Gemengde loopbaan en pensioenraming

svart
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Gemengde loopbaan en pensioenraming

#1 , 08 aug 2018 23:39

Beste

ik heb een gemengde loopbaan als 15 jaar beroepsmilitair, 3 maanden zelfstandig en de rest als werknemer (huidig statuut).
Volgens mypension is mijn vroegste pensioendatum 06/2028 (loopbaan van 44 jaar) voor alle stelsels. Bij de raming van het pensioenbedrag krijg ik enkel een bedrag voor mijn loopbaan als werknemer en zelfstandige. Voor mijn loopbaan als militair staat dit op 0,0 euro.
1. is dit bedrag nog niet gekend of krijg ik daar niets voor?
2. Heb ik recht op een pensioen als militair?
3. Hoe gebeurt de berekening van mijn pensioenbedrag?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 12 aug 2018 17:54

Beste,

Het lijkt me aangewezen dat u via my pension aangeeft dat u ook beroepsmilitair bent geweest. De federale pensioendienst zal dan vragen om de gegevens aan te vullen. U zal voor wat uw jaren als beroepsmilitair een ambtenarenpensioen ontvangen. Voor de periode werknemer zal u een pensioen zelfstandige berekend worden en voor de periode als werknemer een werknemerspensioen. Of het pensioen als zelfstandige betaalbaar zal zijn is afhankelijk van een aantal factoren, waaronder de hoegrootheid van de loopbaan in de twee andere stelsels.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud.

Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”