4000 euro betaald, probleem niet opgelost

pietba
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

4000 euro betaald, probleem niet opgelost

#1 , 10 aug 2018 19:49

Beste iedereen

Alvast wil ik jullie bedanken voor het advies, alsook voor het lezen van dit bericht. Ik heb een probleem met mijn auto (er springen indicatorlichtjes op en mijn auto verliest alle kracht. Er valt geen lijn in te trekken aangezien het gebeurt naar willekeur. Maar goed, dit is geen auto forum.

3 maand geleden heb ik de wagen binnen gedaan in een niet-officiële garage, ik had goede zaken gehoord van die mensen en gaf hun het vertrouwen. De wagen werd 'gemaakt' voor 1100 euro, ik dacht problemen van de baan. Wanneer ik echter thuiskwam, 15km later, dook het probleem weer op. Ik reed met de auto terug naar die garage en ze zeiden dat nog een andere component moest vervangen worden. Ik liet de wagen opnieuw achter en ging hem ophalen na een extra 650 euro te betalen. Wanneer ik echter terug thuiskwam, deed het probleem zich weeral voor, een totaal van 1750 euro dus.

Mijn probleem was niet opgelost en ik was het vertrouwen in deze garage kwijt. Ik besloot dus mijn wagen naar een officiële concessiehouder te brengen. Na 2 dagen geduld kreeg ik te horen dat ik de wagen mocht ophalen, kostprijs van de werken (grotendeels werkuren) 500 euro. Je mag 2x raden wat er gebeurde toen ik opnieuw thuiskwam, inderdaad, hetzelfde probleem. Ik heb de wagen opnieuw binnengebracht, en ze zeiden dat ze op dat moment (bouwverlof) geen tijd hadden om lang met de wagen bezig te zijn, 2 dagen erna mocht ik hem gaan ophalen. Ik moest niet betalen maar een nieuwe afspraak werd gemaakt (de werkuren mocht ik na de nieuwe afspraak betalen). Nu is de wagen nog eens binnengeweest en heb ik 1600 euro betaald. Wanneer ik terug thuiskwam, deed het probleem zich opnieuw voor.

Ik tel dus een totaal van 3850 euro (beide garages samen), en mijn probleem is nog niet opgelost.

Kan ik juridisch iets ondernemen?

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 10 aug 2018 19:58

"-Wanneer ik echter thuiskwam, 15km later, dook het probleem weer op.
-Je mag 2x raden wat er gebeurde toen ik opnieuw thuiskwam, inderdaad, hetzelfde probleem.
-Wanneer ik terug thuiskwam, deed het probleem zich opnieuw voor. "

Wat zou er gebeuren als je van de garage nu eens niet naar huis zou rijden maar naar ergens anders?
Blijkbaar huist er bij u een kwade geest in de woning (of een storend electro-magnetisch veld), waardoor de elektronica in uw wagen op tilt slaat.
Laatst gewijzigd door Thomas Morus op 10 aug 2018 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

pietba
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 aug 2018 20:08

het probleem duikt ook op wanneer ik elders ben, toch bedankt voor het meedenken

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 10 aug 2018 20:12

Contacteer het automerk en meldt het probleem.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 10 aug 2018 20:32

Hoe oud is de wagen en hoeveel km staan er op de teller?

pietba
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 aug 2018 20:40

de wagen is 8 jaar oud en er staat 178000 kilometer op de teller.

mvg

aceke
Berichten: 138

#7 , 12 aug 2018 12:20

wat is er vervangen en welke lampjes lichten er op? krijg je het vermogen terug na uitzetten en onmiddellijk terug starten van wagen?

Terug naar “Gebrekkige Producten”