ERKENNING DOOR VADER + ERFENIS OF SCHADEVERGOEDING BETROKKEN LEED!!!

dido
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

ERKENNING DOOR VADER + ERFENIS OF SCHADEVERGOEDING BETROKKEN LEED!!!

#1 , 09 aug 2018 17:40

Gezien dezelfde vraag vorig jaar reeds werd gesteld alles samengevoegd en terug opengesteld JurecaBE moderator


Beste, ik ben niet erkend geweest bij mijn geboorte, door mijn biologische vader. Toen ik 4,5 jaar was, liet mijn vader, mijn moeder en ik in de steek. Daarna, oefende hij zijn vaderlijke plichten niet meer uit. Hij maakte dus van de ene op de andere dag, geen deel meer uit van mijn leven. Hij werd wel veroordeeld door de rechtbank, tot het betalen van een kleine alimentatie, die niet toereikend was, om mij dezelfde opvoeding te garanderen, zoals zijn andere kinderen. Hij liet ook een oudere halfzus van mij, verwekt tijdens zijn eerste huwelijk, in de steek, erkende het kind niet, schreef het letterlijk af. HIj maakte dus 2x dezelfde fout.
Ik hield een trauma over aan de scheiding en bleek ook erfelijk belast door aandoeningen, was vaak ziek, door mijn vader, waardoor ik het moeilijk heb op de arbeidsmarkt. Ik kreeg de kans om hogere studies te volgen, dankzij mijn moeder, die alles voor mij deed, maar mijn vader, heeft niet betaald in mijn hogere studies, noch voor de noodzakelijke orthondontie. Ik ben nu op een leeftijd gekomen, dat ik zelf moeder kan zijn en begrijp nu pas ten volle, de consequenties, van mijn niet erkenning als baby. Nu kan ik zelfs niet erven van hem. Terwijl, iedere ouder toch zijn nageslacht erkent en ondersteunt, met financiële compensaties, zoals voor het aankopen van een eerste woning. Het dragen van mijn moeders naam, was vroeger, een echt stigma, precies of ik was verwerkt door een one-night stand, terwijl het een serieuze relatie betrof, maar mijn vader wou niet huwen, noch een eigen woning aankopen. Ook mijn grootouders en familie langs vaderszijde lieten mij volledig in de steek. Ik wil nu erkend worden door mijn vader en een schadevergoeding eisen, de vooruitbetaling van mijn erfenis bekomen, een deel van zijn huis, bezittingen, auto's, want als vroegere ambtenaar, beschikt hij over een riant pensioen en dito voordelen, waar ik nooit van gebruik kon maken, dit in tegenstelling van zijn anderen kinderen. Dank je wel; voor wat juridisch advies, maak ik een kans, wanneer ik naar de rechtbank trek?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Avbogae
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 aug 2018 20:11

Ik kan jou geen juridisch advies geven, maar amai, het is jou allemaal puur om de centen te doen, niets meer.
Je doet alsof je vader VERPLICHT is om jou allerlei geld te geven omdat hij rijk is.
Mijn ouders hebben ons een leuk maar bescheiden bedrag gegeven toen ik ging samenwonen met mijn vriend. Maar dit waren ze ZEKER niet verplicht!!!

Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 09 aug 2018 20:42

"de vooruitbetaling van mijn erfenis bekomen"

Je bent zelfs geen erfgenaam!
Blijkbaar heeft een bastaardkoningskind sommigen op bepaalde gedachten gebracht.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

eylis
Berichten: 8837

#4 , 09 aug 2018 20:46

Je vertelt dat je vader uit "zijn eerste huwelijk"al een dochter had die hij niet erkende. Er is een detail aan dit verhaal dat niet klopt. Zijn eerste dochter is wél erkend als wettelijke kind van je vader. Want een kind geboren tijdens een huwelijk draagt wel degelijk de naam (+ erkenning) van de echtgenoot van de moeder. Het lijkt me dat je moeder ook zelf de keuze heeft gemaakt om je zelfstandig groot te brengen omdat bij de geboorte-aangifte de moeder ook te kennen kan geven wie de biologische vader is van het kind. Dat wordt dan genoteerd. Dus als je erkend wil worden als wettelijk kind, zal je de hele procedure van het vaderschap moeten aanvatten voor de rechtbank. Zal een flinke som geld kosten. De vraag is of dat de erfenis waard is. Schade door berokkend leed, kan niet objectief vastgesteld worden. Dus dat zou ook alweer een langdurige kostelijke procedure vergen die waarschijnlijk géén reslutaat oplevert. Met terugwerkende kracht je studies laten terugbetalen zal niet meer lukken, want die kosten heeft je moeder uiteraard gedragen.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 09 aug 2018 21:57

Erkenning 'zou kunnen' maar zoals @eylis heeft geschreven je weet niet waar je aan begint. Kijk maar naar DB en tegenpartij A duurt al denk ik 10 jaar en ze staat nog geen stap verder.
U kan de vermoedelijke vader laten dagvaarden en DNA onderzoek laten bevelen - verstek en verzet bent u al een jaar of twee verder en dan beroep (verzet en verstek als het nog wettig mogelijk. en dan mag u nog trachten het vonnis uit te voeren.
Praat erover met je moeder en een deskundige vertrouwenspersoon ( juridisch of psychologisch) voordat u stappen zet.

dido
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 aug 2018 14:14

Dank je wel om jullie commentaar. Ik zie wel, dat jullie niet weten, wat ik meemaakte, hoe goed ik ook mijn verhaal formuleerde. Een ouder is verplicht om zijn kind te erkennen en alle kansen te geven in het leven!

Ik wil rechtvaardigheid, zal dan ook de nodige stappen ondernemen, ik heb het recht volledig aan mijn kant, om succesvol te zijn. Ik vind het spijtig van enkele giftige reacties, daaraan zie ik de bekrompenheid van sommige mensen, die niet weten wat het betekent, om die situatie mee te maken.

Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#7 , 10 aug 2018 14:18

De reacties zijn 100 percent correct en goedbedoeld!
Moreel is het inderdaad de plicht van elke ouder om MAXIMAAL voor zijn kinderen te zorgen (dat is mijn mening...),
maar moraliteitprincipes en juridische principes zijn geen synoniemen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

dido
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#8 , 20 jun 2019 20:27

Beste,
Bij mijn geboorte werd ik niet erkend door mijn biologische vader. Voordien, was hij getrouwd. Het was zijn 1ste huwelijk. Hij scheidde, toen zijn toenmalige vrouw zwanger was en liet zijn 1ste kind achter en erkende die niet. Later, werd dit kind geadopteerd, door de nieuwe vriend, van zijn toenmalige echtgenote. Andere wending in het verhaal JurecaBe moderator

Ondertussen, had mijn vader, mijn moeder ontmoet en zij hadden een lange relatie, waaruit ik dan geboren ben. Helaas, zijn vader adviseerde hem, om mij niet te erkennen, noch te trouwen met mijn moeder. Uiteindelijk, leerde mijn vader, een andere vrouw kennen, tijdens de uitoefening van zijn beroep. Hij onderhield een geheime relatie met haar en biechtte alles op, toen ik pas 4,5 jaar was, in het bijzijn van mijn moeder. Hij trouwde, met die andere vrouw, verhuisde naar een afgelegen locatie in België en liet mij en mijn moeder, van de ene op de andere dag in de steek. Gelukkig werd hij door de rechter veroordeeld, om in mijn levensonderhoud te voorzien, waardoor hij verplicht, iedere maand, alimentatie betaalde. Spijtig genoeg, heeft hij maar 1x zijn bezoekrecht gebruikt. Nadien, liet hij mij letter vallen en bezocht mij nooit, net als zijn familie, mijn ooms en tantes, grootouders. Mama treurde ruim 6 jaar lang. Ik onderging die situatie. Nu ik volwassen ben en zelf moeder zou kunnen zijn, kan ik het niet nalaten, rechtvaardigheid te willen! Ik wil een bestaanrecht, temeer, omdat ik ook een aangeboren, erfelijke aandoening heb, die pas op latere leeftijd werd ontdekt en grote gevolgen heeft op mijn professionele als privé-leven. Ik heb hogere studies, met succes gevolgd en behaald. Helaas, had ik veel pech in het leven, emotioneel en financieel. Ik wil nu gewoon, erkend worden. Dit is voor mij een belangrijk signaal, naar mij toe, persoonlijk. Ik wil ook vragen, aan mijn vader, die dezelfde aandoening heeft, waarom hij, me zomaar, in de steek liet, maar bovenal, mij bij de geboorte niet erkende, wat voor mij, enorme problemen met zich meebracht, waar ik anders niet aan zou zijn blootgesteld en het enorme stigma, waardoor ik in de katholieke jaren 80, door het dragen van mijn moeders naam, precies een soort van smet droeg, alsof ik verwekt was, tussen pot en pint, zomaar uit een one-night stand. Tot op de dag van vandaag, moet ik mij verantwoorden voor dit feit. Gelukkig zijn de tijden verandert. Maar, hij maakte 2x dezelfde fout, hij verliet zijn eerste kind, zomaar. Zij werd door een andere mand opgevoed en draagt zijn naam, is dus geadopteerd. Terwijl, mijn moeder, zoveel verdriet had en nooit nog een partner koos. Bovendien, moest ik opgroeien, in bijzondere, moeilijke, financiële en emotionele omstandigheden, die mij getekend hebben voor het leven. Ik werd zomaar achtergelaten als een soort van wegwerpmateriaal. Bij deze, zou ik graag uw juridisch advies hebben, want ik heb al een ganse map, vol met bewijsmateriaal van zijn vadersschap. Enkel een dna-test ontbreekt. Graag wat info!

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#9 , 21 jun 2019 16:54

Hoe oud ben je?
De vordering moet ingesteld worden voor je 48 jaar oud bent.
Je kan enkel het vaderschap juridisch laten vaststellen.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”