trillingen in rijbaan

peterbhiel@live.be
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

trillingen in rijbaan

#1 , 08 aug 2018 15:15

Hallo,

Vandaag ben ik per toeval terecht gekomen op jullie forum.
Wij onze buurt heeft de laatste maanden extreem veel last van lawaai en trillingen door het wegdek voor onze deur.
De gemeente zegt er niet veel aan te kunnen doen maar dat geloof ik niet. Wij wonen in een buurt Drieslinter(3350à waar veel landbouwers zijn die met zwaar materiaal rond rijden. OOk de bussen die hier een stelplaats hebben verderop . Die rijden ook veel meer dan 50km /h. En zeker de harmonicabussen zijn een probleem. die hoor je van ver aankomen.
Bij verschillende buren zijn scheuren in hun woonplaats waar genomen die zeer recent zijn.
Kunnen jullie me zoveel mogelijk info geven over andere cases ivb met dit onderwerp zodanig ik verder kan gaan onderzoeken waar ik moet zijn.

Bedankt bij voorbaat.

Peter Hiel
Grote steenweg 455
3350 Drieslinter
peterbhiel@live.be
0485/405129

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 08 aug 2018 19:48

Door het verkeer zelf of daar de toestand / aanleg van de rijbaan?
In het laatste gevallen de verantwoordelijke wegbeheerder en of zelfs de gemeente.

peterbhiel@live.be
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 aug 2018 13:41

Door de staat van de baan, doordat er zwaarder verkeer doorkomt en mss zelfs door de droogte

Reclame

DeRedelijkheidZelve
Berichten: 78
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 aug 2018 19:23

De Lijn heeft niet graag dat haar chauffeurs (die frequent ook de chauffeurs zijn van onderaannemers) sneller rijden dan toegelaten. Soms rukken ze zelf uit om controles uit te laten voeren op snelheidsovertreders.. dus misschien eens De Lijn contacteren hierover?

Terug naar “Administratief recht”