Ontslag?

Darliiing
Topic Starter
Berichten: 60
Juridisch actief: Nee

Ontslag?

#1 , 09 aug 2018 15:59

Even een vraagje.
Ik ben inmiddels een week ziek thuis. Dit is jammer genoeg de 3e keer op 2 maanden tijd, telkens omdat ik flauwval op het werk.

Nu hebben ze me gebeld en gevraagd om morgen langs te komen voor een gesprek. Van collega's krijg ik nu te horen dat het gerucht de ronde doet dat ze me gaan ontslaan hierom.

Wat ik nu graag wil weten, ik heb sowieso ziekenverlof tot en met zondag, dus kan men mij morgen zeggen dat ze ontslaan? Want ik heb me laten vertellen dat men je niet tijdens je ziekte maf ontslaan? Ik heb een vast contract voor bepaalde duur...

Graag weet ik hier meer over ;)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 aug 2018 16:21

in ieder geval niks tekenen,
hooguit voor ontvangst, onder voorbehoud van alle recht en zonder enige nadelige erkentenis

voor je het weet heb je een dading met afstand van je rechten ondertekend,
sta je op straat en geen recht op een werkloosheidsuitkering
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 09 aug 2018 17:32

Mag u buiten - staat op uw ziekteattest...indien niet kan u niet gaan want naar bureau gaan is werken.
Dus vanaf maandag bent u terug beschikbaar om te gaan werken.
Heeft uw arts de reden gevonden van uw toestand?

Reclame

Darliiing
Topic Starter
Berichten: 60
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 aug 2018 20:09

Mag u buiten - staat op uw ziekteattest...indien niet kan u niet gaan want naar bureau gaan is werken.
Dus vanaf maandag bent u terug beschikbaar om te gaan werken.
Heeft uw arts de reden gevonden van uw toestand?
Op het briefje staat wel dat ik me buiten mag begeven, dus dat zou feitelijk wel kunnen. Al mag ik nog niet met de auto rijden, dus mijn vriend brengt me en zal mee aanwezig zijn.
De reden van mijn toestand is gelukkig wel al gevonden ;) en er wordt inmiddels wat aan gedaan :)

Darliiing
Topic Starter
Berichten: 60
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 aug 2018 20:10

in ieder geval niks tekenen,
hooguit voor ontvangst, onder voorbehoud van alle recht en zonder enige nadelige erkentenis

voor je het weet heb je een dading met afstand van je rechten ondertekend,
sta je op straat en geen recht op een werkloosheidsuitkering
Iets tekenen doe ik sowieso niet. Die fout heb ik 1 keer gemaakt enkele jaren geleden, maar dat doe ik dus nooit meer. :)

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 09 aug 2018 23:10

in ieder geval niks tekenen,
hooguit voor ontvangst, onder voorbehoud van alle recht en zonder enige nadelige erkentenis

voor je het weet heb je een dading met afstand van je rechten ondertekend,
sta je op straat en geen recht op een werkloosheidsuitkering
Iets tekenen doe ik sowieso niet. Die fout heb ik 1 keer gemaakt enkele jaren geleden, maar dat doe ik dus nooit meer. :)
je kan ook het gesprek in je binnenzak filmen , beeldmateriaal is waardeloos maar het gesprek kan als bewijsmateriaal dienen indien nodig.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Darliiing
Topic Starter
Berichten: 60
Juridisch actief: Nee

#7 , 10 aug 2018 11:53

in ieder geval niks tekenen,
hooguit voor ontvangst, onder voorbehoud van alle recht en zonder enige nadelige erkentenis

voor je het weet heb je een dading met afstand van je rechten ondertekend,
sta je op straat en geen recht op een werkloosheidsuitkering
Iets tekenen doe ik sowieso niet. Die fout heb ik 1 keer gemaakt enkele jaren geleden, maar dat doe ik dus nooit meer. :)
je kan ook het gesprek in je binnenzak filmen , beeldmateriaal is waardeloos maar het gesprek kan als bewijsmateriaal dienen indien nodig.
Is een gewone geluidsopname dan niet even goed? Want lijkt me nogal stom om de hele tijd mijn binnenzak te filmen :p

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”