Aanklacht wegens verkrachting

MrX
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aanklacht wegens verkrachting

#1 , 14 jul 2018 00:53

Beste,

Een 2-tal jaar geleden kreeg ik een brief in de bus, waarin ik werd uitgenodigd door de politie, voor een verhoor wegens een beschuldiging van verkrachting.
Ik wil ten eerste duidelijk maken dat dit zeker niet is gebeurd, de klacht kwam immers van een meisje die haar vriend met mij had bedrogen en dit was uitgekomen..
Nu, na mijn verhoor heb ik hier nooit meer iets van gehoord (dus geseponeerd vermoed ik?) ook getuigen die ik had opgegeven zijn nooit ondervraagd geweest, ook al gaf de inspecteur aan dat de onderzoeksrechter dit waarschijnlijk wel ging opleggen.
We zijn nu ongeveer 2 jaar verder en ik sta op het punt mijn selectieproeven voor de politie te starten, ik zit hier met een dubbel gevoel omdat ik wel wil eerlijk zijn over alles maar heb bang dat een verhaal zoals dit daar in het verkeerde keelgat kan schieten..
Nu is mijn vraag indien de zaak geseponeerd zou zijn (zoals ik vermoed) is dit nog terug te vinden in de politiedatabank?
Alvast bedankt voor jullie tijd!



Mvg,
MrX

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 14 jul 2018 08:31

Ja , dit blijft in de politie databank staan. Ze gaan er vragen over stellen. Gewoon eerlijk zijn. Ze zullen het hele dossier hebben bekeken. Bij het antecedenten onderzoek en bij de commissie gaat het lastig worden

Etak
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 jul 2018 11:18

Ik vermoed dat je een pv nummer hebt gekregen bij je verhoor, richt je tot de rechtbank van het opgestelde pv en vraag naar de staat van het onderzoek, best wel persoonlijk langsgaan met IK en dubbel van je verklaring, telefonisch zal je niks krijgen van informatie

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 14 jul 2018 14:39

De griffie van de rechtbank die hebben het dossier. U kan daar persoonlijk gaan vragen wat er met jet dossier is gebeurd. Telefonisch zal men geeft info geven.

Of u gaat naar het justitiehuis in dat arrodissement.

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 14 jul 2018 14:42

Gewoon omdat ik weetgierig ben (weetgierig klinkt toch al iets beter dat nieuwsgierig). Hoe lang blijft zoiets volgens u bewaard in de politiedatabanken?

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 14 jul 2018 14:43

Zeker 5 jaar.
Het is de privacycommissie die dit in het oog moet houden mocht het niet automatisch verwijderd zijn.
Uiteraard als er een veroordeling is 10 jaar ... dan blijft het staan.

Terug naar “Andere”