Huisnummer voor kangoeroewoning

marc plyson
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Huisnummer voor kangoeroewoning

#1 , 08 aug 2018 14:59

Ik ben bezig met een kangoeroewoning aan het bouwen, de oude garage afgebroken en vernieuwd met daarboven op een duplex. Het kangoeroe gedeelte komt uit in de andere straat. Deze heeft ook een eigen ingang in die straat.
Kan ik een huisnummer aanvragen op de toegang van kangoeroewoning in de andere straat. Onze woning en het kangoeroe gedeelte vormen samen één geheel. Hiermee zou de zelfstandigheid van mijn moeder meer bewaard worden en kan ze zelf haar eigen post ontvangen.

Groetjes Marc

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 08 aug 2018 16:26

Het is de gemeente die de toekenning van huisnummer doet. Jij hebt daar geen medezeggenschap over.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 08 aug 2018 17:43

U hebt toch een bouwvergunning ?

Reclame

marc plyson
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 aug 2018 09:10

Uiteraard zijn alle nodige bouwvergunningen en dergelijke goedgekeurd. Zou niet erg slim zijn om dit zonder vergunning midden in het stadscentrum te realiseren.

Gisteren langs geweest bij de dienst bevolking en daar gingen ze het vandaag eens bekijken omdat dit geen alle daagse vraag is.
Kangoeroewoning zitten blijkbaar in een redelijk grijze zone. Er is wel een duidelijk verschil met een zorgwoning, daarvoor kan je zeker geen huisnummer voor aanvragen.

Groetjes Marc

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 09 aug 2018 14:07

Is volgens mij hetzelfde.
https://www.vlaanderen.be/nl/bouwen-won ... /zorgwonen
http://www.ruimtelijkeordening.be/NL/Be ... /Zorgwonen
Verwijs de gemeente naar deze bestaande wetgeving.

Zorgwonen
Zorgwonen is het creëren van een kleinere woongelegenheid binnen een bestaande woning zodat maximaal twee oudere of hulpbehoevende personen kunnen inwonen. Om een zorgwoning te creëren moet de eigendom, of ten minste de blote eigendom van de hoofd- en de ondergeschikte wooneenheid aan dezelfde eigenaar toebehoren. Ook een huurwoning kan in aanmerking komen als zorgwoning, maar de eigenaar moet h...

Zijn er premies voor zorgwonen of kangoeroewonen?
Heb ik een vergunning nodig voor een zorgwoning of kangoeroewoning?

Voor een zieke zorgen
...u zorgt: U kunt van een huis een zorgwoning of kangoeroewoning maken. U creëert dan een kleinere...

marc plyson
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 09 aug 2018 18:59

Vandaag een positief bericht gekregen. Apart huisnummer is toegekend omdat er een aparte ingang, badkamer en keuken is.
Marc

Terug naar “Administratief recht”