huisvredebreuk?

Zonnestraaltje
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

huisvredebreuk?

#1 , 13 jul 2018 17:01

Hallo,

Ik weet niet precies waar ik mijn vraag best stel, dus dan maar hier... :D

MAG EEN verhuurder DE WONING VAN ZIJN HUURDER BEZOEKEN?

Mag een verhuurder als het hem zelf past, zonder te verwittigen, wekelijks, de inkomhal en gezamenlijke tuin van een pand met 2 appartementen betreden om controles te doen, onderhoudswerken uit te voeren, of ongevraagd het gras te besproeien met verdelger.( de inkomhal scheidt de woonruimten, bergingen en garages en tuin van mekaar) ,

Onze bezittingen, fietsen e.d. staan vaak in zijn weg.
Mijn klein dochtertje speelt in het gras en stopt vanalles in haar mond, en ik wil geen verdelgers...zeker niet als ik niet op de hoogte gebracht word.

Ik kwam vorige week naar beneden, de was in de wasmachine stoppen in de berging, in mijn nachtkleedje, ( De Bovenbuur was toch gaan werken) en plots stond de verhuurder daar mijn fiets te verschuiven om een meterstand te kunnen lezen. Ik schrok me een ongeluk. hij belde niet aan, kwam gewoon binnen...in de inkomhal. Mag dit?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 13 jul 2018 18:19

De inkomhal van een gebouw met afzonderlijke appartementen is strikt genomen niet uw privéwoning. Dus de eigenaar mag wel in de gemeenschappelijke ruimtes. Maar een lokaal waar de persoonlijke spullen en bvb. de wasmachines staan van een bewoner zijn dan weer niet gemeenschappelijk. Dus daar mag hij niet binnen zonder uw goedkeuring. Kijk de bepalingen na mbt. de gemeenschappelijke tuin in je huurcontract. Als je daar niet het onderhoud van verzorgt is dat een gemeenschappelijke ruimte voor elke bewoner. Vermoedelijk doet de verhuurder zelf het onderhoud, dan mag hij daar in principe komen. Ik denk dat het niet de bedoeling is dat je kinderen laat spelen in de tuin. Dat is meestal niet de bedoeling van gemeenschappelijke tuinen. Meestal heeft zo'n tuin een decoratieve functie. Tenzij het anders in je huurcontract staat.

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 13 jul 2018 18:23

De verhuurder betreedt in dit geval geen enkel privatief.
Het staat hem vrij de gemene delen van zijn eigendom zelf te onderhouden.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Huren”