Deblokkering rekening overlijden door Y

karinvb
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Deblokkering rekening overlijden door Y

#1 , 29 jul 2018 19:46

Beste forumleden,
Wij zitten met ons handen in het haar.
Op 2/3 is mijn mama overleden en zijn de spaarcenten geblokkeerd dit was bij x bank,mijn vader heeft al de nodige papieren bezorgt aan x bank waar ik en hem (enige erfgenamen) op 19/4 zijn gaan tekenen om de rekeningen vrij te geven.
Op 22/5 heeft Y officieel x bank overgenomen en sindsdien worden wij aan het lijntje gehouden.
Wij hebben meerdere keren klachtendienst gebeld ,in het kantoor kunnen wij geen afspraak meer maken of het wordt geannuleerd
Contactpersoon van het kantoor neemt niet op.
Papieren voor vrijgaven zijn op 21/6 nogmaals getekend bij Y
Als enige uitleg geven ze ons dat er veel vertraging is op de dienst nalatenschappen door de fusie.
Kunnen wij nog iets anders doen?
Mvg,
Karin

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
weduwe33
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 jul 2018 00:56

Je kunt niets anders doen dan geduldig wachten, ik persoonlijk wacht al sedert eind 2017, telkens ik inlichtingen vraag wordt een nieuwe afspraak gemaakt, opnieuw alles uitleggen aan weeral een andere persoon die het dossier opnieuw opmaakt en vervolgens met een valse belofte naar huis gestuurd dat het snel in orde komt, ik heb ondertussen door dat ze problemen hebben doordat het bekwame personeel op pensioen is en de overblevenen in burnout zijn, de nieuwe hebben geen ervaring, maar ze doen hun uiterste best (zeggen ze zelf en ik geloof hun wel) dus gewoon rustig verder afwachten

Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 30 jul 2018 14:06

Ze moeten de gepensioneerden terugroepen om de uitgeblusten te vervangen.
De nieuwe generatie is niet meer zo gehard als de oudere.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

weduwe33
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 jul 2018 19:47

Nee dat doen ze niet, mijn dossier ligt gewoon open en bloot op het buro van iemand die langdurig ziek is, het lag er al in april zo en in juni en juli en nu nog altijd, er is gewoon niemand en ook niemand dat geneigd is om er aan te beginnen ze wachten tot de zieke persoon terugkomt om het verder af te handelen.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 06 aug 2018 17:06

Ombudsdienst banken eens verwittigen.
Bank aangetekend in gebreke stellen.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#6 , 06 aug 2018 17:26

Is er een notaris betrokken? Die zou één en ander moeten kunnen forceren.

Als het hier in de buurt is, zou ik wel eens willen praten met die mannen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

karinvb
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#7 , 07 aug 2018 10:35

Beste,

Bedankt om de vele reactie's.
Wij hebben het probleem opgelost gekregen.
Mvg,
Karin

WP002
Berichten: 1479

#8 , 09 aug 2018 21:42

Beste,

Bedankt om de vele reactie's.
Wij hebben het probleem opgelost gekregen.
Mvg,
Karin
Het zou misschien interessant zijn als u ons deelachtig kan maken hoe u dat uiteindelijk hebt gedaan.

weduwe33
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

#9 , 14 aug 2018 15:01

Een vriendelijke bediende en vriendin van de zieke bediende heeft mij ontvangen twee weken geleden, weeral een uur in het bankkantoor gezeten, wel een koffie gekregen, het dossier werd ondertussen door haar nagezien alles 100% in orde, vandaag in de self gezien dat er nog niets gebeurd is, de baliebediende gevraagd, die vertelde mij dat het dossier is kwijtgeraakt of ik opnieuw met de kinderen kon voorbij komen om alles opnieuw in te vullen. Ik kan niet meer, dat is nu bijna 10 maanden!

weduwe33
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

#10 , 14 aug 2018 15:01

Een vriendelijke bediende en vriendin van de zieke bediende heeft mij ontvangen twee weken geleden, weeral een uur in het bankkantoor gezeten, wel een koffie gekregen, het dossier werd ondertussen door haar nagezien alles 100% in orde, vandaag in de self gezien dat er nog niets gebeurd is, de baliebediende gevraagd, die vertelde mij dat het dossier is kwijtgeraakt of ik opnieuw met de kinderen kon voorbij komen om alles opnieuw in te vullen. Ik kan niet meer, dat is nu bijna 10 maanden!

Terug naar “Bank & Beurs”