daghospitaal

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

daghospitaal

#1 , 26 jul 2018 18:42

De ligprijs is 412 euro . Het is een hospitaal opname . Doch moet ik daar zelf 2 x perdag naar toe (voor 1h) Wat doen ze met mijn recht op eten en drinken ? Recht op lunch pakket ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 26 jul 2018 19:10

Welk "recht op eten en drinken" bedoelt u juist?

Jo23
Berichten: 378
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 jul 2018 20:13

Je mag je niet blindstaren op het forfait per dag dat inderdaad hoog is maar andere kosten dekt. De directie van een ziekenhuis mag zelf bepalen of er een drankje of een koek wordt voorzien, maar voor een behandeling van 1 uur is dit in uw geval blijkbaar niet voorzien. Je kan best eerst navragen bij de verpleging en indien je bot vangt kan je nog de ombudsdienst van het ziekenhuis contacteren.

Voorbeeld van uitleg bij dagopname in UZA: Tijdens een dagopname is geen maaltijd voorzien, maar wel een drankje en een koek. U kan altijd zelf iets te eten meebrengen of iets kopen in de eetgelegenheden in het UZA.

https://www.uza.be/dagopname

Reclame

jef007
Berichten: 1679

#4 , 26 jul 2018 21:06

zijn er dan toch nog mensen die ziekenhuiskost lusten???

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 jul 2018 21:11

Hen 1 maal dag hospitaal gedaan nul,nul eten of drinken, vrouw een viertal keer nul, nul eten of drinken, vriendin 1 maal daghospitaal nul, nul eten of drinken.

wat is daar mis mee normaal nuchter toekomen en na de middag naar huis, moet je dan al eten hebben ??,

Ik in ieder geval niet.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#6 , 26 jul 2018 21:57

Ik betwist de antwoorden niet . Maar ik vind toch dat ik voor 412 euro iets mag tussen mijn tanden steken .

@denlowie ... Ik ben redelijk van gewicht en heb altijd honger . Was gisteren van 8am tot 6pm en zonder eten .
Ze hadden beter gezegd dat ik boterhammen moest meebrengen .
Positief ..heb vandaag een cola light gekregen voor mijn 412 euro .

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 26 jul 2018 22:04

Wat prijs betreft kan men tot volgend jaar praten, het zijn de aller
luxe hotels van Belgie.wat prijs betreft.

Ik denk maar weet niet zeker dat nier dialyse wel eten krijgt !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jo23
Berichten: 378
Juridisch actief: Nee

#8 , 26 jul 2018 23:44

Nogmaals de prijzen worden bepaald door het RIZIV op basis van de reële kosten (meer dan 80% zijn kosten voor personeel) en iedereen weet dat high tech materiaal ook erg duur is.

Een opname van 1u rechtvaardigt geen maaltijd, maar een drankje en een koekje zou leuk meegenomen zijn: kan ik inkomen maar ik zou daar niet over zagen op ene forum.

Bij nierdialyse wordt zelfs de kost van de taxi heen en terug voor bepaalde groepen terugbetaald, zonder dialyse blijf je immers niet lang in leven = levensnoodzakelijk.

De meeste patiënten moeten 3 keer per week een dialysebehandeling krijgen, dus om de dag.
De dialyse zelf duurt 4 uur. Reken extra tijd voor verplaatsing en nazorg: voorzie per behandeling ruim een halve dag.

https://www.uza.be/behandeling/hemodial ... ehandeling

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 27 jul 2018 10:40

Ben tientallen malen op daghospitaal geweest in Gasthuisberg in Leuven. Telkens ontving ik een broodmaaltijd (kom soep, 4 boterhammen, boter, kaas, salami of hesp als beleg, potje pudding of fruityoghurt en een frisdrank + gratis onbeperkt koffie gedurende die dag) aan de forfaitaire dagprijs van 207, 45 € (zonder behandelingskosten)
In uw prijs zit waarschijnlijk de behandeling inbegrepen.

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#10 , 27 jul 2018 10:56

Ik heb document getekend waarop 412 euro stond als dag prijs . Behandeling erin ? Waarschijnlijk niet .
Na 1h terug ,vandaag gevraagd te hebben ter plaatse .
Dit hangt af van hospitaal tot hospitaal .
Geen warme maaltijden (heeft te maken met voedselinspectie)
Maaltijden zoals bij mava105 behoren zeker tot mogelijkheden . Hangt af hoe hun frigo gevuld is .
Ons Maggie heeft de rem gestoken inzake antibiotica met infuus . Kost te veel . Morgen geen colalight meer gratis.

Oude Belg
Berichten: 3192

#11 , 27 jul 2018 17:39

Nog niet vaak meegemaakt dat ziekenhuismaaltijden zo gewild waren.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#12 , 27 jul 2018 21:16

Iemand die honger lijd is niet kieskeurig .

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#13 , 28 jul 2018 09:02

In Gasthuisberg Leuven kan je zelf uw menu samenstellen en dit tot 23 Hr de avond ervoor (zowel ontbijt middagmaal als avondmaal)
hoofdgerecht en dan de keuze uit een 3 tal bijgerechten en/of desserts. Ik ben gewoonlijk een paar kg bijgekomen na een opname van een 10-tal dagen :( De keuken heeft er al diverse prijzen gehaald in de categorie grootkeukens.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#14 , 28 jul 2018 09:16

Nu weten we waar je op vakantie gaat naar het Gasthuisberg !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”