voetballidgeld

thomas2
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

voetballidgeld

#1 , 18 jul 2018 17:46

hallo

ik heb een zoon van 20
ik betaal zo een 250 euro alimentatie elke maand sinds hij klein was
er was een regeling van 1 weekend om de 2 weken
maar dit is nu zeker al 4 jaar dan hij week week komt
we vroeger haar al of er geen mogelijkheid bestond om de alimentatie te zakken maar dan dreigt ze van terug over te stappen op de oude regeling
en dan zie ik hem weer amper
dus liet ik dit zo
alsook betaal ik de helft en sport en voetbal lidgeld

mijn vraag is nu

sinds vorig seizoen verdiend hij zo een 30 per wedstrijd hiermee
ik had dan gezegd als je re geld mee verdiend moet je zelf je lidgeld betalen
maar ik heb toch mijn deel betaals nl175 euro

hij zou het voorbije seizoen een 300 euro hiermee verdiend hebben

nu moet er opnieuw lidgeld betaald worden en heb ik er op gewezen dat hij dat zelf moet betalen , toch blijft mijn ex de helft eisen in het lidgeld
ik kreeg nu een aangetekend schrijven dat ik 2 weken heb om het te betalen

kan dit nog als hij er geld mee verdiend

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jabbe
Berichten: 586

#2 , 10 aug 2018 13:29

Uw zoon is meerderjarig. De co-ouderschapsregeling is reeds twee jaar niet meer van tel. Hij kan zelf beslissen waar of bij wie hij wil wonen. De onderhoudsbijdrage blijft echter gelden zolang hij behoeftig is (dus tot hij een inkomen verwerft).

Uw ex vraagt terecht dat u meedraagt in dit lidgeld (deel van zijn ontplooiing). Hij mag er iets aan verdienen; zie het als zijn zakgeld. Tenslotte zal hij op zijn leeftijd ook persoonlijke uitgaven hebben voor andere hobby´s of uitgaan, en dan is een centje meer mooi meegenomen.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 10 aug 2018 16:18

Staat sport bij de bijzondere kosten?

Reclame

Jabbe
Berichten: 586

#4 , 13 aug 2018 20:08

Staat sport bij de bijzondere kosten?
Ja
3) kosten verbonden aan de ontwikkeling van de persoonlijkheid en ontplooiing, namelijk:
- lidgeld en basisbenodigdheden voor een sportclub, jeugdvereniging, vakantiestages, taal- en sportkampen
- desgevallend de kosten van internaat en de huur van een studentenkamer behoudens indien deze niet noodzakelijk zouden zijn en/of een luxe-uitgave zouden uitmaken
- het behalen van een rijbewijs voor zover dit niet kosteloos langs school kan worden behaald maar via een rijschool dient te geschieden
REA Antwerpen

eylis
Berichten: 8836

#5 , 13 aug 2018 21:01

Begrijp ik goed dat de zoon nu week om week bij u of
de moeder verblijft, maar dat u in feite alimentatie betaalt voor een bijna voltijds verblijf bij de moeder? Met enkel weekens om de 2 weken bij u? Als je meederjarige zoon zelf te kennen geeft dat hij week om week bij u wil verblijven, is het maar meer dan normaal dat u voor die week vergoed wordt. De verblijfsregeling is niet meer verplicht en de onderhoudsverplichting geldt maar voor de periodes dat hij bij de moeder verblijft. Dat is nu dus de helft van vroeger. Stuur een AS naar de moeder dat jullie meerderjarige zoon zelf kiest voor de verblijfsregeling en dat de gevonniste verblijfsregeling bijgevolg niet meer opgevolgd moet worden. Dat u wél nog onderhoudsplichtig bent en dat die onderhoudsplicht uiteraard gekoppeld is aan de dagelijkse uitgaven die de persoon doet waar de zoon verblijft. Dat gezien het feit de zoon nu slechts 50% van de tijd bij haar verblijft en u zelf nu de onderhoudskosten van een halftijds verblijf draagt, u de alimentatie met 40% vermindert (dus met niet met 50%) Dat u uiteraard graag het sportlidmaatschap van jullie zoon betaalt.

Terug naar “Echtscheiding”