Rijden met motor

Daan boeckx
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Rijden met motor

#1 , 06 aug 2018 22:38

Hallo,
Ik heb een vraag i.v.m. het berijden van een oldtimer motor.
Het gaat over een Kreidler floret RS van 1970. Het is een 50cc en is ingeschreven als motor. Het is een oldtimer maar hij heeft geen O plaat. Dus er mag enkel mee op de baan gereden worden, hij gaat echter nog wel 90km/u. Ikzelf ben nu 17 jaar oud en ga voor mijn autorijbewijs. Echter vraag ik mij af of ik met een autorijbewijs (+het AMrijbewijs) hier mee mag rijden op mijn 18 jaar. Kunnen jullie mij helpen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 07 aug 2018 11:09

Twee jaar nadat je je rijbewijs B gehaald hebt mag je mits 4 uur opleiding in België met een motorfiets rijden waarvoor een A1 rijbewijs vereist is (tot 125cc, 11PK).

Wil je er eerder mee rijden dan moet je een apart A1 rijbewijs halen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 07 aug 2018 19:24

Het is een 50cc en is ingeschreven als motor. Het is een oldtimer maar hij heeft geen O plaat. Dus er mag enkel mee op de baan gereden worden, hij gaat echter nog wel 90km/u.
Hoeveel kW staan er op het inschrijvingsbewijs ?

Dat gaat bepalen welk MOTOR rijbewijs je er voor nodig hebt, en of je er misschien met rijbewijs B + extra opleiding mee zou mogen rijden binnen een paar jaar ...

Echter vraag ik mij af of ik met een autorijbewijs
NEEN
(+het AMrijbewijs) hier mee mag rijden op mijn 18 jaar.
NEEN

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”