Oudervervreemding in de hand gewerkt door rechtbank doordat advocaat tegenpartij in hetzelfde kantoor zit als voorzitter

Rebeccadk
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Oudervervreemding in de hand gewerkt door rechtbank doordat advocaat tegenpartij in hetzelfde kantoor zit als voorzitter

#1 , 13 jul 2018 03:14

Al enkele jaren heeft mijn ex de papa van onze dochter er zijn hobby van gemaakt procedures te starten. Zoals hij zelf zegt citeer ik "Ik heb ondertussen veel geleerd" 1ste maal werden zowel hij als zijn ouders reeds veroordeeld wegens valse verklaringen bij de politie etc... maar na enkele jaren advocaten te hebben zonder lange arm kwam mijn ex terecht bij iemand die wel een lange arm heeft. Mijn dochter werd vorig jaar als 9 jarige gehoord alles was ok, maar nu in januari heeft mijn ex besloten haar niet meer terug te geven en legt hij het vonnis naast zich neer, ik zag haar 5 maanden niet, probeerde bemiddeling voor te stellen zoals in vonnis stond heb ondertussen alles geprobeerd niets helpt want de lange arm werkt alles tegen. Ik heb altijd voor mijn dochter gezorgd nooit waren er problemen waarom kan dit zomaar en waar moet ik zijn om dit te overstijgen want advocaten doen niets en zeggen zelf dat het schandalig is?! Aub kan iemand mij helpen, tijdens het bezoek in het huis vertelde mijn dochter me dat ze zich elke avond in slaap weent terwijl ze de slaapliedjes zingt die ik voor haar altijd zong, het belang van mijn kind wordt door vriendjespolitiek geschaad, mijn moederhart breekt, ik ben ten einde raad.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8837

#2 , 13 jul 2018 09:18

Als er een vonnis is waarin een omgangsregeling is beslist, moeten de ouders zich daar aan houden. Als de vader dit vonnis niet respecteert riskeert hij een veroordeling. Daarom legt u elke keer dat u jullie kind niet meekrijgt op de vastgestelde omgangstijden klacht neer bij de politie. U brengt dan best een kopij mee van het vonnis waaruit de omgangsregeling blijkt. De vader zal verhoord worden door de politie en deze verslagen worden doorgestuurd naar de procureur dat een onderzoek zal starten; Het niet respecteren van een vonnis, daar kunnen rechters niet mee lachen. Enerzijds omdat een vonnis een belangrijke maatregel is om ieders rechten te beschermen; Maar ook omdat de wettelijke macht en de rechter straal negeren een tamelijk ernstig vergrijp is.

Rebeccadk
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 jul 2018 09:38

We zijn even bij een rechter geweest, nu is er een nieuw "tussenvonnis" door zijn valse aantijging krijg ik onze dochter maar 2 maal 2u te zien onder begeleiding. Er was eerst gezegd dat ze het dossier in mei zouden behandelen, dat was eind april maar het werd verzet naar september. Weer niet in het belang van onze dochter, nieuw schooljaar is dan al aangevat ed... Ik ben met de politie destijds nog aan zijn deur geweest hij lacht me gewoon uit. Ik wil 9nze dochter de commotie aan de deur besparen dus volgde het verkeerde advies van mijn advocaat op, ipv dat ze niet akkoord zouden gaan met regeling via bezoekruimte en duidelijk maken dat dit 1 grote show is van hem nee ze adviseerde de rechter te volgen, maar ondertussen weent men kindje elke avond haar in slaap, er stond in het tussenvonnis dat er een kinderpsycholoog zou worden aangesteld ik deed al meerdere keren voorstel alles wordt bewust geblokkeerd, ik sta telkens met mijn rug tegen de muur. Het gaat hier om de advocaat die blijkbaar alles kan en mag binnen die bepaalde rechtbank... mijn dochter staat trouwens nog steeds in een ander arrondissement gedomicilieerd en toch behandelen ze dossier in andere rechtbank. Mijn ouderlijk gezag wat ik nog altijd heb wordt gewoon genegeerd?! Dit dossier is alles behalve correct verlopen en ondertussen zit mijn dochter bij een ziekelijk familie die alles doen zelfs mijn kindje hierin betrekken om mij toch maar te kunnen kraken... Ik geef nooit op het gaat om mijn vlees en bloed maar ik ben ten einde raad, dit is van januari bezig en ik merk dat ze meer en meer in zichzelf keert door wat er gebeurd, ze wil duidelijk met me praten maar ze heeft bang dat het niet mag en ze geeft duidelijk aan dat ze me mist en dat ze me meer wil zien. Waar moet ik zijn om dit circus een halt toe te roepen, enkel en alleen om het belang van mijn kind te behartigen.

Reclame

eylis
Berichten: 8837

#4 , 13 jul 2018 09:57

Er zit duidelijk een complex dossier achter deze zaak. U mag uw kind enkel onder begeleiding ontmoeten via een bezoekruimte. Welke waren de argumenten waarop de rechter zich baseerde om dit vonnis te besluiten? En op welke manier zijn de argumenten onderzocht (sociaal onderzoek? Heeft uw leefomgeving er mee te maken of de manier waarop u gehuisvest bent? Het forum kan je enkel tips geven als we begrijpen hoe de rechter tot dit vonnis is gekomen.

Rebeccadk
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 jul 2018 11:22

Mijn ex voert aan dat ik een gevaar zou zijn voor haar, ik ben in januari door een miskraam opgenomen geweest op psychiatrie en dat gebruikt hij tegen mij. Er zijn voor de rest helemaal geen argumenten aangegeven daarom dit allesbehalve correct is. Het kan toch niet zijn dat iemand met valse aantijgingen zomaar mijn dochtertje kan weghouden. Daarom ik dit moet aanvechten, ze hebben nog geen dossier bekeken enkel met wat hij zegt zonder onderzoek hebben ze dat beslist. Nu is er zogezegd een sociaal onderzoek gevoerd mijn huisvesting is beter dan de zijne, hij is een drugsdealer en mijn dochter slaapt bij hem op de kamer. Vandaar dit allemaal 1 groot circus is en ik het een schandaal vind. Hier wordt niet naar het belang van het kind gekeken nee hier draait het om vriendjes. Uit het sociaal onderzoek kwam destijds al dat hij niet voor haar kan zorgen, de grootouders doen dit vooral en haar eten vb tot op late leeftijd blijven mixen en altijd als ze van daar kwam was ze pseudo ziek. Het enige waarom dit gebeurd is doordat de hij een advocaat heeft die een lange arm heeft. Zij zit in het kantoor van iemand die ook voorzitter is en zij is een zeer goed advocaat maar gebruikt het wel niet in het belang voor het kind. Vandaar ik hoop om ergens echt gehoord te worden en dat ze het dossier uit deze rechtbank weg halen zodat mijn kind een eerlijke behandeling krijgt. Enkel mijn ziekenhuisopname werd aangekaart. Ik was door mijn scheiding en het miskraam opgenomen niet omdat ik labiel was ofzo... Mijn vader was zelfs tot bij hem gereden om haar daar op te halen en toen weigerde hij haar mee te geven. Alles wat hij doet heeft hij in zijn verhaal naar de rechter naar mij geprojecteerd en heeft misbruik gemaakt van mijn zwakke positie. Ik zag haar 5 maanden compleet niet. De rechter zei wel ter plekke dat hij niet moest denken dat er geen hereniging zou gebeuren, maar 2 keer per maand 2u onder begeleiding is geen hereniging mijn dochter geeft aan dat het niet ok is met haar ik maak me ernstige zorgen. Voor hem en zijn ouders is het een spel waarin zij gevangen zit en ik moet als mama daarop toekijken. Vorig jaar werd ze nog gehoord alles was ok, het is gewoon een bezigheid om mij aan te vallen dit is hij al lang aan het voorbereiden, hij misbruikt de permanente Sasine en mijn dochter en ik moeten wachten want het dossier werd nog niet bekenen. Ik stemde met die maatregel in omdat er eerst 24 mei gezrgd werd en niet 11 september!!!

eylis
Berichten: 8837

#6 , 13 jul 2018 11:35

En wat raadt je advocaat aan?

Rebeccadk
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 13 jul 2018 12:25

Wachten tot september, ben ondertussen al van advocaat veranderd omdat ik zowel in justiehuis mechelen als Antwerpen als Leuven te horen kreeg dat die niet veel deed. Als mijn vorige advocaat had gezegd dat ik mijn dochter van school moest halen met deurwaarder had zelfs al dit leed voorkomen kunne zijn. Maar dit doet er nu niet meer toe wat er wel toe doet is dat mijn kind zelf aangeeft dat ze zichzelf in slaap weent en dat zoals in het tussenvonnis staat er nog steeds voor haar geen psychologische begeleiding werd opgestart dit word tegengewerkt door hem. Voor mij is het belangrijk dat mijn dochter opgevangen wordt en dat ze dan ondertussen uitzoeken wat er aan de hand is maar dit is niet haar belang vandaar ik blijf zoeken naar een oplossing. Nu ook het huis ziet geen problemen, ze hadden met min advocaat afgesproken dat zij geen probleem zouden hebben op een uitbreiding van de regeling dat ik haar ophaal en s avond terug daar zou afzetten. Mijn advocaat stuurt brief naar zijn advocaat en die weigert dit als officiële brief dus nu moet ik zelf aangetekende brieven sturen naar hem, alhoewel ik al meerdere keren geprobeerd heb te communiceren maar kreeg nooit enige reactie die gemeend was. Ondertussen volg ik adviezen va advocaat maar blijft mijn kind in de kou staan!

Franciscus
Berichten: 38583

#8 , 17 jul 2018 19:36

Advocaat die in zelfde bureau als voorzitter werkt?
Waar haalt u dat een voorzitter is een rechter en geen advocaat.
Met dien verstande dat men als advocaat wel plaatsvervangend rechter en raadsheer kan zijn.

Rebeccadk
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#9 , 18 jul 2018 14:39

Bedankt voor uw toelichting, ik wil enkel dat bepaalde zaken stoppen omdat mijn dochter haar welzijn gewoon gepasseerd wordt.
En ik zal alle stappen ondernemen die ik kan ondernemen om voor mijn kind te zorgen dat dit spel stopt, u zou als ouder hetzelfde doen.
Ik ga niemand vals beschuldigen maar bepaalde dingen zijn bevestigd door meerdere partijen, incl door de papa zelf (opgenomen gesprekken) en het is sinds hij deze advocaat kent dat er een bepaald stramien in de behandeling van mijn dossier zit, ik denk dat niemand dit kan tegenspreken. Ik wil enkel dat mijn dochter haar belang behartigd wordt. En als zou blijken dat bepaalde arrondissementen zich bezig houden met zaken die absoluut niet door de beugel kunnen stel ik mij de vraag waarvoor recht nog staat in ons land en kan ik enkel hopen dat er toch nog mensen zijn die dit serieus nemen en volgens eer en geweten te werk gaan zodat mijn kind haar belang effectief behartigd wordt, er werd mij toch duidelijk door mijn advocaat gezegd dat het normaal de bedoeling is dat de advocaat ook een beetje het dossier stuurt, maar niets is minder waar gebleken.
Destijds tijdens de eerste zaak gebeurde dit wel, het sociaal onderzoek werd op een serieuze manier gevoerd, de rechter destijds had duidelijk ervaring zat, tijdens de vorige rechtszaak kreeg ik duidelijk te horen dat mijn advocaat zich excuseerde voor de gang van zaken in die bepaalde rechtbank en dat mijn zaak werd behandeld door iemand die van de handelsrechtbank kwam en dat deze persoon niet de normale gang van zaken volgde (dossier volgt het kind) mijn advocaat stond met de mond vol tanden en was niet voorbeireid de tegenpartij schoot erop los met leugens waarop geen weerwoord kwam, maar ondertussen zit ik als mama wel met de gevolgen... werd ik zelfs in het vonnis persoonlijk terechtgewezen omdat ik als mama negatief zou zijn tegenover de papa omdat ik niet wil dat mijn minderjarige dochter porto drinkt?! Ik heb al deze zaken ondertussen met de nodige personen besproken (personen uit alle lagen van de bevolking, met en zonder de nodige achtergrond) en blijkt toch dat ik een serieus punt heb, anders zou ik mijn mond houden en ik heb zeker respect voor mensen hun fouten maar in een positie als deze van een rechter die beslist over het welzijn van (een) mijn kind stel ik mij de vraag of ik dat allemaal maar door de vingers moet blijven zien. Er werd toen een precedent gezet en gaf de papa dan ook het gevoel van ok vanaf nu blijf ik procedures aangaan en kan ik zelfs een vonnis van een rechter naast mij neerleggen?! wat nu allemaal ten koste gaat van mijn kind, die mij duidelijk mist, ik heb altijd voor haar gezorgd! nooit was er een probleem, ik leefde altijd netjes alle afspraken na en moedigde contact tussen papa en dochter aan, omgekeerd bleef het gestook en gemanipuleer zo erg dat mijn dochter aangaf vorige jaar al dat ze zichzelf pijn deed, waarop ik reeds een kinderpsycholoog benaderde om haar hiermee te helpen...de papa weigerde ik heb al mijn verantwoordelijkheden als mama genomen. Ik hoop dat er dan ook maar 1 iemand is die dit serieus bekijkt en aangezien ze me in het justiehuis in Leuven hebben laten weten waar is moest zijn, reken ik erop dat dit zeker zal gebeuren. Ik dank u oprecht.

Rebeccadk
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#10 , 27 jul 2018 16:03

Ik kreeg van mijn psycholoog die me helpt door deze moeilijke periode het boek van jan storms destructieve relaties op de schop, aub wie leest dit boek, waarom doet niemand iets? Als er niets gebeurd en rechtbank en hulpverlening zien het niet in, ben ik als mama verplicht haar zelf te helpen!!! Dit kan ik niet blijven tolereren. Nu heeft hij zelfs bevriende therapeut ingeschakeld om mijn kind nog meer te manipuleren?!
Niemand ziet dit en ik moet als mama toekijken?

Terug naar “Echtscheiding”