Aankoop als zelfstandige

DylanDB1410
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Aankoop als zelfstandige

#1 , 11 aug 2018 15:58

Beste,

Ik heb ongeveer 2 weken geleden via het BTW nummer van mijn zaak( ben zelfstandige).
Een videokaart voor mijn computer aangekocht.(Waarde excl btw : 452€) Aangezien ik veel photoshop en dergelijke is het dus vrij hard nodig dat dit een goede is.
Nu kan ik een betere kopen, en zou dus deze graag terug verkopen. Kan iemand mij vertellen of ik deze zomaar mag doorverkopen aan een particulier, want ik heb op dit moment iemand die er mij 440€ wil voor geven. (12€ minder als ik betaald heb dus) Zoja, wat moet er dan allemaal gebeuren. Zonee, hoe verkoop ik hem dan het beste?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 aug 2018 16:00

Verkoop dit zoals alle anderen hun goederen verkopen, dit zal je moeten aangeven in je btw aangifte als verkoop !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

DylanDB1410
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 aug 2018 16:08

Verkoop dit zoals alle anderen hun goederen verkopen, dit zal je moeten aangeven in je btw aangifte als verkoop !
Dus ik kom niet in de problemen, of ga niet ineens meer btw moeten betalen omdat ik het terug verkoop?
Mag ik ook de factuur meegeven (waar de prijs excl btw op staat) aan de persoon voor garantie voor die persoon? Of moet ik hem zelf "garantie" geven?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 aug 2018 20:08

Als handelaar moet u nu garantie geven !

Heb jij niks gezien van bedrijfsbeheer ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”