Webshop gedecoreerde taarten en cupcakes opstarten. Mag ik die taarten thuis bakken?

cccc
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Webshop gedecoreerde taarten en cupcakes opstarten. Mag ik die taarten thuis bakken?

#1 , 05 aug 2018 11:45

Hallo

Ik speel al een hele tijd met het idee om een webshop op te richten om gedecoreerde taarten en cupcakes te verkopen. Ik zou graag willen weten of ik deze taarten thuis mag bakken en decoreren en dan doorverkopen aan derden. Het zou enkel op bestelling zijn. Ik geraak er niet goed wijs uit ivm de wetgeving hierover. Iemand die meer info hier over heeft?

Alvast bedankt!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 aug 2018 12:58

Je zal je moeten in orde stellen met de btw. Een ondernemingsnummer aanvragen en je inordestellen met de sociale kas en een vergunning bij de FAVV aanvragen .
Niet zo simpel al je denkt
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

cccc
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 aug 2018 16:58

Ik heb ondertussen contact opgenomen met het voedselagentschap. Het is dus mogelijk om dit van thuis uit te doen maar er moet voldaan worden aan een checklist die je kan vinden via het favv en de file noemt ''De weg naar een feilloze FAVV-controle''


Mvg

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 06 aug 2018 17:29

En vermoedelijk snel controle van het FAVV.

En mogelijk ook van BTW - belastingen enz

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 aug 2018 21:29

En sociale kas !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”