verbod op kind te zien

EVP
Topic Starter
Berichten: 91

verbod op kind te zien

#1 , 12 jul 2018 08:56

wij zijn nooit getrouwd geweest en hebben een 11 jarig zoontje. Er is geen vonnis ivm de regeling van ons kind. We hebben wel een verklaring op eer ivm een co-ouderschap regeling en andere afspraken dat geregistreerd is geweest in het registratie kantoor van antwerpen.
Wij hebben dinsdag een verbale ruzie gehad aan de telefoon, en ik ben langs gegaan om verhaal te halen bij haar, maar ze heeft niet opengedaan en ben toen door gegaan.
Normaal zou ik mijn zoontje vanaf gisteren 18u hebben. Maar zij stuurt een bericht dat ze niet thuis zijn en onze zoon bij haar is.

Welke stappen kan ik best ondernemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jul 2018 11:35

"verhaal gaan halen" is nooit een goed idee. Kan je de zaak niet even laten bekoelen en het daarna proberen uitpraten, zodat jullie, in het belang van jullie kind, terug "on speaking terms" zijn?

Nu gerechtelijke stappen ondernemen, zou de boel definitief kunnen stuk maken tussen jullie, en voor jullie zoontje zal dit enkel een negatieve impact hebben. Je moet natuurlijk niet de beste vrienden worden met uw ex, maar in het belang van uw zoon, is het toch het beste dat jullie met elkaar op een normale manier kunnen omgaan...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Alexanderzondernaam
Berichten: 113

#3 , 13 jul 2018 15:34

Ik meen te lezen dat jullie overeenkomst niet gehomologeerd is door de familierechtbank?

Dan is dat uw 1ste stap, laat jullie overeenkomst homologeren.

zie https://scheiden-via-bemiddeling.be/wet ... rechtbank/

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 13 jul 2018 20:08

Of op zijn minst in een notariële akte.

eylis
Berichten: 8837

#5 , 13 jul 2018 21:44

Ik zou ook een vriendelijke mail sturen naar de andere ouder om te melden dat ze zich misschien informeert bij een neutrale juridisch deskundige over de wetgeving mbt het verhinderen van omgang tussen ouder en kind (zelfs zonder gerechtelijk vonnis) en de mogelijke veroordelingen die daar voor uitgesproken worden. Dat je uiteraard niet wenst dat zij zich als gevolg van een onbewuste overtreding van deze wetgeving zo'n veroordeling zou riskeren.

Terug naar “Echtscheiding”