlijk recht. Na 4 jaar komt hij vrij en begint hij ons te stalken en vooral mij(de nieuwe vriend) te bedreigen met de dood. Pogingen om mij omver te rijden, deuren inschoppen,... op 3 jaar tijd hebben we 47 klachten ingediend en er werd niks aan gedaan. Omdat ze hem niet op heterdaad konden betrappen na zelfs videobewijs. Hij wou dat zij terug bij hem kwam en zijn dochter terug kwam. Maar die hebben een helse schrik van hem(uiteraard).Dan plots was de rust teruggekeerd. Ik en mijn vriendin kregen ons eerste kindje. Alles leek normaal. Maar wat blijkt nu na 2 jaar kom ik er op uit dat mijn vriendin nog elke week bij hem langsging met “zijn” dochter. Ze moest wel, want hij dreigt ermee mij te doden en en haar dochter van haar af te nemen en te vluchten. En ook kleinste dochter iets aan te doen. Dus ik begrijp mijn vriendin zeer goed waarom ze dit doet, om mij en de kinderen te beschermen, maar ja mijn vriendin en stiefdochter worden daar echt ongelukkig van. Maar het moet stoppen, we weten enkel niet hoe... de politie is geen optie want dat wordt een gewoon verhoor en dan weer op vrije voeten en dat maakt hem gewoon nog gekker, hij kent geen angst. Als iemand weet hoe we uit deze heksenketel geraken zonder dat er 1 van ons moet aan geloven zou dar echt al een geruststellend gevoel zijn. Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8837

#2 , 10 aug 2018 21:53

Dit is belaging en dat is een strafbaar misdrijf. Als u al zo dikwijls klacht bent gaan neerleggen én er een verleden is van poging tot moord, moet de politie wel de feiten ernstig nemen in het kader van "belaging". Neem contact op met slachtofferhulp via uw politiekantoor en bespreek met de hulpverleners dat er geen gevolg gegeven wordt aan uw herhaalde klachten mbt tot deze bedreigingen en belaging. Ter uwer info: belaging zijn steeds terugkerende acties (telefoons, gesprekken, confrontaties) die er bewust op gericht zijn het slactoffer te verontrusten. Het is het repetitieve karakter van deze acties die er op wijzen dat het belaging is. en dat is strafbaar. Bespreek met slachtofferhulp hoe dit verder aangepakt kan worden.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 10 aug 2018 22:00

Neem desnoods per brief contact op met de Procureur des Konings van uw arrondissement. Neem tevens contact op telefonisch en per mail met de korpschef van de lokale politiezone.
Vind het zeer verwonderlijk dat er geen voorwaarden zijn na zijn vrijlating.
Doe in elk geval wat @Eylis heeft geschreven.

Politie is gebonden aan de Salduzwetgeving.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 19#p203419

Is wel de oude versie nu ook bij Salduz bis drie een advocaat voor verhoor en aanwezig.
aangepaste tekst
http://www.ordeexpress.be/artikel/130/1 ... ember-2016

En het is het parket dat blijkbaar geen verdere actie neemt.
Wordt er door politie een koppeling gemaakt met de voorgaande feiten?

Heb u nog een advocaat?

Reclame

O.C.
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 aug 2018 20:31

Ja ze leggen wel een link met wat er destijds gebeurd is, maar zoals ik zei: de politie zegt dat ze hem moeten kunnen betrappen om heterdaad, want ze hebben hem eens opgeroepen voor verhoor maar na een paar uur liep hij weer vrij rond waardoor het nog erger werd...het eerste jaar had hij contactverbod t.o.v. mijn vriendin, haar moeder en dochter maar niet t.o.v. mij... En het contactverbod lapte hij toch aan zijn laars, maar weer geen bewijs... we hadden een advocaat voor het proces maar voor elke keer dat we gaan kost het ons 750€ daarom dat ik hier eens luister wat mijn opties zijn. En we kunnen idd naar de politie gaan voor belaging maar dan moet hij direct in hechtenis genomen worden want anders neemt hij wraak omdat we naar de politie gegaan zijn en dan zijn de gevolgen niet te overzien. Wij denken dat hij psychisch niet in orde is, niks is zijn schuld, alles wat e gebeurd is, is volgens hem ons eigen schuld... maar volgends de gerechtspsychiater is hij volkomen normaal... hij staat in onze regio wel bekend als zeer agressief, accepteert geen tegenspraak en ook bekend voor hooliganisme. Dus geen engeltje... maar wij zijn er bijna zeker van dat hij mensen kent bij de politie en daardoor elke keer wegkomt. Ik weet het klinkt allemaal nogal filmachtig maar toch is het volgens ons de realiteit. Ik wil enkel dat we een normaal leven kunnen leiden met onze kinderen zonder schrik te hebben ons in het openbaar te laten zien... alvast bedankt al voor jullie reacties

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 11 aug 2018 21:03

Denkt u nu echt dat de politie akkoordjes maakt en dan nog met zo iemand.
Politie maakt een akte ( PV) indien geen heterdaad wordt persoon via een Salduz bis cat 3 uitgenodigd voor verhoor.
Salduz regeling en de gewijzigde
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 19#p203419
Salduz bis
http://www.ordeexpress.be/UserFiles/Art ... bellen.pdf.

Betrokkene wordt gehoord en dan is het parket verder aan zet.
Als parket geen verdere opdrachten geeft is het voor de politie ook gedaan want opsporingsonderzoeken en gerechtelijke onderzoeken worden respectievelijk geleid door parket en onderzoeksrechter.

En als u zelf niet de nodige stappen zet ..hoe wilt u dan dat de politie gaat reageren en ook het parket als er gewoon geen aangiften worden gedaan van de strafbare feiten.
Ga ook eens praten met de dienst slachtofferzorg of hoe die dienst in uw lokale politiezone mag heten.

Neem een goede advocaat en laat die dan maar het nodige doen.

O.C.
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 12 aug 2018 16:10

47 klachten ingediend, als dat geen actie ondernemen is weet ik het ook niet meer... en er wordt gewoon geen gevolg aan gegeven. Plus als wij de politie bellen en zeggen dat hij ons deur bijna intrapt en gewapend voor onze deur staat en je dan doodleuk het antwoord krijgt: ja meneer war wil je dat wij doen? Tegen dat wij er zijn is hij al weg... sorry maar dan klopt er toch iets niet... ofwel hebben ze schrik of wel zijn ze lui ofwel nemen ze het niet serieus. Dus neen ik heb geen vertrouwen meer in de politie hoe erg ik het ook vind. Er moet eerst iets erg gebeuren. Op de dag dat de feiten zich voorgedaan hebben was de ambulance er nog voor de politie... enkel als we naar de burgemeester zijn gestapt dan werd hij opgepakt en dan was hij nog na 1 uur terug vrij... sorry maar mensen die denken dat ons rechtsysteem alles perfect oplost of er alles aan doet om het op te lossen leven in een sprookje. Wij zijn doodsbenauwd voor onze kinderen en hebben het gevoel dat we helemaal alleen en machteloos staan. En we hadden een goede advocaat maar eer die in actie schieten is het kwaad al geschied... dus wij hebben een manier nodig dat onmiddellijk en effectief werkt want anders is het met minstens 1 van ons gedaan... ik kan mij voorstellen dat dit voor omstaanders moeilijk te vatten valt maar ze zijn echt zo mensen die over lijken gaan... mijn excuses voor mijn emotionele uitlatingen maar dit is het gevolg van jarenlang onder druk te leven en machteloos te staan ... al bedankt

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 12 aug 2018 18:18

Burgemeester heeft geen gerechtelijke bevoegdheid.
In wat voor politiezone / gemeente woont u dan wel????

Ik blijf zeggen u dient voor elk feit aangifte te doen en het is het parket dat bevoegd is om politie bij niet heterdaad aan te sturen.
U bent hopelijk toch naar de 101 hulplijn dat staat elke oproep geregistreerd.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”