prijslijst op website

meesje
Topic Starter
Berichten: 475

prijslijst op website

#1 , 12 jul 2018 14:03

Ik bestelde telefonisch maaltijden bij een afhaalrestaurant.
Mijn keuze maakte ik op basis van het aanbod op hun website.
Toen ik de maaltijden ging afhalen bleek alles gemiddeld 15 percent duurder te zijn.
Ik vroeg de reden en ze gaven mij een gedrukte prijslijst die op de toonbank lag.
Daar stonden de aangerekende, dus duurdere, prijzen op.

Vraag: mag een afhaalrestaurant waar men tel. kan bestellen duurdere prijzen aanrekenen dan vermeld op hun website (website maakt geen enkel prijsvoorbehoud).?
Waar een weg is is een wil.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12818

#2 , 12 jul 2018 14:10

Neen, u kunt eisen dat u betaalt op basis van de prijzen van de website. Als ze niet meewillen, dan kunt u zeggen dat het voor u niet meer hoeft en elders bestellen.


Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 jul 2018 14:46

zeer veel van de prijzen op de websites van restaurants zijn niet bij gewerkt en verouderd.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mbbs1024
Berichten: 474

#5 , 12 jul 2018 23:13

zeer veel van de prijzen op de websites van restaurants zijn niet bij gewerkt en verouderd.
Dat is dan het probleem van die restaurants, niet van de klant.
Het restaurant moet maar zien dat de prijs correct aangeduid is.

eylis
Berichten: 8837

#6 , 13 jul 2018 09:22

zeer veel van de prijzen op de websites van restaurants zijn niet bij gewerkt en verouderd.
eigenaardig, je zou eerder denken dat gedrukte prijslijsten verouderd zijn, omdat je die dingen moet laten drukken of maken op de PC en dan afdrukken op papier. Terwijl je je website toch maar even moet aanpassen.....

Didymus
Berichten: 2061

#7 , 13 jul 2018 10:19

Dat is wat je krijgt als je niet wil betalen voor het onderhoud van je website en niet zelf in staat bent om updates door te voeren.
"sowieso" schrijf je zo.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 13 jul 2018 10:25

Dat is wat je krijgt als je niet wil betalen voor het onderhoud van je website en niet zelf in staat bent om updates door te voeren

.
Dit is het in de horeca, dom tot oer dom, en maar wel profiteren van hun personeel .
Ik zit nog steeds elke dag op verschillende horeca platforms, beetje beroeps misvorming, heb 40 jaar met de horeca zaken gedaan.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 13 jul 2018 12:40

Printshot maken en daarmee naar de winkel trekken. Heb je het kassaticket nog? Dan kan je alsnog proberen het verschil terug te krijgen

Terug naar “Consumenten Koop”